Ook IVF in Catherina Ziekenhuis Eindhoven?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door misty1984, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Nic, ik heb zelf nog geen ervaring, maar volgens mij wordt een roesje of narcose in NL bijna nooit gedaan bij de punctie. Wel kun je stevige pijnstilling krijgen volgens mij (zoals morfine).

2. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Zo, De kleine ligt hier in bed dus nu eens uitgebreid reageren op jullie allemaal!!!

Misty, Raar he dat wachten op je ongi. Ik weet nog wel toen ik daar opzat te wachten. Dan ben je voor het eerst sinds tijden blij met je ongi. En wat aftellen beteft.Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk weer een dagheb om naar uit te kijken. De wens voor een tweede is namelijk erg sterk. En de angst dat het niet gaat lukken ook helaas.

Lien, Jij dus ook al aan het wachten. Maar jullie gaan nog niet beginnen toch? Ik zie morgen de intake! Spannend hoor.

Saskia, Wij hebben bij ons mannetje ook het lange traject gedaan. Is mij goed bevallen. Maar het duurt wel lang vond ik. Ben je dik een maand verder voor je de punctie hebt.

Nic, Jij ook al aan het wachten. Hopelijk wordt je snel ongi dat jullie van start kunnen gaan. Zal een spannende tijd gaan worden. EN hbben jullie al een kindje? Omdat je een punctie in 2007 noemt?

Femodeen, Is gewoon DE pil. De strip leek ook wel een beetje op microgynon. Mar dus gewoon een anticonceptie. Want je mag niet zwanger worden tijdens de decapeptyl. Gek he.

Roesje, Klinkt allemaal fijn maar ik vond de punctie niet zo erg dat ik er voor onder narcose wou. Ik moest op de dag voor de punctie eerst thuis paracetamol in nemen. En toen manlief het potje had ingeleverd kreeg ik een zetpil met pijnstilling en een tabletje valium om beter te kunnen ontspannen. Het was wel pijnlijk maar als je je goed ontspand is het dragelijk. Geloof dat ze in nederland alleen in uitzonderlijke gevallen een roesje doen. Terwijl het in dusseldorf standaard is.

Nou wij hebben dus in december ons gesprek hernieuwde kinderwens. We hebben nu nog 4 cryo's die op ons liggen te wachten. Deze keer hebben we een afsrpaak met dr. L. Vond het toch wel erg jammer dat dr C er niet meer werkt. Ze was zo'n goede/fijne arts. Maar wie de punctie doet hangt toch helemaal af van wie dan dienst heeft. Ik hoop dat we de cryo TP eind januari kunnen hebben. Eind december zijn we met vakantie dus dat gaat niet helaas. We gaan iig een spannende tijd tegemoed net als jullie. En erg leuk dat er nu eindelijk een catharina topic is :):)

3. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Het begint inderdaad een heus Catharina-topic te worden! Fijn om met jullie te kunnen kletsen, meiden, aangezien we allemaal in hetzelfde schuitje zitten!

4. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleintjevoorons; ja, wij hebben een tweeling van 2eneenhalf, na een ICSI behandeling, ook in het Catharinaziekenhuis.

Lien; ik vind het ook fijn om met jullie te kunnen kletsen hierover. Als ik op mijn werk iets zeg over de ICSI dan kijken ze me toch een beetje aan alsof ik van een andere planeet kom.
    Ik ben ook niet bang voor de punctie, ik vroeg het me alleen af. Het moment zelf is niet leuk maar ik heb het er graag voor over.

Is er iemand in dit topic die, net als ik, 38 of ouder is? Dokter van D begon meteen over het terugplaatsen van 2 embryo's omdat ik de magische 38 jaar binnen enkele weken ga passeren, tenzij er een topembryo komt, dan wordt er 1 teruggeplaatst.
    Hebben jullie deze keuze al gemaakt?

5. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Nic, Wij zijn erg aan het twijfelen. Bij ons zoontje hebben we 1 emmy terug geplaatst. Maar straks met onze cryo's kan ik het niet over mijn hart krijgen er eentje weg te gooien omdat er twee goed ontdooien. Maar een tweeling lijkt me wel erg zwaar.

6. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja, ik kreeg meteen een tweeling, dus ik weet niet beter. Ik vind het GEWELDIG!!!!!!!!!!! Wij hebben in 2007 bewust gekozen voor tp van 2 emmy's, in de hoop een tweeling te krijgen. Ik realiseer me heel goed dat ik een van de gelukkigen ben bij wie dit gelukt is, heel veel tp's van 2 emmy's eindigen in een zwangerschap van 1 baby of helemaal geen. Hoe is het de vorige keer bij jullie gegaan? meteen zwanger?
    Ik kan je hier geen advies in geven. Een tweeling is zwaarder dan 1 kindje. Maar het is het waard. Ik heb een prachtige dochter en een geweldige zoon. Zou ik nu weer voor de keuze van toen staan, met wat ik nu weet, zou ik exact hetzelfde doen. Ik heb eerlijk waar geen moment spijt gehad. Het eerste jaar wilde ik niets liever dan meteen weer ICSI en weer tp van 2 emmy's. Mijn man vond dat toen te snel.
    Dokter van D. was vrij duidelijk, bij emmy's met een deling van 6,5 adviseert hij een tp van 2, alleen bij een topemmy een tp van 1. Mochten er idd emmy's van 6,5 zijn dan gaan wij voor tp van 2. Hoewel ik ook erg graag zou ervaren hoe het is 1 baby tegelijk te hebben, is een tweede tweeling erg welkom. Er zitten ook risico's aan een tweelingzwangerschap, ik ben met 30 weken bevallen, ik heb geluk gehad, ze hebben het gered en ze zijn gezond.

7. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Nic, Wij hebben in de eerste ICSI 1 emmy terug geplaatst gekregen en meteen zwanger. Ik had ergens wel 2 willen hebben maar dr C adviseerde ons om 1 terug te plaatsen (mits top) omdat ik jong ben (nu 27 toen 25). Ik zou best graag een tweeling willen. alleen is het volgens mij wel zwaar. En financieel ook niet zo praktisch. Ik heb wel altijd gedroomd om eerst een jongen te krijgen en dan een meisjes tweeling. Nou die jongen heb ik al :p.
    Maar we zullen zien 7 december wat dr L als advies geeft.

8. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleintjevoorons,
    Je moet doen wat je hart je ingeeft.
    Is het zwaar? Ja, absoluut. Maar dat is 1 kind ook, dit is alleen net iets meer werk.
    Is het financieel zwaar? Ja, een rib uit je lijf, maar het is ook zo duur als je het zelf maakt. Voeding en luiers zijn standaard, kleding is wat je er zelf van maakt. Ik heb een uitgesproken voorkeur voor Benneton, dus ja- dan is het wat duurder.
    Redt je het? Ja, tuurlijk! als ze er zijn vraag je je niet meer af of je het redt en hoe, dan doe je het gewoon.
    Het eerste anderhalf jaar is mijn moeder 4 dagen per week hier in huis geweest om te helpen, dat is wel belangrijk, dat je iemand hebt die je helpt.
    En nu wil ik graag nog een derde kindje, als er een tp van 2 komt hebben we straks misschien 4 kinderen, als 1 tweeling zo verschrikkelijk zwaar zou zijn zou ik nu geen kinderwens meer hebben. Maarrrrr....het is persoonlijk. Je moet doen wat je eigen hart je ingeeft.

9. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi meiden,

Ik zie dat er twijfels zijn over 1 of 2 terugplaatsen?
    Nic: je hebt ook een tweeling, SUPER he? Wij hebben ook een tweeling, twee jongens van 1 jaar en bijna 10 maanden! Ik zou het niet anders willen. We hadden toen gekozen voor 2 terugplaatsen ook al zei dr van D dat het beter zou zijn 1tje terug te laten plaatsen. Het toeval bij ons wil dat 1 embryo het niet overleefd heeft en wij nu een eeneiige tweeling hebben!!! hahaha...Dus ook dat kan!
    Dr. van D is de gehele zwangerschap lichtelijk negatief daarover geweest.. bleef steeds zeggen dat het nog mis kon gaan terwijl wij steeds blij waren dat het nog goed ging.
    Uiteindelijk ben ik ingeleid met 36 weken 3 dagen en niet vanwege de kinderen maar vanwege mijn bloeddrukl. De jongens lagen goed op schema en na 48 uur mochten ze met mij meteen mee naar huis!! Ik vond het niet zwaar, heb het vanaf het begin af aan alleen gedaan, tuurlijk ook mijn man, maar die werkte natuurlijk ook gewoon. Geen extra hulp dat wilde ik niet en dat ging gewoon prima hoor!

Nu zijn we weer zwanger!! Eerst icsi gekozen om 1tje terug te plaatsen, die bleef niet zitten en we hadden nog 2 cryo's die niet goed ontdooiden. Dat voelde zo niet goed dat we er deze poging weer 2 hebben laten terugplaatsen. Ik zou een tweeling helemaal niet erg vinden (dat wordt wel 2 dakkapellen plaatsen als het zo zou zijn ;)). Maandag eerste echo.. ben zo benieuwd. Voelt allemaal wel hetzelfde als bij de jongens. De test was ook net zo hevig en snel positief als toen... spannend...

Succes allemaal met jullie keuze, is gewoon heel persoonlijk, als je jezelf er maar goed bij voelt!!

xx

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wij hebben de keuze ook al gemaakt. Omdat ik nog erg jong ben (25) en ik ook de complicaties heb overwogen die een zwangerschap van een tweeling met zich mee kan brengen, hebben we ervoor gekozen om bij een top-emmy voor 1 terugplaatsing te gaan. Anders worden het er toch 2.

11. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

Ook wij hebben de keuze moeten maken voor 1 of 2 emmy's. Wij hebben ervoor gekozen om de 1e keer 1 emmy terug te laten plaatsen. Wel heb ik gevraagd of ik mijn keuze altijd nog mag bij stellen. Als de eerste poging namelijk niet lukt zou ik er wel twee terug willen laten plaatsen. (zeker als het cryo's betreft, zo zou ik er ook nooit 1 weg willen laten gooien).
    Wel moet ik erbij zeggen dat het mij ook geadviseerd is om er eerst 1 terug te laten plaatsen, gezien mijn leeftijd (26).

Lies,

Misty

12. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Vanmiddag hebben we de intake gehad met Dr.D. Een aardige vrouw, ze nam rustig even de tijd voor ons. We hebben gelijk bloed geprikt (HIV, geslachtsziekten etc. standaard protocol). Volgende week dinsdag moet mijn man zijn potje inleveren en hebben we voorlichtingsavond IVF. De week daarna echo en weer een afspraak met Dr.D om de uitslagen en het vervolg te bespreken. Daarna volgt als het goed is een afspraak met de IVF-verpleegkundige. De arts schatte dat we waarschijnlijk in januari of februari zouden kunnen starten met de eerste IVF. December leek haar niet haalbaar, dus de komende paar maanden heb ik nog hormoonpauze ;)

Overigens is vandaag mijn ongi ook begonnen. Een beetje later dan ik had verwacht, dus ik begon alweer een beetje hoop te krijgen op een spontane zwangerschap. Maar natuurlijk bleek dat niet het geval ;) Van de andere kant had ik ook niet anders verwacht, dus het is geen grote teleurstelling.

