Ook IVF in Catherina Ziekenhuis Eindhoven?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door misty1984, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel

Karel Lid

5 nov 2010
    25
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Lien: wij hebben ook de snelheid goed op de IUI's gehouden, vonden dat wel prettig, al voelde het zeker op het laatst wel best zinloos. Hebben graag overal de snelheid op zitten zodat we (hopelijk) zo gauw mogelijk een keer goed nieuws krijgen. Van de andere kant willen we ook graag zo snel mogelijk er achter komen of onze wens op deze manier wel uit komt en ons gaan nadenken over/ richten op andere stappen als adoptie. Thanks trouwens over de opbeurende woorden over de kansen van IVF, zo had ik er nog niet naar gekeken.

Moet zegegn dat voorlichtingsavond ons niet veel duidelijk heeft gemaakt, wisten eigenlijk alles al. Vond het vervelend daar extra vrij voor te moeten hebben genomen, moet zeggen hoe verrast ik was over de slechte voorbereiding van sommige mensen.

Vind het ook een lastige keuze mbt de terugplaatsing, wij waren het er wel vrij snel over eens om deze 1e keer bij een TOP er 1 te doen en anders 2 (als er inderdaad iets te kiezen valt). Zien bij een eventueel volgende ronde wel weer wat we dan gaan doen.

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Karel, dat hebben wij ook besloten. Bij top 1 en anders 2. Wij vonden het ook een hele lastige keuze eerlijk gezegd. Ik heb namelijk helemaal geen voorkeur voor een tweeling. Het lijkt zo leuk allemaal, maar ik zie het net als het ziekenhuis als een complicatie. Maar uiteraard is een tweeling ontzettend welkom. En we willen er alles aan doen om onze kansen te vergroten.

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey lieve meiden!

Ik durf het bijna niet te schrijven, maar omdat ik nog steeds niet ongesteld ben heb ik vanmorgen een zwangerschapstest gedaan van kruidvat. Deze is super positief, waarna ik nog een clearblue test heb gedaan met indicator en die geeft aan zwanger 3+!

Ik ben dus ZWANGER :D :D :D

Ben helemaal door het dolle. We hebben gelijk onze ouders en broers/zussen gebelt om het goede nieuws te vertellen. Kan het nog steeds niet geloven net voordat we met IVF zouden gaan beginnen zwanger!

Net het ziekenhuis gebelt, maar heb 45 minuten aan de lijn gehangen, omdat ik in de wacht werd gezet en vervolgens wordt er niet meer opgenomen. Niet echt netjes van het ziekenhuis :S Maar goed, bel morgenochtend nog maar een keer.

Ik wens iedereen hier alle goeds en geluk van de wereld toe en hopelijk volgen jullie mij snel naar het zwangerbankje!

Dikke knuffel en liefs,

Misty

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O MY GOD!!!!!! Misty!!!!!!!!!!!

JE BENT ZWANGERRRRRRRRRRRRRR!!!
    Van harte gefeliciteerd, wat een geweldig nieuws! :D:D:D

Het is echt niet normaal, er is een fantastisch roze wolk op het forum. Ontzettend veel mmm-meiden zijn zwanger geworden de afgelopen weken, het is geweldig!!!!!!!

5. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    DIe misty WHOOOPEEEEE gewoon zwanger!!!! En dat helemaal op eigen kracht!!!!!
    Ga er maar lekker van genieten meid!!!!! En gewoon ook al 5 weken of meer dus? Want clear bleu geeft 3+ aan...hihi... dat is vast en zeker boven je verwachting!!

GEFELICITEERD!!!!

xxx

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey lieve sas,

Er is inderdaad een roze wolk op komst haha.

Jootje, het is inderdaad boven verwachting. De Clearblue geeft inderdaad 3+ aan, wat betekend meer dan 5 weken zwanger volgens de bijsluiter. Ik heb erg onregelmatige cyclussen, dus deze keer was het weer eens een korte cyclus en ben ik vandaag dus al een week overtijd haha. Stiekem dus al langer zwanger hihi en dat helemaal zonder MMM!

Ben echt onwijs blij :D :D :D

Dikke knuffel voor jullie en een fijn weekend!

Liefs,

Misty

7. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Jeeeeeeee, Misty, wat een nieuws !!! GEFELICITEERD!! Kan me voorstellen dat je superverbaasd maar vooral superblij bent! Ik begon al een beetje een voorgevoel te krijgen, toen bleek dat je ongi maar niet kwam, maar dat het ook echt zo is is ongelofelijk, een wonder!! Geniet ervan !!

