Ook IVF in Catherina Ziekenhuis Eindhoven?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door misty1984, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Als ik jullie verhalen zo lees, denk ik dat het vooral gaat afhangen van hoe snel de afspraak met de IVF verpleegkundige in te plannen is. Als dat snel gaat, is er misschien een minikansje dat we nog in december kunnen starten. En anders wachten we gewoon tot 2011, dat is op zich ook niet zo'n probleem hoor ;)

Ik hoop stiekem dat wij ook mee kunnen doen aan het onderzoek waar Misty aan meedoet. De snelheid van dat traject spreekt me wel aan, maar ook de medicatie (cetrotide) lijkt me fijner dan decapeptyl. Maar dat is op basis van wat ik erover heb gelezen. Ik ben benieuwd wat ze er op de voorlichtingsavond over zullen vertellen.

2. Karel

Karel Lid

5 nov 2010
    25
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hoi Lien,

Ik zie jou het al een paar keer hebben over VIA, kun jij me vertellen wat dit is.

Voor wat betreft snelheid voor afspraak met IVF-verpleegkundige: Wij konden binnen 1 week terecht. Wellicht handig om zelf beetje druk uit te oefenen.

Wij hebben trouwens een erg prettig en duidelijk gesprek met verpleegkundige gehad. Neemt er echt de tijd voor.

Succes ermee!

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Karel,

Welkom hier! Ben je ook al bezig met IVF/ICSI?

@all: Hmm, ik denk dat ik dit weekend nog of net na het weekend zal kunnen starten. Ik voel de welbekende buik en rugpijn weer voordat ik ongi wordt, dus zal niet lang meer duren. Hoop alleen niet dat ik morgen ongi wordt, want dan valt mijn uitje naar de dierentuin van zondag (met mijn nichtjes) in het water, omdat we dan naar het ziekenhuis zouden moeten voor de eerste echo, bah!

Liefs,

Misty

4. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Beste Karel, allereerst welkom op dit topic! Misschien ben ik een beetje te nieuwsgierig, maar ben jij een man of een vrouw? Karel klinkt nogal 'mannelijk' ;)

De VIA staat voor Voorlichting Interlandelijke Adoptie. Dat is de verplichte cursus die je moet doen als je in aanmerking wilt komen voor adoptie.

Klinkt wel positief dat jullie al zo snel bij de verpleegkundige terecht konden. Wie weet kunnen wij ook zo snel terecht. Ik zou het wel fijn vinden als we al in december zouden kunnen starten. Hoe sneller alles achter de rug is, hoe liever ;)

Karel, kun je iets meer over jouw verhaal vertellen? Hoe ben je in de MMM beland en hoe is dat tot nu toe voor je verlopen?

@ Misty, spannend zeg! Ik hoop dat je ongi snel komt (raar om je dat toe te wensen ;) ), zodat jullie echt kunnen gaan starten! Moet je op dag 2 voor een uitgangsecho ofzo? Ik heb dat zelf nog nooit gehad, maar het lijkt me echt raar om tijdens je ongi een echo te krijgen. Hoe los je dat op, zodat je niet alles onder knoeit ?

5. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Lien,

haha, ik heb ook nooit eerder een echo gehad op cyclusdag 2 en zie er echt tegenop. Vind het zo vies, maar heb al van meerdere forum meiden vernomen dat het echt niet zo erg is als je denkt en dat de gyn wel wat gewend is. Ik heb net even nieuw ondergoed gekocht, zodat ik een maandverbandje kan dragen ;) Gebruik normaal gesproken tampons. En ik denk dat ik voor de zekerheid maar een zakdoekje mee naar binnen neem haha. Geen idee hoe dit zal gaan.

Ergens hoop ik dat ik niet ongesteld ga worden, maar alsnog zwanger ben ;) Maar goed, daar ga ik na 2 jaar eigenlijk niet meer vanuit, dus ongi kom maar op!

Fijn weekend!

Liefs,

Misty

6. Karel

Karel Lid

5 nov 2010
    25
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hoi Lien,

Gelukkig klinkt Karel nogal mannelijk, want dat ben ik ook. Ben er inmiddels achter dat ik hier als man wel een uitzondering ben, maar ben iemand die graag veel wil weten van behandelingen en zo.

