Misty: Fijn dat je zo'n fijn gesprek hebt gehad en toch ook al zo snel kan beginnen.. Ons is nooit zo'n studie voorgelegd (misschien omdat we al in de pogingen zaten vanaf mei ofzo??) dus ik heb altijd alleen het lange traject gehad met decapeptyl en de pil enzo.. Heb wel altijd maar heel weinig rijpe eicellen, dus misschien werkt die studie wel veel beter! Ik blijf erbij dat ze op de ivf-afdeling heel erg aardig zijn! Tuurlijk heb je mindere mensen erbij en het is en blijft een afdeling in het ziekenhuis, maar dat zal denk ik overal zo zijn. Hier in ieder geval tot nu toe weer een positieve ervaring met het Catharina ziekenhuis want ik ben voor de 2e keer zwanger!!!! (ICSI) Mag officieel morgen pas testen, maar kon me niet bedwingen en we hebben gisteren getest. die was dus vet positief. (teststreep al zichtbaar toen de urine eroverheen trok en de controlestreep er nog niet was...!!). Morgen nog maar keer testen en dan ziekenhuis bellen. Nu nog duimen dat alles goed mag gaan. Ook wel spannend. Bij mijn tweeling was de test op dezelfde snelle manier al positief... manlief en ik keken elkaar al aan en zeiden " het zou toch niet he? hij is wel heel snel positief"...hihi... Wilde toch weer even een positief verhaal met jullie delen... Alvast heel veel succes Misty, het is al bijna november!!!! xxxx
Hey Meiden, Zo te lezen begint het bij jullie allemaal al spannend te worden. Misty, Wij hebben inderdaad nog cryo's zelfs 4!!! We willen gaan proberen rond januari een TP hier van te krijgen. Dus begin november gaan we contact opnemen met het ziekenhuis. Dus voor ons gaat het hele circus ook weer beginnen. Spannend dat je de intake al gehad hebt. Dan gaat het dus bijna beginnen! Ik heb die cursus IVF en je gevoel niet gedaan. maar ik wou dat ik het wel gedaan had want ik zit nu nog bij een psycholoog om de boel te verwerken. De hele IVF heeft meer inpact op mijn leven gehad dan ik dacht. En dan ben ik zelfs zwanger geworden en een kind gekregen. 1 of 2, Wij dachten eerst doe maar 2 dan hebben we meer kans. Maar dr. C adviseerde ons, zeker omdat ik jong ben en verder niks mis, om de eerste keer 1 terug te plaatsen. En als de poging niet lukt de volgende keer 2. Gelukkig was er geen 2e ICSI nodig. Saskia, Leuk dat je ook mee gaat schrijven. Wat betreft een nummertje zijn dat gevoel heb ik nooit gehad. Maar dat kwam misschien ook wle omdat ik dr. C had. Wij vonden het zo fijn bij het catharien dat we daar oook bij de verloskundige gegaan zijn en daar bevallen.
@ Jootje, gefeliciteerd!!! @ Kleintjevoorons, ik heb ook dokter C. gehad met de intake. Zij was heel lief en nam echt de tijd. Alleen is er bij ons aan de balie al het een en ander flink mis gegaan en Sasman heeft eerder ook een zaadanalyse gehad in het CZE en dat liep alles behalve soepel. Erg onprofessioneel. Volgende week hebben we dokter D., eens kijken hoe dat gaat.
Goedemorgen allemaal, @Jootje: Jeetje, wat ontzettend fijn! GEFELICITEERD Weer zwanger, geweldig! Geniet ervan meid en ik hoop dat het een goede zwangerschap zal zijn. Geeft mij weer wat meer moed zo'n positief verhaal! In principe ben jij dus 2x zwanger geraakt van een verse emmy (poging 1, zou je dus kunnen zeggen), super! @kleintje: Hopelijk ben je nu net zo snel zwanger als de vorige keer Wat is je leeftijd als ik vragen mag? Wij laten de eerste keer ook 1 emmy terug plaatsen en hebben aangegeven het dan opnieuw te willen overwegen. Ik ben zelf 26 jaar en mijn man 30 jaar. @Saskia: haha, kom ik je hier weer tegen Ik heb me bij het CZE nooit echt en nummertje gevoeld. Wel vind ik het er erg klinisch uitzien, de wachtruimte bij de fertiliteitspoli is nou niet echt gezellig en warm. Dit zou van mij wel een opfrisbeurt mogen krijgen. De gyn dkt van R. vond ik erg vriendelijk. De IVF verpleegkundige ook. Verder hebben we alleen te maken gehad met de laboranten voor het inleveren van ons potje bij de IUI. Liefs, Misty
@Jootje, wauw !!! GEFELICITEERD !! Ik duim dat alles goed zal gaan en dat jullie een mooi beebje zullen krijgen (of konden het er nou ook 2 zijn?) @ Saskia, jou kom ik ook echt overal tegen?! Gezellig dat je je op dit topic bij ons aansluit. Jammer dat je tot nu toe geen goede ervaringen hebt bij het CZE. Voor jou veel succes met de ICSI! Wij moeten nog beginnen met onze eerste IVF. Tot nu toe hebben we alleen ervaring met de laboranten bij IUI. En tja, dat zegt vrij weinig. Op 3 nov hebben we een afspraak met dokter D. Ik ben heel benieuwd. Nu vind ik het wel even heerlijk om even pauze te hebben!
Hoi Lien, we blijven elkaar tegenkomen Hetzelfde ziekenhuis en dezelfde dokter! Ik mag 26-10 naar dr D!