Wat betreft het terugplaatsen: ik neig er heel sterk naar om voor twee te kiezen. Een tweeling lijkt mij ook fantastisch en bij twee terugplaatsen is de kans ook groter dat er minstens één blijft zitten. De risico's heb ik er denk ik wel voor over. Maar we moeten de voorlichting nog krijgen. Ik ben benieuwd wat dat aan nieuwe info zal opleveren en of het ons van gedachten zal laten veranderen.

Overigens vind ik het wel super hoopgevend dat op dit topic zoveel meiden zijn die al CZE-kindjes hebben! Heel wat hoopgevender dan het IUI-topic waar ik ook meeklets, of niet Misty?!

Spannend trouwens Jootje, ben benieuwd of jullie er één of twee kanjers bij krijgen! Maar ik hoop vooral op een gezond(e) kindje(s) ! Hoe gaat het tot nu toe met de kwaaltjes?

13. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jootje, heeeeeeeeeeel veel succes, wat spannend zeg, ik zal voor je duimen!!!!! En ik vind je heel erg moedig!

Lien, de risico's heb je zelf ook voor een groot deel in de hand. Ik ben alles gewoon blijven doen zoals ik het ook deed voordat ik zwanger was, ik stond met 2 baby's in de buik, 30 kilo zwaarder dan normaal, nog lustig in de vensterbank op 1hoog de ramen aan de buitenkant te lappen, dat soort dingen moet je dus niet doen. Mocht mij nog een kindje(of 2) gegeven zijn dan zal ik de hele zwangerschap rust houden. En dan bedoel ik ook echt rust houden. Geen boodschappen slepen, niks dweilen of ramen lappen en vanaf de 20e week smiddags 2 uurtjes plat. Ik heb heel erg veel geluk gehad dat mijn kleintjes zo sterk waren.

Nog negen dagen tot mijn ongi........:D

14. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    hoi hoi,

Lees nu dat er dus ook een Dr D op de ivf-afd rondloopt. Ik bedoelde dus Dr. van D (man) de gyn... Dr. D (vrouw) ken ik niet...hihi...

Ik voel me mega-onzeker.. aantal vriendinnen van mij hebben in de afgelopen 3 maanden een miskraam gehad dus daar ben ik toch wel erg mee bezig. Gelukkig heb ik mijn echo kunnen verplaatsen naar aanstaande vrijdag.. dan weet ik in ieder geval voor het weekend meer. Ik voel me wel heel erg moe en kan niet p**pen en ik ben af en toe misselijk dus daar gaat het wel goed mee...hihi...

Ik hoop voor jullie echt dat jullie ook goede ervaringen zullen beleven met de afdeling en natuurlijk op een positief resultaat!! Dan worden de ervaringen vanzelf goed..;)

xxx

15. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen allemaal,

Jootje, wat fijn dat je vrijdag al terecht kunt. Het is en blijft spannend een zwangerschap. Eerst al lange tijd de spanning of het wel lukt en dan ben je eindelijk zwanger en zit je nog in spanning, bah!

Lien, hmm toch wel opvallend dat jullie gyn bij het CZE meer onderzoekjes vooraf doet dan die van mij. Wij hebben alleen bloed hoeven laten prikken en moesten naar de voorlichtingsavond. Daarna had ik al intake met de ivf verpleegkundige. Dus geen potje inleveren of echo. Vreemd. Ze zei dat ze dat al hadden van het Bernhoven, dus dat dit niet nodig was. Ik vond het al lang best hihi.
    Fijn dat je nu wel weet wanneer je ongeveer kunt beginnen. Wel jammer dat je niet meer in December kunt beginnen. Waarom eigenlijk niet? Heeft ze gezegd dat het vol zit, of gaan ze dicht met de feestdagen? Ik dacht namelijk dat de ivf verpleegkundige vertelde dat ze met de feestdagen etc. gewoon open zijn.

Nou dames, ik ga lekker werken, hele drukke dag, bah!