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Lien, ik zie dat we elkaar tegen kunnen komen dinsdag Haha!
    Ik moet dinsdag ook naar het CZE, maar dan naar de IVF-afdeling en al om 8 uur. Dus we zullen elkaar niet zien denk ik. Maar toch grappig dat we op dezelfde dag naar het CZE moeten.

9. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Sas, wij zijn inderdaad pas later aan de beurt en op route 25, dus denk dat we elkaar zullen mislopen ;) Wel alvast veel succes dinsdag!

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Jij ook!

11. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey meiden,

Thanks voor de felicitaties! Het is inderdaad erg onwerkelijk, maar zo fijn :D

29 November mogen we voor een eerste echo naar het CZE. Ben zo benieuwd!

Lien en Sas veel succes in het ziekenhuis!

Liefs,

Misty

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Weet iemand wat je kunt verwachten bij de ivf-verpleegkundige-intake?

13. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Saskia,

Daarbij wordt uitgelegd hoe de hele IVF procedure voor jou in elkaar zit. Je krijgt een medicatieschema, waarop staat wat je wanneer moet doen. etc.

Veel succes!

Liefs,

Misty

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ok, thanks!
    Dus geen echo meer?

Heb namelijk geen zin om mijn benen te scheren en heb wat stoppeltjes :):):)

15. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    haha, ik had geen echo in ieder geval.

xx

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hahaha, dan kijk ik straks wel als ik ga douchen hoeveel zin ik heb ;)
    Mooie banner!!!! :D

17. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Saskia, veel succes vandaag met de intake!

18. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @ Saskia, hoe was de intake met de IVF-verpleegkundige vandaag?

Mijn afspraak met de fertiliteitsarts is goed verlopen. Alle uitslagen waren inmiddels binnen. Het bloed was goed, en ook de echo en zaaduitslag vormen geen belemmering voor IVF. Wel vonden wij de zaaduitslag wat teleurstellend, bij de IUI had mijn man altijd veel betere uitslagen. Nu 'slechts' 2,2 miljoen goede zaadjes (dat was op het hoogtepunt 36 miljoen). Maar ja, voor IVF is dat nog steeds goed genoeg :)
    Er is ons gevraagd na te denken over het al dan niet meedoen aan de cetrotrial. Dat zien wij beiden wel zitten. We gaan ons er vanavond nog wat verder in verdiepen, maar dat wordt voor 99% zeker een 'ja'.
    Wat betreft aantal terugplaatsen hebben we gekozen voor één indien TOP, en anders twee.
    Morgen ga ik bellen voor een afspraak met de IVF-verpleegkundige. Ik denk dat de kans toch wel behoorlijk is dat we in december zullen kunnen starten. Ik word op z'n vroegst begin december ongi, maar zoals het er op de echo naar uitzag gaat dit een lange cyclus worden. Voor deze keer is dat eigenlijk alleen maar handig ;)

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Lien, wat raar dat het zaad nu ineens zo'n stuk minder was! Koorts, spanningen, veel alcohol gedronken, veel gerookt? Het kan toch wel hoor. Zaad verschilt heel erg. Wij hebben van 0 tot 4 miljoen geschommeld.
    Maar wat super dat de rest er wel goed uitzag en dat jullie mogen starten met ivf!

@ de intake, ging helemaal goed. Er werd echt de tijd genomen en het was een hele lieve verpleegkundige. Ik mocht mezelf prikken met een zoutoplossing en dat ging goed. Ik had er geen moeite mee. We hebben het schema gehad.
    CD3 beginnen met de pil, femodeen. Dan op CD17 decapeptyl erbij gaan spuiten tot aan de eerste echo. De eerste echo is op 27 december en als dat er allemaal goed en rustig uitziet mag ik ook de gonal-f erbij gaan spuiten. Dan na 8 dagen weer een echo en vervolgens om de dag om te kijken wanneer ze kunnen puncteren. Dat zal ergens half januari zijn. We moeten dus nog wel even geduld hebben. Dat is het nadeel van het lange traject, maar daar staan we nog steeds volledig achter.

20. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Saskia, Ik heb hetzelfde traject doorlopen. Het gaat best snel hoor zodra je mag beginnen met de decapeptyl.

Deel Deze Pagina