Hallo, Vandaag hebben we een gesprek gehad met mijn gyn en deze heeft geadviseerd om over te gaan op IVF. Hiervoor heb ik een afspraak gemaakt met een gyneacologe in het Catherina Ziekenhuis in Eindhoven voor 7 September (deze werkt samen met het ZH waar ik 3x IUI heb gehad). Graag wil ik met anderen van jullie ervaringen delen over de gehele IVF procedure. Wat kan ik allemaal verwachten en wat zijn jullie ervaringen? Mijn gyneacologe zij wel dat het kan zijn dat er in Eindhoven een ander advies wordt gegeven en dat het dus kan zijn dat we eerst nogmaals 3x IUI moeten gaan doen. Is er iemand die dit ook heeft gehad? We gaan er nu namelijk wel een beetje vanuit dat we met IVF verder gaan... Hopelijk hoor ik snel van jullie, want ik vind het allemaal reuze spannend! Groetjes Misty
Hoi Misty, Mijn eerste ivf poging heb ik gehad in het catherien. Ik heb er geen goede herrineringen aan..helaas. Voelde me daar een nummer en het personeel was er alles behalve vriendelijk (op de verpleegsters na). Ik wens je veel succes en hoop voor je dat jij het anders treft daar!
Hey Hanied, Jammer dat jouw ervaring met dat ZH niet zo fijn was. Waar heb je nu de ICSI? Hopelijk is het daar voor jou prettiger en mijn ervaring straks hier voor ons prettig Tegen die tijd zal je het hier wel lezen
misty waarom ga je niet naar geertgen???? www.geertgen.nl is een fertiliteitskliniek en ze behandelen je daarniet als een nummertje.. geen wachtijden niks.. huppa meteen je behandeling./.. xxxcindy
Hey Babyhope, Omdat ik ben doorgestuurd naar het Catherina Ziekenhuis door mijn gyn. Hier zijn ook steeds de zaadmonsters voor de IUI bewerkt, dus we zijn daar al een beetje bekend. Maar bedankt voor je tip! In het Catherina Ziekenhuis zijn verder ook geen wachtlijsten, alleen een bijeenkomst die je moet volgen en een intakegesprek. Zie dat jij ook bezig bent met IVF? De 1e behandeling? Hoe ervaar jij het? Qua medicatie, controles etc?
hey misty bij geertgen doen ze het zaad ook bewerken hoor ze zijn wat verder zeg maar in behandelingen dan het zkh... ja ik moet zeggen ik heb heel erg last van de decapeptyl gehad maar nu gaat het eigenlijk wel.. ben alleen heel erg moe maar goed er zitten nu ook zo`n 15 a16 eitjes te wachten en te groeien ben alleen als de dood voor de punctie hahahahha maar omt helemaal goed.. alles voor een mooi wondertje he xxxcindy
Hey Cindy! Kan me voorstellen dat het hele IVF proces erg vermoeiend is en zeker met zoveel groeiende eitjes Mij lijkt een punctie ook het engste van de hele behandeling, hopelijk valt het allemaal mee. Ik bedoelde met het stukje van dat zaad bewerken, dat we daarvoor altijd naar Eindhoven gingen (bij de IUI), dus dat we daar al een beetje bekend zijn. Vandaar dat we voor Eindhoven hebben gekozen. Leek ons gewoon het handigste. Wel was er ook nog een kliniek in Gemert waar we naar toe zouden kunnen, maar dan moest je voor de punctie naar België geloof ik. Dat leek ons dan weer niet zo handig Ach we zien het allemaal wel. Hopelijk is heel de IVF niet nodig en zijn we deze maand gewoon spontaan zwanger (geloof er zelf niet zo in, maar zou natuurlijk wel echt een prachtig wonder zijn, haha) Weet je al wanneer je punctie ongeveer is? Houd je me op de hoogte?
