Kleintjevoorons, dat is wel goed, zeg. Mag ik vragen of jouw kleintje na een cryo-tp of een "verse" tp is gekomen?
Hoi allemaal, vanochtend zijn we in het CZE geweest voor de tweede FM (CD8 ). Het lijkt erop dat het een escape IUI gaat worden voor ons, aangezien er één eiblaasje van 13,5 mm zat en daarnaast nog drie kleintjes van minder dan 10 mm. Ze verwachten dat alleen die ene zal gaan doorgroeien en dan doen ze geen IVF. Het zou betekenen dat we een volgende ronde met een hogere dosis Gonal-F gaan starten (300 IE). Maar eerst wagen we deze ronde nog een kansje door de komende twee dagen met 300 IE te gaan spuiten en te hopen dat de andere drie eieren ook eens wakker geschud worden. Zondag terugkomen om ze weer op te meten. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Op zich vind ik het niet zo'n probleem als het nu een IUI wordt, maar ik maak me wel ongerust of 300 IE Gonal-F volgende ronde zal gaan leiden tot voldoende follikels...
Hoi Lien, Wel beetje schrikken, maar gelukkig kan er ook nog veel gebeuren en wellicht wordt het wel "gewoon" IVF en anders is de kans niet voor niets en wordt het gewoon IUI. Maar je geeft aan op CD 8 te zitten, ben niet zo thuis in alle details maar wil dit zeggen dat je nu dus een week Gonal F aan het spuiten bent? Het is toch vrij normaal om dat ongeveer 2 weken te moeten doen? Dan ben je nu pas op de helft en kan er dus nog veel gebeuren. Misschien is dat met Cetro wel allemaal anders, ik ken alleen het protocol met Deca. Verder wordt er vast en zeker door het verhogen van de dosis veel gerammeld daar binnen en schrikken de andere ook wakker en gaan dan als een gek groeien Heel veel succes zondag en dat je de komende dagen maar op een kip mag gaan lijken (of is dit typisch een flauw grapje van een man?) De rest ook allemaal veel succes en een bijzonder prettig weekend!
@Karel, bedankt voor de lieve woorden! Het is inderdaad een opmerking die mijn man ook zou kunnen maken, haha Maar als ik dan extra eieren leg, wil ik best een paar dagen op een kip lijken hoor Tok tok tok (wie weet helpt dat)! Het punt lijkt vooral dat er al één ei zat van 13,5 mm, en ze zijn bang dat die als enige door zal groeien. De gonal-f moet je gemiddeld zo'n 10 dagen spuiten, en bij mij zitten er al 6 op, dus het kan best dat er over een paar dagen één of meerdere eitjes rijp zijn om gelegd te worden Ik hoop natuurlijk nog wel op 3 of meer...
Nic, ons zoontje is geboren uit onze eerste verse poging.de fa zei dinsdag nog dat het een goede poging was gezien ik meteen zwanger was en ook nog 4 cryos. Lien, hmn dat ga wel een tegenvaller. Hopelijk trekt het allemaal een beet je bij Karel, Ghihi wel een beetge mannen humor ja. Maar wel leuk eindelijk eens een man op ditt forum Saskia, hoe gaat het bij jou meid
Hey Lien, Heel veel succes dit weekend. Hoop dat de andere eitjes snel mee gaan groeien! Liefs, Misty
@ Lien, succes vandaag! Dat is toch wel even een tegenvaller inderdaad... Met mij gaat het goed. Het spuiten gaat steeds beter en ik zet ze nu meestal zonder moeite. Bijwerkingen krijg ik wel wat meer last van, maar het is tot nu toe allemaal goed te doen. Alleen heel snel moe en ook echt extreem moe, maar gelukkig kan ik het over het algemeen lekker rustig aan doen. En mijn lontje is ietsje korter, maar ook dat valt wel mee.
