Ook namens mijn man en mij HEERLIJKE ONTSPANNEN FEESTDAGEN ! Dat deze dagen maar de nodige rust mogen geven voor iedereen, en prachtige eitjes en daarna embryootjes voor degenen die midden in het traject zitten!
He, een dorpsgenoot Ik ben een beetje laat, maar ook hele fijne dagen nog! (of ja, eigenlijk nog maar 1 kerstdag)
Fijne kerst gehad? Wij wel. Gezellig en veel te veel gegeten haha Vandaag fm gehad, ik heb een prachtig eierdoosje!!! Ik heb een aantal kleine follikels die waarschijnlijk niet meedoen, maar ik heb nu 11 follikels die aardig gelijk aan het groeien zijn!!! Ik hoop dat ze dat ook blijven doen, want 11 is een mooi aantal. Baarmoederslijmvlies zag er heel goed uit, al mooi dik. Een heel mooi nestje zei ze Vrijdag weer een fm. De follikels waren nog klein, dus nog geen punctie in aantocht, maar ik lag netjes op schema.
Saskia, heel goed, hoor! als je eenmaal de 1e echo hebt gehad gaat het snel. Ik had dinsdag de punctie en morgenvroeg om 9:15 uur mag ik bellen voor de tp, als alles goed is gegaan is die ook morgen.
He Nic, de punctie zit er al op! Is het goed gegaan? Hoeveel eitjes heb je geoogst? Veel succes morgen, hopelijk een prachtige tp!
Dag Saskia, Het zit erop 1 emmie is teruggeplaatst, de oogst viel tegen; 3 emmies, 1 top, 2 slechte. Weet jij al wanneer je de punctie hebt?
De beste wensen allemaal voor het nieuwe jaar! Dat al onze babydromen eindelijk uit mogen komen! @ Nic, Hoeveel eitjes had je? Gelukkig zat er wel een top bij en die zit nu lekker warm in je buikje! Hier weer een tegenvaller. Sasman heeft sinds donderdavond een flinke verkoudheid te pakken en helaas heeft hij donderdagavond koorts gehad van 39 graden. Gisteren en vandaag schommelt zijn temp tussen de 37 en 38. Helaas is dit de tweede keer in 4 weken dat hij koorts heeft. Zo balen, sinds ik hem ken heeft hij nog nooit koorts gehad en nu 2x in die korte maar o zo belangrijke tijd Het ziekenhuis heeft me verzekerd dat het niet zoveel uitmaakt. Omdat de temp niet lang hoog is geweest en omdat het kort voor de punctie is, maar ik maak me toch wel zorgen moet ik zeggen. Verder heb ik vrijdag weer een fm gehad. De follikels groeien niet heel gelijkmatig. Er zitten veel kleintjes, 3 boven de 16 mm en 5 tussen de 13 en 16 mm. Waarschijnlijk gaan er dus een stuk of 8 meedoen voor de punctie. Morgen weer een fm en hopelijk groeien de kleinere flink door zodat we die 8 follikels zeker wel halen.
Dinsdag is de punctie met ongeveer 11 follikels! Helaas blijft Sasman lichte verhoging houden. Gister rond de 38, maar gelukkig meestal eronder en vanmorgen was het weer 37,2 dus helemaal blij maar helaas was het net 37,8 dus weer iets op aan het lopen. Die 2 paracetamol er maar weer in en rustig op de bank. Ik blijf me zorgen maken over de zaadkwaliteit, maar omdat me dat echt niet verder gaat helpen ga ik toch proberen postief te blijven en te hopen op "goede" zaadkwaliteit (lees: met 100.000 goede zaadcellen zijn wij heeeeeeeeeeeeel blij!)
Sas, je weet nooit wat er gaat gebeuren. Ik startte met 8 kleintjes en uiteindelijk had ik 15 eitjes. Vriendlief had maar 20000 bruikbare zaadjes (eerder maar3000) en we hadden 7 Emmy's waarvan 1 tp (wat ons zoontje geworden is) en 4 voor de vriezer. Dus rustig blijven wachten ondanks het rete spannend is. Ik wens je vastveel succes met de punctie!
Hallo allemaal, Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Hopelijk wordt 2011 jullie jaar en dus veel zwangerschappen en baby's! Iedereen heel veel succes met de puncties, TP en testdagen! (Ik ben de 29e bij mijn eigen gyn geweest en zij heeft weer een echo gemaakt. Echt bijzonder om te zien. Ik lag zelfs voor op schema. Hopelijk kunnen jullie ook snel naar jullie wondertjes kijken met een echo! Nu mag ik 26 jan. naar de verloskundige. Voor mij dus einde ziekenhuis, joehoe!) Liefs, Misty
@ Misty, wat super! En wat ga je hard zeg De punctie ging echt heel soepel. Ik was een beetje dronken van de valium en heerlijk ontspannen hihi! Ik kon me heel goed concentreren op de ademhaling en heb nauwelijks iets gevoeld. De verpleegkundigen en gyn waren zoooo lief, ik moest er bijna van huilen. Napijn valt ook reuze mee. Lopen gaat even niet heel lekker, maar das niet erg. Lig en hang gewoon lekker op de bank. En het belangrijkste... 11 follikels aangeprikt en 10 eicellen geoogst Ondanks zaadzorgen door koorts toch nog 240.000 goede zwemmers gevonden en dat terwijl we de vorige keer de 10.000 net haalde... JOEHOE! Nu hopen op mooie bevruchtingen en dan vrijdag hopelijk tp!
