Hoi allemaal Op mijn 8weken-echo maandag bleek het vruchtje te klein te zijn (maar 5mm) en de gyn vreesde dat het een miskraam zou worden. Diezelfde dag begon ik bruin 'spul' te verliezen. Donderdag kreeg ik plots enorm last van buikkrampen en rugpijn. Ik dacht dat het toen zou doorzetten, maar ik verloor slechts een beetje bloed. Sindsdien blijf ik krampen en pijn hebben, en beetjes bloed verliezen. Nu vandaag heb ik echt enorm hevige rugpijn en buikkrampen (en felle diarree), het bloedt al iets meer, maar bijlange nog niet zo fel als bij mijn eerste miskraam (die wel vroeger was), enkel 'vegen' als ik naar het toilet ga. Ik ben er dus wel zeker van dat het weer een miskraam is, maar een beetje ongerust over die hevige pijn. Heeft nog iemand dit gehad? En duurde het ook zo lang eer die echte miskraam op gang kwam? En wat kan je nemen tegen die pijn? Want ik heb al 1mg paracetamol genomen, maar het helpt eigenlijk echt niet. Ik ga sowieso morgen de dokter bellen, maar het zou geruststellend zijn als iemand dit herkenbaar zou vinden...
Hey meis, Ik heb ook een miskraam gehad.. en die ging ook gepaart met een heeel hoop pijn en een hoop bloed. Ik was er kapot van dat is een ding wat zeker is, ookal was ik perongeluk zwanger geraakt.. en nahja alles was mn lichaam uit, en toen kwam er dus weer een eigenwijs zaadje tussendoor waardoor ik weer zwanger raakte. En nu gaat het wel goed gelukkig. Het blijft altijd rot om een miskraam te moeten mee maken.. ik wil je daarom ook HEEL veel sterkte wensen! En dat het maar snel een keer raak is en goed blijft gaan Groetjes
En had je die pijn ook dagen voor de echte miskraam? Ik lees wel eens van pijn tijdens het verliezen van het vruchtje, maar precies nooit van dagen tevoren... (Dank je voor de snelle reactie trouwens)
ja ik had van te voren al hele hevige steken in mn onderbuik en een soort branderig gevoel in mn onderrug, maar wist ik veel.. en een dag later ging ik vloeien. Het rotte was dat ik die zwangerschap nooit heb kunnen bevestigen met een test. maar het was zeker dat ik zwanger was, want ik had DE symptomen, de belangrijkste: ik werd niet ongesteld. Gelukkig kon ik deze zwangerschap WEL met een test bevestigen en blij dat we ermee zijn!
Ik had ook erge pijn... Ik had gewoon weeen. Ik had de pijn ook van te voren en verloor toen af en toe wat stolsels, het werden er steeds meer. Het gekke is dat ik wel ook een keer het vruchtzakje ben verloren, maar daar voelde ik niets van! Daarbij heb ik geen kramp gevoeld. Bij mij is het alleen misschien niet helemaal vergelijkbaar, ik heb waarschijnlijk een bbz gehad... Het kan trouwens ook heel goed kloppen dat je ook last van je darmen hebt en diaree. Dat kan er mee gepaard gaan! Sterkte verder!!
Dank je wel voor jullie reacties allemaal, het zal dus afwachten worden... Het klinkt gek, maar ik hoop nu echt dat het er snel uitkomt, want ik zie echt af van de pijn. In ieder geval ook proficiat met jullie zwangerschappen!
Oh mama van Dewi, een bbz is niet niks! Aangezien ik het vruchtje al gezien heb, kan ik er toch van uit gaan dat dit niet het geval is nu he? Ik hoop dat het voor jou ook snel terug raak is!
Ja je kan veel buik en rugpijn hebben. Je kan paracetamol nemen en evt ibuprofen. Een warme kruik werkt ook wat verlichtend. Zelf heb ik dagen en nachten lichte weeen gehad, zonder een druppel bloed te verliezen. Ik ben gecurreteerd. Heel veel sterkte!
