Ook IVF in Catherina Ziekenhuis Eindhoven?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door misty1984, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

@kleintjevoorons: Spannend dat jullie in November voor een cryo terugplaatsing willen gaan. Hopelijk ben je dan snel aan de beurt en ontdooien ze goed!

@Jootje: Spannend dat je er 2 aan boord hebt. Hoop voor jullie dat dit inderdaad de laaste is en dat je alleen nog hoeft te komen voor een echo! Wanneer weet je meer? Succes met de spannende wachtweken.

Weet iemand van jullie wat de 1e afspraak met de IVF verpleegkundige precies inhoudt? Deze heb ik 18 Oktober. Ik heb nog nooit medicatie gespoten, dus dat lijkt me wel spannend. (de pregnyl werd altijd gezet door een verpleegkundige).

Liefs,

Misty

2. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    kleintjevoorons en jootje, wat hoopgevend om te zien dat jullie allebei al eens zwanger zijn geraakt door IVF! Ik hoop dat het voor jou meteen weer raak is, Jootje. En kleintjevoorons, voor jullie hoop ik dat er alleen maar een cryo-TP nodig zal zijn!

Misty, probeer je over het spuiten niet al te ongerust te maken. Ik weet het, het is makkelijk gezegd, maar als je nog nooit eerder hebt gespoten is het doodeng. Tenminste dat vond ik wel, ik zag er echt ontzettend tegen op. Maar toen eenmaal de eerste spuit erin zat (puregon) wist ik dat het verder geen probleem meer zou zijn. Puregon spuiten (voor IUI) viel me echt erg mee. De bijwerkingen (neerslachtig) vond ik veel vervelender dan de spuiten zelf. Maar toen ik eenmaal ben gaan spuiten vlak voor het naar bed gaan, werd dat ook wel beter. Toen sliep ik denk ik door de ergste bijwerkingen heen ;)

Jootje en kleintjevoorons, welke medicatie hebben jullie gebruikt voor jullie IVF-pogingen? Zijn de meeste spuiten vergelijkbaar met puregon, of zijn er ook lastigere/vervelendere spuiten? Pregnyl vind ik zelf wel best vervelend, maar die mag mijn man zetten. Dan is het ook geen probleem.

3. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Lien, Ik gebruikte decapeptyl, Gonal-F en Otrivelle. Decapeptyl heeft relatief dikke naalden en gonal-f is echt een makkie!!! Allemaal ook klaar om te spuiten dus hoefde niks te mengen of zo wat je ook wel eens hoort.

4. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Lien: hoop ook dat het me mee gaat vallen het spuiten. Ik ga mee doen met de Cetro Trial studie, dus moet Gonal F, cetrotide en Ovitrelle spuiten. Geen idee of je voor de Cetrotide iets moet mengen of niet. We zullen het de 18e wel zien.
    Denk wel dat ik alles zelf moet spuiten, want mijn mannetje is niet zo'n held met naalden.

Liefs,

Misty

5. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Spannend hoor Misty, maar het komt vast helemaal goed :) Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen. Vragen ze op het moment iedereen om deel te nemen aan de cetro studie? Zelf vind ik hetgeen ik erover heb gelezen ook wel goed klinken.

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Lien,

Ik weet niet of ze iedereen vragen voor de Cetro Trial. Denk afhankelijk van de oorzaak ofzo? Maar goed, ze willen een zo objectief mogelijk beeld hebben, dus in principe is het iedereen die met IVF zwanger probeert te worden komt in aanmerking denk ik. Ik weet het niet haha. Wij vonden het in ieder geval ook aanlokkelijk klinken, vooral omdat je niet eerst aan de pil hoeft.

Liefs,

Misty

7. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Ik ben heel benieuwd of ze het ons ook zullen gaan voorstellen. Werd jullie dat al bij de intake voorgesteld, of pas later?

8. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Lien,

Dit werd ons gevraagd toen we het bloedprikken hadden gehad en de verplichte voorlichtingsavond. Hierna heb je weer een gesprek wat gaat over of je er echt voor wilt gaan en hoeveel embryo's ze dan terug mogen plaatsen en wat je wilt met eventuele cryo's etc. Hierbij vroeg ze ook of we mee wilden doen met de Cetro Trial. Althans we kregen een folder mee wat we eerst goed moesten lezen en als we deel wilden nemen, dan moesten we dit doorgeven bij het maken van de afspraak met de IVF verpleegkundige. Je krijgt dan namelijk een verpleegkundige die betrokken is bij de studie en dus ook alles weet over de andere medicatieschema's etc.

Liefs,

Misty

9. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Bedankt voor de info! Ik ben echt heel benieuwd wat ons te wachten staat! Hebben jullie al een keuze moeten maken dan over cryo's en het aantal terugplaatsingen? Mag ik vragen waar jullie voor gaan kiezen en waarom?

10. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Lien,

De gyn vraagt hoeveel embryo's je terug wilt laten plaatsen als er bevruchtingen zijn (het gaat dan om 1 of 2). Wij hebben gekozen voor 1 embryo bij de eerste TP. Mocht deze niet lukken dan zouden we de tweede keer denk ik wel 2 embryo's willen laten terugplaatsen. We hebben in eerste instantie gekozen voor 1, om het risico op een tweeling zo klein mogelijk te houden ivm de risico's die hieraan verbonden zijn. Ook willen we erg graag 2 keer een zwangerschap mee maken als we hierin al iets te wensen hebben. Wel is het zo dat als het niet lukt de eerste keer we toch voor 2 embryo's bij de 2e TP willen gaan, omdat we voor ons gevoel dan meer kans maken.
    Verder werd gevraagd wat je met eicellen wilt doen die niet voor IVF geschikt zijn (maar wel met de punctie eruit zijn gehaald). Je kunt kiezen om deze direct te laten vernietigen, maar je kunt ze ook voor wetenschap afstaan. Dan kunnen laboranten hierop oefenen. Wel wordt er duidelijk bij gezegd dat die niet gebruikt worden om te bevruchten en na de hand wel vernietigd worden.
    De vraag is of er eventuele cryo's zullen zijn, dit weet je pas een paar dagen later. en of ze goed ontdooien weet je pas net na het ontdooien. Wel werd geloof ik ook gevraagd wat je wilt met de cryo's mocht de relatie verbroken worden.
    Maar ik kan me niet alles van het gesprek meer herinneren moet ik zeggen. Het gaat ook allemaal zo snel!

Hebben jullie al nagedacht over het aantal terug te plaatsen embryo's als er bevruchtingen zijn bij de IVF?

Liefs,

Misty

11. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Wij hebben de eerste keer 1 emmy laten terug plaatsen. En het idee was dat als ik niet zwanger zou worden dat het er 2 zouden zijn bij de 2e poging. Geluukkig was dat niet nodig. Wat Cryo's betreft, Die wouden wij gewoon laten invriezen. En wij moesten wel beslssen wat er mee zou gebeuren als een van ons komt te overlijden. En wij hebben besloten dat de nabestaande dan mag beslissen wat er mee gebeurd.

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Kleintje,

Fijn dat het bij jullie maar bij 1 keer is gebleven ;) Hebben jullie ook nog cryo's over? Zou wel fijn zijn voor een broertje of zusje tegen de tijd dat jullie daar aan toe zijn (als je dat tenminste zou willen).

Liefs x

13. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Wij neigen op dit moment naar 2 embryo's terugplaatsen, als we de luxe van een keuze blijken te hebben tenminste. Ik weet dat er grotere risico's zijn en dat er vanalles mis kan gaan, maar twee kindjes tegelijk lijkt me ook wel leuk en bijzonder. Wij weten nog niet hoeveel IVF-pogingen we zullen gaan doen. Misschien blijft het wel bij één, omdat we daarna het adoptietraject ingaan. Dan willen we onze kansen denk ik zo optimaal mogelijk maken. En je kans op succes is met twee embryo's groter dan met één. Maar we moeten de voorlichting enzo nog krijgen, dus misschien bedenken we ons nog of laten we ons nog overtuigen.

14. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Wij hadden voor onze eerste zwangerschap gekozen voor 2 embryo's een tweeling zou financieel en sociaal geen probleem worden en ik wilde liever een grotere kans op een zwangerschap. Het idee dat ik er eentje terug zou laten plaatsen en niet zwanger zou worden terwijl ik er ook 2 had kunnen laten terugplaatsen kon ik niet verkroppen...
    De eerste poging was er echter maar 1 embryo ontstaan, was wel een topper maar helaas niet zwanger. 2e poging waren 2 embryo's ontstaan en ja hoor een tweeling!! En nog een eeneiige ook!! (dus het had zomaar een drieling kunnen worden...hihi)
    De zwangerschap is geen enkel probleem geweest, de jongens lagen van het begin af aan op het schema van een eenling. Ben ingeleid bij 36 weken en 3 dagen en ze zijn geboren bij 36 weken en 4 dagen. Niet vanwege het feit dat het een tweeling was maar vanwege mijn bloeddruk. Ze zijn via de natuurlijke weg geboren met 3 minuten verschil ertussen en ze wogen ongeveer 2400 gram. Na 24 uur waren ze goedgekeurd om naar huis te mogen, ik moest alleen nog 24 uur blijven vanwege de bloeddruk. We waren gewoon lekker na 48 uur thuis en alles is vanaf het begin van de zwangerschap tot nu toe goed gegaan!!!

Tsja.. hier dus een positieve ervaring aan tweeling.. ook al is het druk hoor.

Nu dus 2e zwangerschap bezig en na de eerste keer 1tp te hebben gekozen zijn we vanaf deze poging weer voor 2 gegaan... Ik kon het weer niet verkroppen, we hadden er 1 teruggeplaatst gekregen en 2 in de vriezer. Die zijn niet goed ontdooit.. ik blijf me dus afvragen wat als ik er toch 2 had teruggeplaatst? Nu lijkt het of ik ze gewoon heb weggegooid....