Hoi allemaal, vandaag was letterlijk een beroerde dag voor me. Ik werd vannacht misselijk wakker, ben flink aan de diarree en heb overgegeven. Buikgriep, daar lijkt het op. En dat terwijl vandaag mijn man jarig is en we een huis vol gasten verwachtten. Die hebben we maar allemaal afgebeld, want een feestje vieren was voor mij geen optie. En mijn man voelde zich ook niet al te best, dus we hebben beiden een paar uur op bed liggen slapen vanmiddag. Tussen alle ellende door hebben we vanochtend wel FM 3 gehad. En we hebben nog steeds geen duidelijkheid. Er was in elk geval wel een tweede ei mee gaan groeien, dus er zat er nu één van 16,8 mm en één van 13,5 mm o.i.d. Daarnaast zat er nog een wat kleinere van rond de 10 mm. Het gaat er nu om of die ene de komende dagen ook nog mee zal gaan doen. Dinsdag dus weer terugkomen en dan zullen we horen wat het wordt, IUI of IVF.
Saskia, wanneer mag je met de Gonal-F beginnen? Dat heft een groot deel van de bijwerkingen van de deca op. Behalve het prettige humeur...... dat begint bij mij ook te kriebelen, alleen word ik deze ronde niet echt chagrijnig maar meer depressed.... Ik kan nu echt om t minste of geringste janken. Nog 4 dagen tot de Gonal-F. Als ik me dan niet beter ga voelen dan denk ik dat ik maar eens een dagje ga shoppen, dat werkt altijd Lien, ik ga ontzettend hard voor je duimen dat die ene ook mee gaat groeien, erg *#^ van de gemiste verjaardag natuurlijk, maar denk maar zo; het is ook erg belangrijk dat je nu zo snel mogelijk opknapt. Als het IUI wordt, hoe snel zou het dan kunnen gaan?
@ Nic, erg hè dat depressed gevoel... dat heb ik vandaag. Zo lusteloos en echt nergens zin in en kunnen janken om een scheet. Vandaag is het zondag, en dan geef ik er maar lekker aan toe. Morgen weer een dag! Ik mag volgende week woensdag met gonal beginnen, nog 1,5 week dus...
Saskia, idd morgen weer een dag, maar ik heb het nu - naast een barstende koppijn - bijna elke dag. Echt helemaal nergens zin in. En ik heb al HELEMAAL GEEN ZIN om morgen te moeten gaan werken. Ten eerste denken ze daar dat ICSI iets is wat bij de thai op de kaart staat, ik heb het wel proberen uit te leggen, maar iemand die het niet zelf heeft gehad begrijpt het toch niet. Krijg je allemaal van die "net niet" begripvolle opmerkingen; "ach kind, het komt wel goed, iedereen krijgt toch kinderen??" "ach, dan ga je straks lekker een stuk met je hond wandelen en dan ben je het vergeten" NEE, NIET IEDEREEN KRIJGT ZOMAAR KINDEREN EN VAN MET DE HOND WANDELEN WORD MIJN KINDERWENS NIET MINDER! Ik zou echt wensen dat ze hun mond hielden als ze niets intelegenters te zeggen hebben. Sorry, off-topic, maar het moest er even uit.
Nou Nic, gooi het er maar gerust uit hoor. Wij begrijpen je helaas wel En Saskia ook al zoveel bijwerkingen... Die deca lijkt me echt rommel, maar ja, alles voor het goede doel he!? Vandaag lijkt het ietsje beter met me te gaan dan gisteren, maar ik ben nog steeds beroerd, heb vannacht nog een keer moeten overgeven en ben alleen een paar keer mijn bed uit gekomen om naar het toilet te gaan. Ik heb me zelden zo ziek gevoeld.... Hopelijk voel ik me morgen wel weer goed genoeg om naar het ZH te gaan... Als het goed is krijgen we morgen definitief te horen of het IUI wordt of IVF. Donderdag is dan ofwel de inseminatie, ofwel de punctie. Erg spannend ! Maar eerst maar eens zorgen dat ik dan voldoende opgeknapt ben.
