Ook IVF in Catherina Ziekenhuis Eindhoven?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door misty1984, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

@Saskia: Ik wilde je even veel succes wensen met de ICSI!

@Nic: Ook voor jou veel succes!

@Karel: Spannend als je vrouw bezig is met de medicatie lijkt me. Voor jullie ook veel succes met het hele traject en hopelijk eindigt het snel met een prachtig kadootje.

@Lien: Zie dat je vandaag de intake hebt met de verpleegkundige. Veel succes en hopelijk mag ook jij snel van start!

Dikke knuffel,

Liefs,
    Misty

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Karel, spannend dat jullie nu echt begonnen zijn! Hopelijk gaat het aanslaan zonder al te veel bijwerkingen en komen jullie steeds een stapje dichterbij.

@ Misty, dank je! Ik had woensdag de eerste training. Het contact met lotgenootjes was erg fijn en het waren 3 leuke en lieve meiden.
    De training op zich viel erg tegen. Een beetje zweverig en ik vond het tot nu toe niet nuttig. Er werd niet over je gevoel gepraat, over hoe je daar mee om moet gaan of tips om met je omgeving e.d. om te gaan. Het ging vooral over oefeningen om je hoofd leeg te maken, die me niet eens nuttig lijken en helaas maar voor korte duur je hoofd leegmaken.
    Uiteraard blijf ik wel gaan, maar dat is meer omdat ik benieuwd ben naar de andere meiden en omdat ik er misschien toch nog iets van op ga steken.
    Het is en blijft wel een goed initiatief van het ziekenhuis. Zo laten ze zien er over na te denken en zo voel je betrokkenheid en sympathie. Ik had alleen gehoopt dat het dieper in zou gaan op het hele traject, maar misschien komt dat nog.

3. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Hoi dames, vanochtend hebben we de intake met de IVF verpleegkundige gehad. Een heel fijn gesprek, superfijn dat er echt de tijd voor ons werd genomen! We konden al onze vragen kwijt, ze kijken daar nergens van op. De verpleegkundige kwam heel betrokken over en liet duidelijk merken overal voor open te staan. Er werd benadrukt dat ze het graag willen horen als er dingen niet prettig zijn, want dan kunnen zij hun aanpak nog verder verbeteren. Een heel persoonlijke benadering, wat wij heel prettig vonden. Wat compleet anders dan we tot nu toe gewend waren in ons vorige ziekenhuis! En wat een overgang van IUI naar IVF. Bij IUI vond ik de behandelingen toch vooral erg technisch en was er weinig tijd en aandacht voor de menselijke en psychische kant. We zijn in ons vorige ziekenhuis wel goed behandeld hoor, maar na tien minuten was toch de volgende patient weer aan de beurt. Ook bij IUI zou wat meer persoonlijke aandacht wel op zijn plaats zijn, nu ik daar zo achteraf op terugkijk. Maar het zal wel allemaal met kosten te maken hebben...

Conclusie n.a.v. het intakegesprek is dat we bij de eerstkomende menstruatie (ik schat rondom sinterklaas ergens) moeten bellen voor een uitgangsecho en prikinstructie op cyclusdag 2. Vanaf dag 2 beginnen we met prikken van zowel Gonal-F als cetrotide. Op dag 6 is dan al de eerste echo. Heel spannend, het komt nu snel dichterbij!

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Lien, goed om te lezen dat je zo'n fijn gesprek hebt gehad. Dat was bij ons ook het geval. Er werd goed geluisterd en er was ruim de tijd voor alles. Wij hebben het ook als heel prettig ervaren.
    Zo, die cetro trial gaat echt een stuk sneller! Hoef je niet met decapeptyl te spuiten om je cyclus plat te leggen?
    Ik moet eerst ruim 2 weken spuiten met decepeptyl en dan pas een echo om vervolgens met gonal te spuiten.

5. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Saskia, klopt, dat is het voordeel van cetrotide. Je hoeft daar pas mee te starten als je ook al met de Gonal-F bent begonnen, dus het scheelt je zo een maand op één IVF-poging. Nou maar hopen dat het voor ons wel goed zijn werk doet ;)

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Het is en blijft een onderzoek en dat stond mij tegen. Een maand langer had ik er wel voor over. Zolang ik niet weet of het ook echt je kansen verhoogd, ga ik voor de lange planning.
    Ik ben wel heel erg benieuwd hoe je het gaat ervaren! Ik denk wel dat het fijner is om te doen dan de lange methode. Je hoeft niet zo lang te spuiten. Ik denk dat mijn buikje heel beurs gaat zijn half januari. Dan ben ik ruim een maand aan het spuiten geweest!

7. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Saskia, bij mij is het bij nader inzien toch geen onderzoek, omdat ik vanwege een 'cyclusstoornis' niet binnen de criteria van het onderzoek val. Daar kwamen ze pas achter nadat ik al had toegezegd, een foutje van de arts ;) Maar zelf vind ik dat ik daar geluk mee heb gehad, want ik voel veel meer voor het cetrotideprotocol dan voor het decapeptylprotocol. De arts vond het prima als ik toch cetrotide zou gebruiken, maar dan maak ik dus geen deel uit van het onderzoek. Ik vind het prima ;)

Je hebt gelijk dat er over de resultaten van cetrotide nog veel minder bekend is dan over de resultaten van decapeptyl. Als ik op internet rondzoek kom ik vooral onderzoeken tegen die vergelijkbare of iets lagere slagingskansen laten zien dan met decapeptyl. Maar de verschillen lijken in elk geval niet al te groot. Op de website van freya is er wel een en ander over te vinden. Als de verschillen klein zijn, ga ik liever voor het minder belastende protocol. Je moet sowieso toch geluk hebben, die slagingspercentages zijn 'slechts' statistiek en zeggen vrij weinig over ieders persoonlijke kansen. Bovendien lijkt er bij cetrotide wat minder kans op overstimulatie, dat vind ik ook een voordeel.