Na 5 keer IUI zijn wij inmiddels bij IVF aanbeland, erg spannende periode breekt aan. Al moet ik zeggen dat ik verwacht dat het niet heel veel zwaarder gaat worden dan met IUI. Ik begrijp natuurlijk dat mijn vriendin nu nog meer hormonen moet gaan spuiten omdat er veel eitjes moeten komen. Voor haar zal het lichamelijk dus nog wel wat zwaarder worden. De emotionele belasting zal alleen anders zijn doordat je weet dat nu echt langzamerhand het einde van de behandeling van de kinderwens in beeld is en wat als IVF ook niet tot een kind leidt? Nu ik het zo terug lees wellicht toch wel zwaarder dan ik dacht ;)
    Hoop voor jullie dat je die VIA niet nodig hebben!

7. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Even een vraag aan de ervaren personen hier. Ik zit te wachten op mijn ongi en verwacht deze binnen nu en een paar daagjes. Voorheen begon mijn ongi meestal in de avond rond 19.30 uur. Echter moet ik voor cyclusdag 2 telefonisch een afspraak maken voor een echo en prikinstructie. Nu heb ik een nummer gekregen wat alleen tussen 9.00 en 9.30 te bereiken is. Wat als ik vanavond ongesteld wordt? en dus voor morgen nog de afspraak moet maken?

Liefs,

Misty

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Karel, welkom hier!
    Ik vind het eigenlijk wel erg gezellig, een keer een man :D

@ Misty, na 18:00 telt de volgende dag als eerste cyclusdag. Dus word je vanavond ongesteld, dan is morgen cyclusdag 1.

@ echo en ongesteld, ik heb nog geen uitgangsecho gehad maar wel een echo om te kijken of alles er goed uitzag om te starten met icsi. Ik was toen toevallig ongesteld.
    Ik had het van tevoren even aangegeven. Achter het omkleedgordijn staat een prullenbak en daarom ligt maandverband, heel handig en netjes opgelost door het CZE! Na de echo kreeg ik een tissue dus geen bloed overal. Was goed te doen. Je voelt je wat ongemakkelijk, maar het valt allemaal reuze mee!

9. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Saskia,

Bij de IUI werd ik ook altijd in de avond ongesteld, maar werd dat wel als cyclusdag 1 geteld, dus vandaar dat ik begin te twijfelen hoe het nou precies zit.

Hoop eerlijk gezegd gewoon morgenochtend ofzo ongesteld te worden, dan is er sowieso geen probleem haha.

Karel welkom! Leuk dat er ook mannen zijn op het forum. Die van mij vindt het maar niets zo'n forum haha.

Liefs,

Misty

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O, das gek Misty. Bij mij hebben ze altijd de volgende dag pas als dag 1 geteld als ik na 18:00 u ongi werd. Best lastig, elk ziekenhuis een ander beleid ;)

11. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misty,
    Op de gele kaart staat dat je het nummer van de verpleegkundigen ook kunt bellen op zaterdag-zondag-en-feestdagen tussen 09:00 en 09:30. Je kunt het beste bellen tijdens de eerste gelegenheid vanaf het eerste drupje ongi.
    Ik verwacht mijn ongi ook de komende week, wellicht gaan we dan gelijk op!!! dat zou wel te gek zijn!!

12. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Karel, wat leuk om eens een keer een man erbij te hebben op ons topic! Eigenlijk best raar dat hier bijna alleen maar vrouwen zijn, terwijl het onze mannen toch net zoveel aangaat. Ik denk dat het veel mannen afschrikt dat hier bijna alleen maar vrouwen zijn, maar Karel, ik vind het des te stoerder dat dat jou niet afschrikt. Je bent van harte welkom hoor!

Overigens lijkt het verhaal wat jij schrijft wel wat op het onze. Wij hebben ook 5 IUI's achter de rug, en staan vlak voor onze eerste IVF. Hebben ze bij jullie een oorzaak kunnen vinden voor de uitblijvende zwangerschap? Weten jullie al wanneer jullie eerste IVF gaat starten?
    Ik ben ook heel benieuwd in hoeverre IVF meer of minder belastend zal zijn dan IUI. Lichamelijk is het ongetwijfeld een stuk zwaarder, maar of dat emotioneel ook zo is betwijfel ik. IUI voelde zo zinloos, vond ik, en dat maakte het emotioneel wel extra zwaar. Bij IVF zijn de slagingskansen toch wel wat beter. Ook vonden wij het best zwaar dat er bij IUI geen pauzes zaten tussen de behandelingen. IVF is inderdaad het eindstation, maar dat vind ik ook wel een voordeel. Ik ben zo onderhand wel klaar met al die ziekenhuisbezoeken, echo's, spuiten en hormonen. Hoe moeilijk het ook is als het niet gaat lukken, het lijkt me toch wel een verademing om weer verder te kunnen met mijn leven. Adoptie vinden wij ook een hele mooie kans om een gezin te vormen, dus ik denk dat we daar dan voor zullen gaan.