Lien heel veel beterschap en hopelijk voel je jezelf donderdag weer beter of het nu IUI of IVF wordt. Hoop voor je op een geslaagde IVF! Sas en NIc: veel sterkte met de bijwerkingen! Liefs, Misty
Woehoe, het wordt echt spannend deze maand, want de punctie gaat door!!!! Het derde ei is mee gaan groeien ! Het zijn er natuurlijk nog steeds niet echt veel, maar we zijn toch weer een stapje verder! De precieze afmetingen weet ik niet meer, maar er zat nu één ei van groter dan 20 mm, één van rond de 16/17 mm en één van ongeveer 15 mm. Ik twijfelde nog wel een beetje of IUI niet beter zou zijn, aangezien ik nog steeds niet echt lekker ben, maar ik wilde de kans toch niet laten schieten. Vanavond laatste cetro, ovitrelle en starten met utrogestan. Ik vind het echt retespannend!!
Wow, Lien, spannend!!!! denk erom; lekker ontspannen nu en positief blijven. Ik weet wel dat sommigen vinden dat een posi-instelling niet echt helpt, maar als je straks zo gespannen als een veer in de stoel ligt met de punctie dan wordt het er ook niet beter op. Goed zo, donderdag al de punctie!!! dat zijn nog 2 dagen , heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel succes toegewenst! en fijn dat het nu zo snel gaat! als we nu effe snel rekenen dan weet je dus nog voor de jaarwisseling dat je zwanger bent, want daar moet je echt in geloven, hoor! Ik moet donderdag trouwens ook naar het Catharina, smiddags om half 3. Ik ga een kaarsje voor je aansteken. Misty, dank je wel, ik heb het nodig. ik heb gisteren een verschrikkelijke aanvaaring gehad met een collega. Verschrikkelijk boos ben ik op haar geweest, normaal gesproken irriteert ze me soms ook wel, maar gisteren heeft het geknald. Vroeg ze daarna heel onnozel "is er soms iets waardoor je zo reageert?" Ik heb niets gezegd, ik ben gewoon weggelopen om even af te koelen, ze weet verrekte goed dat we met icsi bezig zijn, dat ik stijf sta van de decapeptyl en dat ik als de dood ben dat het niet gaat lukken.
@Nic, nou voor jou ook spannend zo te horen! Donderdag beginnen met de gonal-f! Ik zal ook voor jou duimen! Moet je de deca ook tot aan de punctie blijven gebruiken? Zelf heb ik de laatste cetro er net in zitten. Vanavond om half 11 de ovitrelle spuiten. Heeft iemand van jullie ervaring met ovitrelle? Is dat spul net zo pijnlijk als pregnyl, of valt dat mee? Als het pijnlijk is laat ik liever mijn man spuiten, anders doe ik het zelf.
@ Lien, woehoe! Toch een punctie! Das goed nieuws. Het zijn inderdaad niet veel eitjes, maar hopelijk toch genoeg! Daar moet je zeker in geloven. Spannend hoor! De ovitrelle kun je ook in het ziekenhuis laten zetten of niet? @ Nic, heel lastig als je zo weinig begrip krijgt van je collega's. Het is inderdaad wat je zegt, sommigen hebben het inlevingsvermogen van een garnaal! Bij mij is dat mijn schoonfamilie. Verschrikkelijk! Wat een domme, gevoelloze mensen zeg! Gelukkig zie ik ze (zeker in deze tijd) amper, maar aan je collega's kun je niet ontsnappen. Dikke knuffel! Ik hoop dat de gonal de bijwerkingen gaat verzwakken.
Lien, Ovitrelle zit in een zelfde spuitje/naald als de deca. En ik kan me niet meer herrinnnerne dat ik het vervelend vond. Gonal-F prikte altijd erg maar Ovitrelle ging prima. veel succes! Nic, wat vervelend dat je collega zo reageerde.......maar kin omhoog en gewoon negeren. Saskia, Hou je het een beetje vol? Nou wij zijn vorige week dus naar het CZE geweest. En begin januari weer terug. Moest bloedprikken en mannetje mag weer een potje inleveren. In jan de uitslag en een echo en hopelijk mag ik daarna snel aan de slag met de cryo's