Bedankt. Je lichaam (en verstand) is toch iets geks. Nu een uurtje nadat ik mijn eerste post heb gedaan, begin ik plots erg te bloeden (met veel stolsels) (sorry voor de details). Dus het zal nu dan toch wel doorzetten... Wat een paar 'geruststellende' woorden toch kunnen doen! Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Machtelt, zie dat je curettage nog maar pril is. Jij ook heel veel sterkte! De volgende keer loopt het goed voor ons he!
Heel veel sterkte Lux! Ik heb ook iets van 18 hele hevige krampen gehad. Als het vruchtje eruit is, zijn die krampen gelukkig ook meteen weg, iig bij mij wel.
Dank je! Ja hopelijk is het de volgende keer wel goed, dat kunnen we wel gebruiken! Hoe is het nu met je?
@Machtelt: Ik weet het niet... Heb gisteren wel vrij veel bloed verloren (zoals een dagje maandstonden zeg maar, maar dan in vlagen) en fel pijn gehad. Ik had verwacht dat het vannacht en vanochtend serieus zou doorbreken, maar ik heb amper iets verloren vandaag (2x wat bloed bij toiletbezoek). Rugpijn en buikkramp is beter, komt soms met vlaagjes terug op. Neemt het nu een pauze? Of is het grootste deel eruit? Dat lijkt me raar, want ik had echt meer bloed verwacht! (Bij de eerste keer verloor ik redelijk wat bloed, en toen was ik minder ver!) Het vervelende is dat mijn vakantie erop zit, en ik terug moet gaan werken... Wat als het dan plots allemaal loskomt? Pffff wat een gedoe! Ik heb sowieso vrijdag een afspraak bij de gyn, dan zal ik wel wat meer weten, maar die pijn en 'bloedvlagen' (sorry voor de woordkeuze ) tot dan zijn absoluut niet leuk... Bedankt ook Esje en Nederbelgje voor jullie reacties!
Wat vervelend dat je geen duidelijkheid hebt dan. Tja, zelf heb ik geen ervaring met een spontane miskraam, weet dus niet hoe het verloopt. Zelf heb ik een topic geopend: bedrogen door mijn lichaam. bDaarin schrijven meiden dat ze ook wisselend bloedver;lies hebben. Jammer dat je vakantie voorbij, maar zou je echt alweer gaan werken? Ben je daar emotioneel toe in staat? Je moet het zelf weten, maar je kan ook tijd voor jezelf nemen om het te verwerken. Het is niet niks hoor! Zelf ga ik as vrijdag voor het eerst een paar uur werken. Ik werk in de jeugdpsychiatrie en wil me toch echt sterk genoeg voelen.
Tja, emotioneel voel ik me er eigenlijk wel sterk genoeg voor. Het is ook een week geleden dat ik de slecht-nieuws-echo zag, dus ik heb me er wel op kunnen 'voorbereiden'. Ik heb bovendien ook enorm veel steun en troost gevonden bij mijn man, familie en beste vriendinnen, en heb het door veel te babbelen eigenlijk wel kunnen plaatsen. Het zijn nu vooral de lichamelijke kwalen waarover ik me zorgen maak. De rugpijn is weer erger geworden, verlies weer wat meer bloed. Hoop dat het morgen weer wat beter gaat... Machtelt, ik lees net je beginpost in je topic. Eigenlijk is onze uitgangspositie vrij gelijkaardig! Ik zou ook 8 weken geweest zijn, maar het vruchtje dat ik had kwam overeen met max. 6 weken... Aangezien de vruchtzak en het vruchtje wel gegroeid waren tegenover een echo bij 4 weken (waar ik om gevraagd had, omwille van de vorige miskraam), wou de gyn nog niet zeggen dat het 100% zeker 'slecht' was, maar hij vreesde er wel voor. Zeker omdat de vruchtzak in vergelijking met de eerste echo groter had moeten zijn. Ik had hem gevraagd: Wat doe ik als het begint te bloeden? En hij zei het maar te laten komen, wat ik nu dus doe, maar soms vraag ik me af of het niet beter is gecuretteerd te worden... Ach ja, ik zal het vrijdag wel zien he.