Hallo allemaal, @Saskia: Hoe was het bij dkt D? Zie dat je een datum hebt voor de intake bij de verpleegkundige! Fijn @Lien: Zie dat jij ook bijna een afspraak hebt met dkt D Hoe is de pauze bevallen? Lekker hè, even zonder hormonen en ziekenhuisbezoeken? Ik vind het heerlijk, hihi. Hier nog aan het wachten op mijn menstruatie. Zit nu op dag 25 en verwacht ergens volgende week ongesteld te worden en dan kunnen we van start met IVF 1. Fijne avond allemaal. Liefs, Misty
Ja, Saskia, ik ben ook benieuwd hoe je het vond bij dokter D! Misty, ik vind de pauze inderdaad heerlijk! Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om de medische molen weer in te stappen, maar tja, als we ons doel willen bereiken is er weinig keus.. Ook ik zit op het moment op mijn ongi te wachten. Ik zit inmiddels alweer helemaal onder de puisten, heb gevoelige borsten, dus ik denk dat ik er niet lang meer op hoef te wachten Stiekem hoop ik natuurlijk op helemaal geen ongi, maar dat is denk ik een illusie... Voor jou wel spannend, Misty, want bij jullie is het nog een IUI-poging, toch?
He meiden, Ik ben inderdaad bij dokter D. geweest en dat is prima bevallen. Ze is wat ouder en af en toe van de hak op de tak, maar neemt wel de tijd en is heel erg vriendelijk. We hebben nu inderdaad een afspraak met de verpleegkundige en de volgende menstruatie gaan wij ook starten! Spannend hoor! Wij doen wel het lange traject, dus eerst aan de pil de volgende ongi!
Heeey Meiden!!! Nou wij hebben gebeld voor een afspraak voor onze cryo's. 7 december is het zo ver. Erg spannend dus!!!
Dag dames, Ik heb niet de hele topic teruggelezen, alleen de laatste 2 pagina's. Ook ik loop bij het Catharinaziekenhuis en zit nu op mijn ongi te wachten om te beginnen met Femodeen. Ik heb al een tweeling via ICSI, we hopen nu nog op een derde kindje... Ik zag dat 2 van jullie dokter D hebben, ik zit bij dokter van D (mannelijk), hoewel ik hem na afgelopen woensdag waarschijnlijk niet meer zal zien, toen hebben we groen licht gekregen voor een nieuwe ICSI, we zijn door naar het team! groetjes, Nic
Welkom Nic! Spannend en leuk dat jullie voor een derde kindje gaan! Kleintjevoorons, woehoe! 7 december cryo's ins bauch en dan heel mooi roze nieuws aan het eind van het jaar! Daar gaan we voor
@Lien: Heerlijk he zo zonder hormonen. Jammer dat je het gevoel hebt ongi te gaan worden. Ik zit nu ook in een rustmaand. Geen IUI gehad. IUI 4 was mislukt. Verwacht er dan ook niets van deze maand. Ik wordt denk ik eind van deze week of begin volgende week ongesteld en dan gaat het hele IVF circus dus echt beginnen. Moet eerlijk zeggen dat ik er nu ook even helemaal geen zin in heb, maar goed, wel in een kleintje natuurlijk en IVF is weer een stapje dichterbij! Liefs, Misty
@Nic: Welkom bij dit topic! Wat leuk dat jullie al een tweeling hebben en nu gaan voor een brusje. Wat is Femodeen? Ik ben ook aan het wachten op mijn ongi en ga dan starten met de Gonal-f en daarna cetrotide. (Krijg een kort behandelschema) en het is onze eerste IVF. @Kleintjevoorons: Yes 7 december wordt de dag Die dag is mijn broer ook jarig, mooie dag hihi. Fijn om naar een datum toe te kunnen leven. @Saskia: Fijn dat het gesprek goed ging. Ook voor jou komt het nu echt dichtbij. Spannend! Liefs, Misty
Misty, Femodeen zijn tabletjes die ik een maand moet slikken, op de 19e dag (dacht dat het de 19e dag is tenminste) begin ik met spuiten. Wat is een korte behandeling voor IVF? Het IVF en ICSI traject is wat pillen en spuiten betreft toch hetzelfde? groetjes, Nic
Saskia, De 7e hebben we eerst gesprek..... een TP wordt denk ik ergens januari. Want tussen in gaan we nog even met vakantie!
@Nic: Okey, Femodeen is dan vergelijkbaar met de pil? Niet ieder IVF traject is volgens mij hetzelfde qua medicatie, want er zijn verschillende soorten medicatie. Zo ga ik Gonal-F en Cetrotide gebruiken en gebruikt iemand anders weer Decapeptyl bijvoorbeeld. Een kort behandelschema houdt in dat je van te voren niet eerst aan de pil hoeft en dan ga ik vanaf cyclusdag 2 starten met Gonal-f en vanaf cylusdag 6 komt daar Cetrotide bij. Dit net zo lang als nodig is om de eitjes te laten rijpen. Het voordeel hiervan is dus dat je niet eerst 3 weken de pil hoeft te slikken. Liefs, Misty
Misty, Femodeen is idd een soort pil, daarna spuiten met Gonal F en Decapeptyl. Wel fijn dat je de eerste drie weken meteen mag overslaan. Ik lees op het forum vaak dat men onder narcose of roesje gaat voor een punctie, is dat van invloed op de eitjes? (wordt de kwaliteit dan slechter?) Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb de punctie in 2007 op een paracetamolletje gedaan. Het was geen feestje maar wel vol te houden. Ben gelukkig vergeten hoe het precies was.....