Liefs,

Misty

16. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Oh ja, en dit topic is zeker hoopgevend :D Iedereen die al een tijdje geleden ICSI of IVF heeft gehad heeft resultaat :D Daar gaan wij ook voor!

x

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ze zijn ook open in december, maar ik denk als je in november de voorlichtingsavond hebt en dan nog de afspraak met de verpleegkundige in moet plannen en je je menstruatie af moet wachten, december beginnen ook wel erg krap is.
    Wij beginnen namelijk in december pas, en we hebben de voorlichtingsavond al lang gehad. Ik moest daarna nog een echo en de uitslagen van de bloedonderzoeken afwachten. Nu een afspraak ingepland met de verpleegkundige en ik moet mijn volgende ongi afwachten. Er gaat best wel wat tijd in zitten stiekum.

18. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Vreemd inderdaad dat bij de één meer onderzoekjes worden gedaan dan bij de ander. Gelukkig kosten de extra onderzoekjes ons niet echt veel extra tijd, hoor. Bloedprikken hebben we meteen gedaan, potje inleveren doet mijn man volgende week gekoppeld aan de voorlichtingsavond, en de echo is gekoppeld aan de volgende afspraak met de gyn. En in die afspraak krijgen we als het goed is alle uitslagen. Hopelijk kunnen we dan daarna een afspraak maken met de IVF-verpleegkundige. De gyn heeft geen reden genoemd waarom niet in december starten, alleen dat ze dacht dat het niet haalbaar zou zijn. Dus wie weet???
    Weten jullie hoe lang het duurt voor je terecht kunt bij de IVF verpleegkundige voor een afspraak? Als het nou allemaal heel gunstig uitvalt, en volgende ongi verwacht ik begin december ofzo, heel heel misschien kunnen we dan nog wel in december beginnen. Of zie ik iets over het hoofd? De gyn zal ook wel niet voor niets zeggen dat het minstens januari wordt... nou ja, we wachten wel af. Het zou fijn zijn als de 1e IVF achter de rug is, als we in februari starten met de VIA.

19. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Lien,

Vreemd inderdaad dat jullie meer onderzoekjes hebben dan wij.
    Zo hoefden wij geen potje meer in te leveren, omdat ze de resultaten van de IUI's toch kunnen opvragen. Ook hoefde ik geen echo.

Heb met de gyn eigenlijk alleen 2x een gesprek gehad. De eerste keer een vragenlijst afgewerkt en de tweede keer was na de voorlichtingsavond en ging over de gang van zaken bij de IVF, of we mee wilden doen met het onderzoek en hoeveel emmy's we wilden terug laten plaatsen. Tijdens dat gesprek kregen we ook een briefje mee waarmee ik de IVF verpleegkundige kon bellen voor een afspraak. De afspraak was ongeveer 3/4 weken later.
    En hierna kun je gewoon beginnen als je je menstruatie hebt (maar goed, dat is bij ons, omdat we mee doen met de studie), anders moet je eerst nog aan de pil, maar weet niet waar ergens in je cyclus je daar mee moet beginnen.
    Wie weet valt het mee met de drukte en kun je in 2010 nog starten met jullie eerste IVF.

Liefs,

Misty

20. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lien, als je deze ronde nog mee wil doen helpt het wellicht als je een beetje aandringt.
    Ik heb de vorige week groen licht gekregen van dr. van D, meteen na de afspraak op de ICSI afdeling de papieren afgegeven en de dag er na gebeld met het ICSI team. Ik word ongeveer de 12e van de maand ongi en ik mag nog mee in deze ronde, ik heb de intake pas volgende week vrijdag, mocht ik eerder mijn ongi krijgen dan moet ik alvast beginnen met de femodeen, ik heb het recept per post toegestuurd gekregen(wat ik eigenlijk wel vreemd vond want het zal maar kwijtraken - niet dat ik er niet blij mee ben :D ), toen ik belde om de intake afspraak te maken zeiden dat ze om in deze ronde nog mee te kunnen voor de zekerheid het recept opstuurden - voor het geval mijn ongi iets eerder komt.

Deel Deze Pagina