@Misty, in Veghel heb ik eigenlijk nooit overlegd wat ik als dag 1 moest tellen. Ook al werd ik 's avonds pas ongi, dat telde ik dan als dag 1. Even wennen dus dat je dag 2 nu soms als dag 1 moet tellen ;) Spannende week komt er aan voor jou en Nic! Succes dames! Wel een krappe kans om de verpleegkundige te bereiken, tussen 09:00 en 09:30 uur... Als je ook maar even de tijd vergeet is dat half uurtje al voorbij. Lastig, maar het gaat vast toch wel goedkomen hoor, Misty :)

13. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

Tanx voor de uitleg over het bellen ;) Ik zie het wel. Als ik 's avonds ongi wordt bel ik 's ochtends meteen en wie weet kan ik dan nog terecht voor de echo en anders is het gewoon een dag later denk ik, maar goed, ik moest op dag 2 beginnen met de Gonal-f, vandaar dat ik het zo gek vindt dat je alleen 's ochtends kunt bellen voor een afspraak.

Ben overigens nog niet ongesteld, dus nog even afwachten. Wie weet gaan we inderdaad gelijk op Nic. Weet jij wel precies wanneer je ongi wordt? Bij mij is het namelijk nogal wisselend. Zit nu op cyclusdag 32. ZOnder hormonen en IUI is mijn kortste cyclus 29 dagen en de langste 41.

Fijne avond allemaal!

Liefs,

Misty

14. Karel

Karel Lid

5 nov 2010
    25
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hoi Lien, Thanks dat je mij een stoere man noemt ;)

Herken me helemaal in het gegeven dat de IUI na 2 keer eigenlijk al nutteloos voelde, toch daarna tegen beter weten in steeds weer hoop dat het misschien eindelijk toch een keer raak zou zijn.
    Bij ons hebben ze geen echte reden kunnen vinden waaraan het zou kunnen liggen, is bij ons allebei niet optimaal. Mijn zaadjes willen niet zo goed en mijn vriendin heeft een onregelmatige cyclus.
    Voor wat betreft pauze's tijdens IUI: daar hadden jullie zelf toch voor kunnen kiezen? Hebben ze ons namelijk regelmatig gezegd.

Kansen bij IVF zijn gelukkig wel iets hoger dan bij IUI, maar nog steeds in mijn ogen erg laag. Hopen dus maar op het beste! Hebben gesprek met IVF-verpleegkundige gehad en kunnen zeer binnenkort starten met het hele traject.

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wij konden ook gewoon ons eigen tempo bepalen, zowel met de onderzoeken als met de IUI's. Wij hadden aangegeven rustig het traject te doorlopen met de nodige pauzes als wij dat wilden. Daardoor duurde alles wat langer bij ons, maar die pauzes waren erg fijn. Even het gevoel dat niet alles draait om zwanger worden.

Karel, de kansen van IVF zijn best goed. Na 3 pogingen is de helft zwanger. Daarbij zijn ook de "zware gevallen" gerekend. Oftewel degenen waar het echt enorm tegenzit.
    Per poging is je kans een stukje groter dan de kans op natuurlijke bevruchting bij een vruchtbaar stel.

Het gaat goedkomen, dat geloof ik echt wel! Er is niks extreems met jullie aan de hand. Anti-stoffen, eicel-voorraad bijna op, bijna geen zaad... dat soort dingen.
    Jullie kansen liggen toch een stukje hoger dan de genoemde percentages.

16. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Even een hart onder riem voor alle meiden en die ene stoere man (;)) hier.

HET IS ECHT MOGELIJK!!!! Geef de moed niet op, probeer positief te blijven. Ik geef toe het is allemaal zwaar, ik heb het lichamelijk niet zwaar ervaren maar wel psychisch. Blijf als partners met elkaar praten en krop het niet op... want er komt wel een kleine druk op je relatie.
    Maar ik ben het bewijs dat het echt allemaal kan..
    eerste zwangerschap ontstaan na 2e icsi en terugplaatsing van 2 embryo's: resultaat een eeneiige tweeling.
    Nu wederom zwanger na 2e ICSI na terugplaatsing van 2 embryo's: resultaat 1 fantastisch beebje-in-wording (als alles goed mag gaan ben ik 24 juni uitgerekend).
    Bij ons niet alles optimaal, mannetje maar tussen de 100.000 en 400.000 zaadcellen en ik iedere poging maar een paar rijpe eicellen (ongeveer 3 ofzo..).