Succes met keuze!!!!

xxx

15. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Jootje,

Wat fijn dat je zwangerschap en de geboorte van jullie tweeling zo goed is verlopen. Mocht het bij ons een tweeling worden (als wij gezegend worden met een zwangerschap), dan hoop ik hier natuurlijk ook op :D
    Wij zijn geadviseerd om eerst 1 terug te laten plaatsen, omdat ik nog jong ben (26jr). Ook zou mijn man 2 in 1 keer wel erg druk/spannend vinden denk ik. Zelf lijkt het me wel erg leuk, maar mijn man zou eigenlijk niet meer dan 2 kinderen willen (zegt hij nu tenminste) en als we dan gelijk een 2ling krijgen, dan is het ook gelijk over met de zwangerschappen zeg maar ;) Zelf wil ik heel graag 2 keer een zwangerschap meemaken als dit ons gegund is, dus ook vandaar 1 embryo ;)
    Ach, maar ook bij 1 kunnen het er altijd nog 2 worden, haha, zo zie je maar.
    We laten het hele IVF gebeuren maar over ons heen komen en mochten we een cryo terugplaatsing nodig hebben (als die er al zijn), dan zou ik er ook 2 willen laten ontdooien en als die goed ontdooien, natuurlijk terug laten plaatsen.
    Pff, waar je al allemaal niet aan moet denken hè? Zo heb je niets te kiezen en zo mag je kiezen hoeveel je er terug wilt laten plaatsen. Het is allemaal wat.

Hoop echt voor jullie dat er 1 of 2 plakbeebjes zijn! Veel succes met de wachtweken.

Liefs x

16. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

Vandaag mijn intake gesprek gehad met de IVF verpleegkundige.
    Het was een fijn gesprek met een gezellige vrouw ;)

We doen mee met de Cetro Trial studie en zijn ingeloot voor de late start. Dit betekend dat we vanaf cyclusdag 2 beginnen met Gonal-f en vanaf cyclusdag 6 komt hier Cetrotide bij.

Eerst nog even wachten op mijn menstruatie en dan kunnen we denk ik begin november van start.

Het hele gebeuren werd uitgelegd en we kregen een net overzicht van wat je wanneer moet doen en welke afspraken je dan hebt.
    Ook hebben we een bewaarovereenkomst met betrekking tot embryo's gekregen. Dit moeten we goed doorlezen en ondertekenen en er een brief bij doen met onze handtekeningen met onze verlangens voor het geval één van ons komt te overlijden of wanneer wij beiden komen te overlijden. Dit heeft te maken met de eventuele cryo's.

Ook heeft ze vertelt over een training (IVF en je gevoel) die je kunt volgen en de mogelijkheid tot een afspraak met een medisch psycholoog. Verder vertelde ze nog over Freya, Fiom en benadrukte ze wel dat ik me niet bang moet laten maken door mislukte pogingen of horrorverhalen van anderen, omdat ieder persoon en iedere behandeling anders is.

Ze vond dan ook dat ik erg positief ben ingesteld en hier houdt ze wel van zij ze :D Lief!

Ik hoefde nog niet te spuiten, want die instructies krijg ik dus op cyclusdag 2. Vind dit zelf erg fijn, omdat ik pas in November van start kan (ivm met mijn menstruatie) en ik het dan niet vergeten ben haha. Ga zo wel vast naar de apotheek voor het bestellen van de medicatie. Dan is stap 1 vast gezet.

Ik moet zeggen, dat ik het een fijn en positief gesprek vond en ik zin heb om te gaan beginnen.

Liefs,

Misty

17. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Misty, fijn dat het een positief gesprek was! Zo te lezen hebben jullie het korte programma, of niet? Als je anders geloot had, zou dan elke poging ook langer hebben geduurd? Ik ben heel benieuwd wat het jullie gaat opleveren! Kun je al enigszins inschatten wanneer de punctie en TP te verwachten zijn? Wel superspannend hoor !

18. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Lien,

Bij de studie heb je sowieso het korte protocol. Doe je de normale IVF dan heb je het lange protocol (eerst aan de pil en spuiten met decapeptyl).
    Het verschil is dat je bij de studie bij het ene schema begint op cyclusdag 2 met beiden medicatie en bij de ander (die hebben wij) begin je op cyclusdag 2 met Gonal-f en komt er op de 6e cyclusdag Cetrotide bij.

Waarschijnlijk beginnen we in de tweede week van November met spuiten (dit duurt ongeveer 2 weken) en dan heb je de punctie. Dus ergens eind November denk ik.

Ik vind het ook supers spannend, maar kijk er ook wel naar uit om weer een stapje verder bij onze kinderwens te zijn :D

Liefs x

19. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Zelf vind ik het zo'n raar idee dat ik over een paar maanden misschien wel IVF-zwanger ben... heb jij dat ook? Bij IUI heb ik er eigenlijk nooit echt in geloofd, maar bij IVF schat ik de kansen echt heel wat beter in. Spannend idee hoor, dat je over anderhalve maand misschien wel zwanger bent!

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik schrijf graag met jullie mee. Ook wij lopen in het catharina ziekenhuis.
    Tot nu toe nog niet echt superervaringen. Ik voel me ook een beetje een nummertje... eens kijken hoe het volgende week gaat.

Deel Deze Pagina