Ook IVF in Catherina Ziekenhuis Eindhoven?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door misty1984, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ kleintjevoorons, moet jouw mannetje nu weer een nieuwe zaadanalyse? Das toch gek terwijl jullie voor cryo's gaan?
    Maar het is in ieder geval weer begonnen. Das goed nieuws!

Ik hou het op zich goed vol. Als ik het maar rustig aan doe. Gelukkig heb ik daar de tijd voor. Ik heb namelijk mijn baan opgezegd en werk sinds 1 december even niet. Per 1 januari begin ik in de zaak van mijn man. Ik werk dan achter de schermen voor hem. Dus ik kan mijn eigen tijd indelen en dat is een heel groot pluspunt!
    Verder heb ik nu dus "vakantie" en dat is nu even heel erg heerlijk! Ik merk echt dat de rust me goed doet. Zodra ik het druk heb, ben ik doodmoe en snel geïrriteerd. Dus even een tandje lager is precies wat ik nodig heb.
    Heb vandaag wel ontzettend veel menstruatiepijn, lage rugpijn, rusteloze benen... volgens mij zit er een flinke menstruatie aan te komen. Ik heb zondag de laatste pil genomen. Hoe snel werden jullie daarna ongesteld?

2. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @kleintjevoorons: bedankt voor je reactie! Zo te lezen moet het wel lukken om de ovitrelle zelf te prikken dan. Gonal-f en cetro doe ik ook zelf en dat gaat prima :) Lijkt me wel een fijn idee als je nog cryo's hebt. Hopelijk gaat het daarmee lukken, dat scheelt je weer een punctie ;) En het is echt mogelijk, ik heb toevallig vandaag nog op een ander topic gelezen dat iemand van dezelfde punctie nu voor de tweede keer zwanger is (vorige keer vers, nu van een cryo). Ik hoop dat dat jou ook gaat lukken! Of zijn het geen cryo-brusjes van je eerdere kindje?

@Saskia: Lekker dat je rustig aan kunt doen en straks zelf je tijd kunt indelen! Maar vind je het op het moment niet lastig om jezelf een beetje af te leiden en niet steeds met de IVF bezig te zijn? Ik vind het zelf ook wel lekker dat mijn werk me helemaal afleidt! Eerder dit jaar ben ik wel een dag minder gaan werken (voorheen 32 uur, nu 24 uur), dat bevalt me wel erg goed :) De afgelopen dagen was ik ziek thuis en dan merk ik wel dat ik moet opletten om niet teveel te gaan piekeren. Morgen hebben we gelukkig ook wat afleiding, want dan heeft mijn man een diploma-uitreiking :)

3. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Saskia, Relaxed lekker thuis..... Is wel fijn zeker nu tijdens de behandeling. Ik vond het erg moeilijk combineren met werken. Mijn vriend krijg nu weer een zaadanalyse omdat we het zelf graag wouden. We hebben een vermoeden dat zijn onvruchtbaarheid komt door zijn werk. En nu is zijn werk situatie veranderd dus zijn we erg benieuwd of het zaad hopelijk verbeterd is. Qua ongi worden.... ik weet het echt niet meer...... volgens mij duurde het niet heel lang.

Lien, gaat helemaal goedkomen met je ovitrelle! Is wel hoopgevend dat er vrouwen zijn die zo uit een poging weer zwanger zijn. Onze cryo's zijn inderdaad uit de verse poging van ons mannetje. De arts dr van L. zei dat het toch wel een hele goede poging geweest was waar ons zoontje uit geboren is. En dat als een cryo het ontdooien overleeft ze wel heel sterk zijn. Want ze moeten al van erg goede kwaliteit zijn om in te vriezen.... hmmm zoontje huilt.... ben zo terug

4. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    #204 Nic 72, 14 dec 2010
    Laatst bewerkt: 14 dec 2010
    Saskia, ik werd 2 dagen nadat ik gestopt was met de femodeen ongesteld, EN HOE!!!!!!! Ik moest de eerste dag echt elke 2 uur een nieuwe ob doen omdat het doorlekte!
    Ik ben de vorige keer niet ongesteld geweest na het stoppen met de femodeen dus ik was ongerust, de volgende ochtend heb ik tijdens het spreekuur naar IVF/ICSI afdeling gebeld, daar werd me verzekerd dat het wel mogelijk was na het stoppen van de femodeen, het was een onttrekkingsbloeding (is toch hetzelfde als een ongi?) Geen zorgen dus, ook al wordt het zo erg dat je denkt dat de zondvloed is losgebroken.