HET KAN!!!!

xxxx

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Super Jootje!
    Mijn man heeft helaas ook erg weinig zaad, maar we zijn ervan overtuigd dat dat ene toppertje er zeker bij zit :D

18. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @ Karel, wij hadden inderdaad best kunnen pauzeren tussen de IUI's in, maar juist omdat het zo nutteloos voelde wilde ik er zo snel mogelijk vanaf zijn. Vandaar dat wij dus als een sneltrein zijn doorgegaan. Achteraf misschien niet zo verstandig, maar ik ben nu toch ook wel blij dat het achter de rug is. Bij IVF heb ik toch wel betere hoop, hoor :)

Overigens hebben wij gisteren de voorlichtingsavond bijgewoond. Wij verbaasden ons over de drukte (21 stellen!). En het voelde ook wel erg vreemd en onwennig om daar te zitten in een zaal vol met mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Hoewel ik in grote lijnen al wel wist wat er verteld zou gaan worden, waren er vooral details die ik vooraf nog niet wist, of me nog niet had gerealiseerd. Het was wel erg nuttig vond ik, en tegelijk ook wel confronterend. Als alles wat erbij komt kijken op een rijtje gezet wordt, realiseer je je pas hoeveel erbij komt kijken, maar ook hoeveel er mis zou kunnen gaan en met welke bijwerkingen je allemaal rekening moet houden. De bijeenkomst heeft mij echt met de neus op de feiten gedrukt. Ik realiseerde me gisteravond pas echt dat dit echt staat te gebeuren, dat IVF voor ons geen nare droom is, maar realiteit.

Na afloop had ik het met mijn man over het aantal terugplaatsingen. Ik had tot dan toe altijd de indruk gekregen dat we allebei meer neigden naar twee, maar nu zei mijn man ineens dat hij bij een TOP embryo een grote voorkeur heeft voor één terugplaatsen. Hij wil geen risico's nemen met mij en met ons eventuele kindje. En daar heeft hij eigenlijk wel gelijk in, maar een tweeling lijkt me ook zo leuk! En dan is de slagingskans ook wat groter. Maar goed, het lijkt er nu toch op dat we maar voor één TP gaan kiezen in geval van een TOP embryo (als er uberhaupt iets te kiezen valt).

Verder zouden we waarschijnlijk graag deelnemen aan de cetro-trial, mits er dan nog steeds een behoorlijke slagingskans is. Maar weten jullie welke stellen daarvoor in aanmerking komen, dus wat de voorwaarden zijn?

Heeft iemand van jullie deelgenomen aan de psychologische training? Wat zijn de ervaringen daarmee?

19. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen allemaal,

@Lien: ik ga mee doen met de IVF training. Heb de eerste bijeenkomst 24 November. Weet dus nog niet wat mijn ervaringen zijn, maar die komen vast nog ;)
    Wat de voorwaarden voor de cetro-trial zijn weet ik niet, maar volgens mij zijn die er ook niet echt. Het is namelijk eigenlijk gewoon IVF, maar dan met een kort protocol en ze kijken na iedere behandeling of dit wel de juiste behandeling is voor je of dat je toch beter daarna met het lange protocol kunt werken. Bij ons werd het in ieder geval besproken met de gyn tijdens het gesprek wat je na de voorlichtingsavond hebt, dus dat zou bij jou 16 november zijn zie ik in je onderschrift.

@Karel: Zijn jullie ook aan het wachten op de menstruatie en kunnen jullie dan ook beginnen? Wij zitten dan namelijk in hetzelfde schuitje ;) Had eerlijk gezegd mijn menstruatie al verwacht, maar die is bij mij erg onregelmatig en er is dus niet echt een touw aan vast te knopen. Zit nu op dag 35 en de langste was 41 (op 1x mijn eerste echte menstruatie na het stoppen met de pil van 116 dagen na dan).

Succes allemaal met wat er komen gaat!

Liefs,

Misty

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Lien, ook bij ons werd in het vervolggesprek gevraagd of we cetro trial wilden doen of het lange traject. Wij hebben voor het lange traject gekozen. Ik vind het super dat er onderzoeken zijn om te kijken of het de zwangerschapskansen verhoogd, maar ik ben liever niet degene die het uitprobeert. Niet op eigen kosten (of als meegerekende poging) tenminste. Er is immers nog helemaal niet duidelijk of het je kansen verhoogd of juist verkleind. Vandaar onze keuze.

Deel Deze Pagina