ook ik.....

Discussie in 'Miskraam' gestart door julia6, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Eigenlijk wil ik hier helemaal niet schrijven maar helaas dan toch een berichtje. Ook hier is het fout gegaan.
    Gisteren eerste echo gehad met 7.1 week. Niks te zien. Nada. Noppes. Zelfs geen vruchtzakje.
    HCG is ook laag, heeft zich in bijna 2 weken maar 1x verdubbeld. Het plan is nu dat ik a.s. maandag nog een keer op HCG prik, dan dinsdag een echo. Als er dan wederom niets te zien is gaan ze op actie over en nu vraag ik me af wat ik zou kunnen verwachten.
    Ik bedoel, een curretage als er niks van een zwangerschap te zien is, is misschien niet erg logisch? Aan de andere kant werd mij verteld dat ze ook niet alles kunnen zien tijdens zo'n echo. Dus 100% zekerheid over een eventuele BBZ heb ik niet.
    Ik maak me ook zorgen omdat ik 2 dagen na die echo op vakantie ga.
    Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en wat voor stappen zijn er toen ondernomen?

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Geen idee wat ze dan gaan doen. Ik wil je veel sterkte wensen!

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Allereerst veel sterkte!
    Heb je wel bloed met stolsels verloren?
    Als er niks in je baarmoeder zit en je maakt wel HCG aan en je hebt nog geen bloed (o.i.d.) verloren dan lijkt mij de kans groot dat het een bbz is. Maar goed ik ben geen arts.

Hopelijk daalt je HCG maar als het stijgt dan denk ik dat je je vakantie even uit moet stellen.

Ik verloor wel bloed, heb een echo gehad waarop de baarmoeder schoon leek maar het vruchtje zat in mijn eileider. Daar kwamen we twee weken later (op vakantie!) achter nadat die geknapt was en we hals over kop naar het ziekenhuis konden voor een spoedoperatie.

Nogmaals heel veel sterkte!

4. Nogeenkindje

Nogeenkindje Actief lid

5 mei 2010
    113
    0
    0
    Ik heb ook iets vergelijkbaars meegemaakt. Ik dacht ong 2 maanden geleden ook al 7.5 week zwanger te zijn, maar vanaf het begin af aan voelde het niet goed, beetje buikpijn(is natuurlijk ook wel normaal) en wat rozig verlies en ook af en toe een sliertje bloed. Dus toch maar de VK gebeld en die hebben een vroegtijdige echo aangevraagd. Hierop konden ze zien dat ik net zwanger zou zijn of dat het niet goed was. En dat het toch het laatste wel zou zijn i.v.m. datum eisprong en positieve zw-test. DUs ook heel weinig te zien dus, het was dus wel ingenesteld maar niet verder gaan groeien. Ze hebben me toen geadviseerd nog even af te wachten omdat als het zo klein is dat het vanzelf zou komen en daar geen pillen of curretage voor nodig zijn. En inderdaad een 5-tal dagen later kwam het los en 2 daarna het vruchtje verloren....Het was toch wel een soort vruchtje wat ik verloren ben hoor, ook al was er op de echo alleen maar verdikt baarmoederslijmvlies te zien.

Heel veel sterkte meid........Ik zat ook even in een put maar nu je aan mijn banner kan zien ben ik weer heel snel zwanger geraakt na mijn miskraam.....En ben er nu des te dankbaarder voor dat ik weer zwanger mag zijn...Kop op;)

Liefs

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ook hier iets soortgelijks meegemaakt. Na bloedverlies had ik een positieve test. Maar dat er bloedverlies was, was toch vreemd. Dus met 7 weken een echo gehad. Ook daarop was helemaal niets te zien, geen vruchtzakje, geen restje, niets. Echt een hele lege baarmoeder. Thuisgekomen moest ik nogmaals een test doen van de echoscopiste en die was weer positief. Vreemd dus met een lege baarmoeder. Om een lang verhaal kort te maken: ze hebben toen mijn bloed geprikt en daar zat nog hcg in. Inderdaad kunnen ze met een echo niet zien of je dan een bbz hebt, heel vreemd vind ik overigens. Dat kunnen ze alleen aan de hcg zien in je bloed. Bij mij heeft dit er tot 3 maanden na de miskraam gezeten (!). Sinds een maand is het pas weer normaal (terwijl ik de miskraam half mei gehad heb). Het hcg daalde wel, bij een bbz is dit niet het geval.
    Bij mij is er dus elke week een a twee keer bloed geprikt om hcg te testen. Verder geen curretage gehad omdat er dus niets in mijn baarmoeder zat.

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Jee, wat een verhalen... ik heb dus geen bloed verlies, geen buikpijn, geen krampen, helemaal niks. Mijn HCG is in 2 weken tijd 1x verdubbeld, maar op de echo afgelopen dinsdag was dus helemaal niks te zien op mooi dik baarmoederslijmvlies na.
    ....
    Ik moet nu maandag weer op HCG prikken, daarna dinsdag echo. De gyn zei ookal dat ze mijn vakantie a.s. donderdag niet kon garanderen. Als het HCG weer hoger is geworden dan moet er toch iets ergens zitten zou je denken.... wat een gedoe he?!

@Yjc, klopt je banner? Spannend in dat geval!! Hopelijk is het raak!

@Nogeenkindje, fijn dat je snel weer zwanger bent geraakt, gefeliciteerd. Dat het maar goed mag gaan deze keer he?!

@Poema, hoe hoog was je HCG toen je dat voor het eerste testte?

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Mijn hcg was bij de eerste test iets van 500. Maar toen had ik mijn miskraam waarschijnlijk al een maand eerder gehad. Hoe is het nu met jou?

Deel Deze Pagina