Lien, ik moet de deca blijven spuiten tot de punctie.
    Hopenlijk heb je drie goede eitjes, in principe heb je maar 1 goede nodig, toch? 1 is genoeg voor een mooie zoon of dochter! En bij IVF/ICSI kunnen ze je ook precies zeggen, na de punctie, of het een goede poging wordt, dat ligt aan de deling. als je zaterdag moet bellen en ze zeggen dat je 2 emmy's hebt met een deling van 8(of meer) dan heb je een TOPSCORE, meid! Zorg er wel voor dat je de bolletjes niet vergeet! geen enkele keer.:D

Kleintjevoorons, duurt het niet 3 maanden voordat zaad helemaal vernieuwd is? Ik hoop voor jullie dat het dan nu wel goed komt. De man van een vriendin van mij vloog voor zijn werk in een AWAC (nato), hij werd daardoor blootgesteld aan een minimale straling, dat was killing voor zijn zaad, een jaar nadat hij gestopt was met vliegen was zijn zaad wel weer beter van kwaliteit, maar het is nooit meer helemaal goed geworden. :)

5. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Naja dat was het dus over de cryo's. weet niet meer wat ik nog meer wou tiepen.

6. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Niets is onmogelijk in de medische vruchtbaarheidsmolen! Daar moeten we ons allemaal maar aan vasthouden!

Misschien betekent dat voor jou, kleintje, wel dat je gewoon twee keer zwanger wordt van dezelfde punctie? En dat het zaad van je man megaverbeterd is (hoewel dat in dat geval minder hard nodig is, maar wel mooi meegenomen ;) )
    En misschien betekent het voor jou, Nic, wel dat er nog een tweede tweeling gaat komen? (zou je dat willen? of gaan jullie voor één emmy?)
    En misschien betekent het voor jou, Saskia, wel dat nu eindelijk de eerste poging RAAK gaat zijn?
    En Karel, voor jou betekent het misschien wel dat je na een eerste poging papa wordt, zonder dat je meisje onuitstaanbaar is geworden (hihi)?
    Voor Misty is het onmogelijke al gebeurd!
    En misschien, heel misschien, betekent het voor mij wel dat ik eindelijk zwanger ga raken na een punctie van slechts 3 follikels?

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten...
    Wat zijn de wonderen waar jullie op hopen?

Laten we hopen dat we ze daar in Eindhoven binnenkort allemaal versteld laten staan met onze wondertjes!!

7. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lien, wat een mooie gedachte.

Ik ken het wonder van een eigen kind, ik bevind me in de rijkdom van 2 zulke wondertjes! en zal ik je eens wat zeggen? Er is niks vergelijkbaars wat je zo gelukkig maakt. Het intense gevoel van een onmeetbaar diepe liefde als ik naar ze kijk.

Ik hoop dat mij nog zo'n wonder gegeven is.

En ik hoop dat dat wonder ook voor jou en voor Saskia en voor kleintje en voor hypo en voor maartje en voor brenda en voor iedereen die ik nu vergeet ook is weggelegd.

8. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Meiden, ik lees nog wel mee, en ik zie dat er voor velen alweer spannende tijden aanbreken.

Ik hoop en duim voor jullie dat jullie allemaal een wonder toekomt!!!!!

Ik ben een redelijk succesverhaal op dat gebied, dus alles is mogelijk!!!

xxxx

9. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Jootje, wat goed om te lezen dat je inmiddels de magische 12-weken grens gepasseerd bent en dat alles goed gaat! Fijn om zulke succesverhalen te lezen!