Hey Misty, zoals je weet kan ik je hierover geen advies geven. Maar de kans zit er wel in dat wij over een paar maanden dezelfde beslissing moeten gaan nemen. Dus ik ga het topic met je mee volgen, ok?
hey misty die kliniek in gemert.. is de kliniek waar wij lopen dus geertgen.. die zit nu in elsendorp.. de punctie is nietmeer in belgie maar gewoon bij de kliniek zelf.. de terugplaatsing wel dat is in genk (belgie) en dat is zo`n uurtje rijden vanuit helmond dus is nog te doen.. alles is gewoon daar aanwezig bij geertgen geen apothekers bezoek of wat dan ook alles is daar aanwezig. geen nummertje je word echt als eenindividueel persoon behandelt gelukkig... morgen mag ik er weer heen ben benieuwd hoe het gaat de punctie staat voor donderdag of vrijdag gepland xxxcin
@Lien: Leuk dat je me gaat volgen hier Ik wil hier een beetje bijhouden hoe ik het ervaar etc. En misschien zijn er nog ergens meiden op het topic die ook in Eindhoven zijn, maar geloof het niet anders hadden er vast al wel meer mensen gereageerd haha. @babyhope: Spannend voor jou weer! De punctie komt alweer in het zicht dan. Ben benieuwd hoe je het ervaart. Lijkt mij erg spannend!
Hmm, volgens mij zijn er een aantal berichten weg, maar goed. Toch even hier schrijven: We gaan nu echt beginnen met IVF. Onze laatste poging IUI is mislukt. Vandaag weer ongesteld geworden 18 Oktober afspraak met de IVF verpleegkundige. Ben benieuwd hoe dan verder en wanneer we daadwerkelijk kunnen beginnen. Volgens mij moet ik dan eerst weer wachten totdat ik ongesteld wordt, dus dat is weer een maand wachten, pff. Heb genoeg van het wachten, bah! Liefs, Misty
Zoals je weet, Misty, sluit ik me bij jou aan. In november hebben ook wij onze IVF-intake in het CZE!
Hey Lien, Stiekem toch wel een beetje blij dat we samen naar het CZE gaan, dan voel ik me niet zo alleen Maar goed, liever had ik dat we beiden in Veghel zwanger waren geworden, maar helaas. Geniet van je maandje rust. Ik heb op de afspraak van 18 Oktober na ook een maandje rust geloof ik, haha. Dus ga hier ook maar even van genieten. Dikke knuffel! x
Heeey, Misty, wat ontzettend balen dat de laatste IUI mislukt is. Maar nu kan je je in iedergeval helemaal gaan richten op de IVF. Lien, Jij dus ook aan het wachten op de intake. Spannend hoor. Is alweer bijna 2 jaar geleden dat wij in die situatie zaten. Wij hebben nog 4 cryo's in het CZE liggen. Nu zijn onze plannen om in november te gaan bellen voor een afspraak. Ben benieuwd wanneer we dan een eventuele tp kunnen krijgen. Alleen wel jammer dat het niet meer door dr C gedaan kan worden. Zij was echt een top arts!!!! Weten jullie trouwens ook waar zij naartoe gegaan is? groetjes Kleintje
Hai Meiden, Echt balen dat dr. C er niet meer is zeg!! Ik heb 1 oktober de punctie gehad en ik was de laatste waar ze een punctie bij gedaan heeft, het was haar laatste dag. Ze heeft niet gezegd waar ze heen ging maar ik heb via via gehoord dat ze naar het Geertgen gaat?? Ik heb nu sinds 4 oktober 2 emmy's aan boord en hoop alleen nog maar op de ivf afdeling te hoeven komen voor een "leuke" echo en daarna NOOIT meer....hihi... Ik wens jullie heel veel succes en sterkte en hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn!!!! groetjes
Jootje, Dat hoop ik ook voor jou! Heb je voor Aron en Merlijn veel pogingen moeten doen? Wij hebben de punctie en TP door dr C laten doen. Daar was ikzo blij mee!!! Want er was maar 1 keer nodig!
Hoi, Bij Aron en Merlijn was het de 2e poging, en die was door dr. C. gedaan!! Ik zit nu ook in mijn 2e poging.. Hoop voor jullie dat het allemaal lekker meteen raak is!! Groetjes