@Saskia, zo, dat zijn de betere verhalen zeg! Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! Ik ben wel een beetje jaloers op je hoor Ik ga voor je duimen dat er een paar mooie emmy's ontstaan! En vooral dat ze dan ook blijven plakken en dat je over een maandje of 9 lekker mama bent!
@Saskia: Met mij gaat het eigenlijk best goed. Ik ben heel blij dat ik nu even af ben van alle ziekenhuisbezoeken, hormonen en onzekerheden. Als ik eraan denk dat we over een tijdje misschien nog een ICSI-poging gaan doen, voel ik de stress in mijn lijf alweer oplopen. Ik merk dat ik er erg tegenop zie en dat ik weinig hoop heb op een goede afloop. Waar ik wel erg naar uit kijk is de adoptievoorlichting. Op het moment ben ik daar meer mee bezig dan met medische behandelingen. Maar we hebben bewust nog geen definitief besluit genomen over de medische molen. Mijn gevoel zegt dat bij ons IVF/ICSI niet tot een kindje gaat leiden, maar ja, ik kan het natuurlijk mis hebben.... Ik weet dus nog niet of ik het aandurf en de energie kan opbrengen om nog een poging te doen. Voorlopig vind ik het in elk geval wel lekker om weer 'gewoon' te kunnen leven en langzamerhand weer te kunnen genieten van andere mooie dingen in het leven. Maar dat neemt niet weg dat ik af en toe een dipje heb en ook erg verdrietig kan zijn, omdat het bij ons allemaal zo moeilijk moet gaan. Zelfs binnen de medische molen zijn wij weer de uitzondering, bij wie het allemaal anders en minder goed verloopt dan gemiddeld... zucht... En als ik dan mijn vriendin zie die pas een zoontje heeft, hoe zij genieten en hoe 'natuurlijk' het bij hun allemaal is gegaan (binnen een paar maanden zwanger, vrijwel zorgeloze zwangerschap, gezond kindje), dan steekt dat soms ook wel hoor. Waarom wij niet??? Maar ja, die gedachte herkennen jullie denk ik allemaal. Wij hebben ons in elk geval wel voorgenomen dat 2011 een minder zwaar jaar moet worden dan 2010. We willen niet meer constant tegen de stroom inzwemmen en onbereikbare dromen nastreven, maar meer proberen mee te gaan met de richting die het leven ons lijkt aan te wijzen. Hopelijk komt er op die manier weer wat meer geluk op ons pad
@ Lien, het is ook echt een emotionele achtbaan Maar wat goed dat je even tijd aan jullie besteedt en niet bezig bent met allerlei ziekenhuisbezoeken. Je gevoel volgens is nu denk ik het beste wat je kunt doen. En wie weet ben je over een tijdje wel weer toe aan ICSI, misschien ook niet en blijkt adoptie toch echt jullie ding te zijn. Tijd zal het leren.
dag saskia, wat fijn dat de punctie is meegevallen! nu hopen op een goede oogst. 240000 goede zaadjes is idd meer dan voldoende. lien, je gevoelens zijn heel herkenbaar. De tegenzin die je krijgt op de mmm en vooral de tegenzin op de teleurstelling. Adoptie is de mooiste gift die je een ander mens(je) kunt geven, wanneer je het verlangen naar een "eigen" kind een plaatsje kunt geven, maar iedereen weet hoe moeilijk dat is.
Er zat deze week bij mijn in de wachtkamer zo'n ongelofelijk schattig Chinees adoptiekindje!!! Ik was helemaal verliefd, wat een scheetje was dat zeg! Hoe is het met jou Nic? Heb je al een testdatum in je hoofd of hou je de datum van het ziekenhuis aan?
Hey Sas, Wat fijn dat de punctie mee is gevallen. Ga voor een goede TP duimen! Veel succes nog! Nic: Succes nog met wachten en de testdatum. Hoop op een prachtig resultaat voor jullie. Lien: Veel sterkte en veel geluk op jullie pad. Geniet van de mooie dingen die op je pad komen en wie weet komt het geluk uit een onverwachtse hoek of vinden jullie je droom in de adoptiewereld. Liefs, Misty
Volgens het ziekenhuis mag ik de 17e testen, dus zo ongeveer de 14 zal ik wel de eerste test doen..... Als ik mijn natuurlijke cyclus doortel zou ik morgen ongesteld moeten worden. Ik heb vandaag al ongeveer 300 x mijn slip gecheckt. Ik heb in elk geval geen goed voorgevoel........
Morgen ongesteld worden, dat is wel heel snel! Heb je zo'n korte lf? Ik blijf duimen voor je, heel hard!