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ kleintjevoorons, ok dan snap ik de zaadanalyse. Groot gelijk hoor! Stel je toch eens voor dat het nu veel beter is... het zou zo maar kunnen. Gebruiken jullie sinds de geboorte anticonceptie of helemaal niet meer gedaan?

@ Lien, ik moet zeggen dat ik thuis veel meer afleiding heb dan op het werk. Ik werkte in het notariaat en daar was het de laatste jaren niet druk meer dus ik zat meer op zp dan dat ik aan het werken was. Thuis heb ik best wel wat om handen. Ik ben al wel wat aan het werk voor mijn man, met de kerst voor de deur heb ik het ook druk, ik spreek regelmatig af met vriendinnen en ik trek er zelf ook af en toe op uit met mijn hondje. Ik moet zeggen dat ik me veel beter voel sinds ik niet meer naar mijn werk hoef. Dat is echt een frustratie minder, omdat ik daar ook niet meer zo op mijn plek zat als eerst.
    Mooie woorden heb je voor iedereen en ik hoop dat ze allemaal uit gaan komen!

11. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Saskia, De eerste 5 maanden hebben we wel anticonceptie (condoom) gebruikt. Daarna 2 maanden maar wat gedaan. En nu al 2 maanden ook gericht aan het klussen. Maar vandaag weer ongi geworden dus heeft nog niet veel resultaat gehad.:(

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Kleintjevoorons, ik ben benieuwd of het zaad vooruitgang heeft geboekt. Ik hoop het voor jullie, zou mooi zijn!!

Hier ongesteld geworden vandaag. Het zat behoorlijk dwars gister en vandaag, dus ben blij dat het uiteindelijk door heeft gezet.

13. Karel

Karel Lid

5 nov 2010
    25
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ha ha Lien, jij zit al helemaal in de Christmas spirit zo te zien! Leuk je berichtje zeg!!!!!

Ziet er allemaal zo lekker positief uit, dat het bij ons de eerste keer raak mag zijn. Klinkt goed, vergeten we de 2 jaar bezig zijn en 6 IUI's even en kijken alleen vooruit naar deze keer. Af en toe nodig om gewoon vooruit te kijken en vooral positief te blijven (gelukkig lukt me dat ook meestal wel).

Ik wens jou ook het allermooiste toe en natuurlijk ook alle anderen hier op deze "chatbox".

Peace, vrede op aarde en het beste voor U allen..... ;)

14. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Lien, ik wens je heel veel sterkte met de punctie en hopelijk een prachtig kleintje voor jullie zo voor het nieuwe jaar :D Ga voor jullie duimen!

Natuurlijk ook voor alle anderen heel veel succes en hopelijk binnenkort een hoop zwangere dames erbij :D

Liefs,

Misty

15. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Nou, de punctie zit erop, ik ben net weer thuis. Ik moet zeggen dat de punctie me erg tegen is gevallen. Het bleek dat mijn eiblaasjes erg moeilijk doordringbaar waren, waardoor ze nogal lang heeft moeten villen om door de schil heen te komen met haar naald. Dat schijnt nogal ongebruikelijk te zijn, en dus ook erg pijnlijk. Ze zei meteen na afloop dat ze bang was dat ze ook helemaal geen eitjes zou gaan vinden, omdat het erop leek dat de blaasjes nog niet klaar waren om aangeprikt te worden. We worden in elk geval een bespreekgevalletje om te kijken hoe we het een volgende keer gaan aanpakken. Woensdag kan ik bellen om te horen wat ze besproken hebben.
    Maar er is gelukkig ook nog wat goed nieuws, want we zitten nog in de race: er is om precies te zijn één eiblaasje gevonden. Zaad van mijn man was ook prima, dus er is nog een kansje dat er een TP komt. We zitten tot nu toe met alles steeds net op het randje, dus het blijft nog een paar dingen flink spannend!! Maar vandaag ga ik maar eens lekker uitrusten en mezelf laten verwennen!

Liefs, Lien

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Lien, wat een tegenvaller die punctie :( Jeetje, het zit je niet mee...
    1 eiblaasje, dat gaat spannend worden! Ik hoop dat het meteen een toppertje wordt en lekker blijft plakken bij mama! Wanneer hoor je of er een tp plaats gaat vinden?

Vandaag een hele hormonale dag... pfffff! :(
    Ben ontzettend ongesteld en loop gigantisch leeg zeg! Ieder half uur naar de wc om me te verschonen. Ben er helemaal duizelig en misselijk van!
    En dat op mijn verjaardag, niet echt gezellig! Maar ach, komt ook wel weer goed. Ik ben van plan de komende 10 maanden niet ongesteld meer te worden, dus dan mag het nu wel even zo zijn. Dat heb ik er wel voor over :D

17. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Saskia, hé, ben je jarig vandaag? GEFELICITEERD met je 26e verjaardag! Wel balen dat je dan net vandaag niet lekker bent, maar het is wat je zegt. Als je de komende 10 maanden niet meer ongi wordt, heb je het er vast graag voor over :)

Wij horen hopelijk zondagochtend of er een TP gaat plaatsvinden. Als al eerder duidelijk is dat het niet doorgaat, worden we al eerder gebeld. Dus we hopen geen telefoontjes van het ZH te krijgen de komende dagen! Wordt inderdaad wel even superspannend. Ik hoop zo dat er een TP zal zijn !!!! Overigens hebben mijn man en ik onze eitjes en zaadjes wel even goed toegesproken gisteren, misschien helpt dat, hihi ;)

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dank je Lien :)

Wat een zenuwslopende dagen voor jullie, pfoeh! Ik ga heel hard voor jullie duimen, geen telefoontjes van het ziekenhuis de komende dagen en goed nieuws op zondag!

19. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saskia, van harte gefeliciteerd, meid!!! Dat dit je laatste kinderloze verjaardag mag zijn....
    Dat heftig ongesteld zijn had ik 5 dagen geleden, we liggen wat betreft de behandeling 5 dagen uit elkaar, ik heb vandaag een echo gehad en toen heb ik dokter L. nog es gevraagd of dat normaal was - zo'n heftige ongi. Zij zei van wel. Ik dacht zelf ook dat ik aan het leeglopen was! Het duurde wel maar 3 dagen en op de 4e dag was het helemaal weg.
    Echo was goed, ze kon alleen mn linker eierstok niet vinden.....tja, wat nou dan? die kan toch niet zomaar verdwijnen, denk ik dan maar? ik heb er een beetje lacherig over gedaan. Ik stond (en nog steeds niet) helemaal niet open voor slecht nieuws. Dat ik weinig eitjes zou aanmaken daar was ik op voorbereid, maar dat een hele eierstok onvindbaar is????
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik ga er van uit dat een eierstok niet verdwijnen kan, toch?
    Ik moet nu vanaf vandaag 225 eenheden Gonal-F gaan spuiten, decapeptyl moet ik gewoon mee doorgaan. A.s. dinsdag krijg ik weer een echo en vanaf dan om de andere dag. Whoooppppiiieeee!!!!!! dat kan betekenen dat ik nog voor de jaarswisseling de punctie en de tp heb!!

Lien, wat beroerd zeg! een punctie is sowieso al ellendig genoeg, laat staan dat ze ook nog moeten gaan rammen om er door heen te komen.
    Dat wordt spannend tot zondag....ik help je hopen, nog maar een kaarsje aansteken, zometeen. Maaaarrrrrrrrrrrrrr.......met 1 eitje kan het ook lukken! Geef de moed niet op! wat goeie zaadjes erbij en dan kan het zomaar gebeuren dat ze je zondag bellen dat je een goeie emmie hebt die ze terugplaatsen!
    Moet je nu bolletjes gaan drukken?:)

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nic, een eierstok onvindbaar?! Wat raar! Had ze er zelf een verklaring voor? Een eierstok kan toch niet zomaar weg zijn...

Deel Deze Pagina