Maar goed, voor beide keuzes valt wel wat te zeggen hoor. Uiteindelijk telt alleen het resultaat !

Ik ben benieuwd hoe jij de standaardbehandeling met decapeptyl zult ervaren! Succes in elk geval!

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik heb me er ook niet heel erg in verdiept moet ik zeggen. Het gaat inderdaad om het resultaat :)
    Ik vind het lastig om te beoordelen hoe zwaar het ene traject is ten opzichte van het andere. Als dit tegenvalt en ik blijk niet zwanger, dan stap ik misschien wel over maar eerst maar eens kijken hoe ik hier op reageer.
    Wel fijn om zo ervaringen uit te wisselen.

9. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

@Saskia: Wat fijn dat het contact met de andere meiden fijn was. Ik had wel verwacht dat het een beetje zweverig zou zijn, maar ik doe ook Yoga dus dat ben ik wel een beetje gewend ;) Denk zelf wel dat iedere training een beetje een andere invulling zal hebben. en wie weet heb je er onbewust toch nog iets aan voor als je straks de punctie hebt.

@Lien: Wat fijn dat de intake zo'n prettig gesprek was. Ik vond dat gesprek ook erg verhelderend en fijn dat er zo de tijd voor je wordt genomen. Ik vond het ook veel persoonlijker overkomen dan bij de IUI's in het andere ziekenhuis. Ook toen ik belde dat ik de IVF niet meer nodig had, omdat ik zwanger ben reageerde ze super enthousiast. Heel leuk dat iemand die je niet kent toch zo leuk reageert en weet hoe het is om met IVF bezig te moeten zijn.
    Rond Sinterklaas starten is al snel! Spannend meid. Ik ga je hier zeker volgen en hoop op een prachtig resultaat!

Liefs,

Misty

10. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey, hey!

Hier vandaag onze eerste echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien :D Het zag er allemaal prima uit. 21 December krijgen we een tweede echo en dan ook een afspraak met de gyneacoloog.

Fijne avond allemaal!

Liefs,
    Misty

11. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Misty, wat heerlijk! Super dat alles goed gaat! Wie had dat nou kunnen denken, he? Begint het besef langzamerhand ook een beetje door te dringen?

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Lien,

Ja inderdaad, wie had dat nou kunnen denken hihi. Ik besef het nu wel, zeker na zo'n mooie echo. Geniet er ook met volle teugen van en ben de MMM al een heel eind vergeten. Vond het gister zelf ook een beetje raar om bij de IVF afdeling te zitten (wachten op de echo), hihi.

Voor jou wordt het nu ook spannend hè? Deze of volgende week ga je starten! Alvast heel veel succes en ik hoop echt dat 1 poging voldoende zal zijn voor een prachtige zwangerschap.

Liefs,
    Misty

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Gefeliciteerd Misty :D Das goed nieuws!!!

Hier minder nieuws. Sasman is ziek en heeft gisteravond en vannacht verhoging/koorts gehad. Nu is de temperatuur gelukkig wel weer goed en extreem hoog is hij niet geweest, maar toch... met onze zaadaantallen en kwaliteit kunnen we geen koorts gebruiken. Ik ga zo het ziekenhuis bellen voor een tussentijdse controle. Hopelijk geen effect en kan de icsi doorgaan, anders moeten we 3 maanden uitstellen en daar zit ik echt niet op te wachten.

14. Karel

Karel Lid

5 nov 2010
    25
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hoi Saskia,

Wat ontzettend !@#$%^!!! Ik hoop voor jullie dat de vrees niet nodig is en dat er gewoon genoeg krachtige zwemmers zijn!

Ben zelf ook heel voorzichtig in alles wat ik doe en bang om ziek te worden, zitten wij namleijk ook absoluut niet op te wachten!!!

Hoop hier binnenkort te kunnen lezen dat alles bij jullie gewoon door kan gaan!

15. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Sas, hoe gaat het vandaag met je man? Hopelijk is de koorts niet erger geworden. Ik duim en hoop voor jullie dat het niet teveel invloed heeft op de zwemmers!

16. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Sas,

Wat ontzettend rot dat je man ziek is! Hopelijk heeft het geen invloed gehad op de zwemmers! Ik duim voor jullie!

Liefs,

Misty

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He meiden... en Karel offcourse ;)
    Gelukkig is het bij een avondje en nachtje koorts gebleven en meer verhoging dan koorts. We hebben met paracetamol de boel goed kunnen onderdrukken. Hij is een dagje thuisgebleven voor de zekerheid en nu is hij weer de oude. Gelukkig!!!
    Hij had hele erge hoofdpijn en erg veel spierpijn door een behoorlijk zware klus. Het was erg tegengevallen en we denken nu dat dat voor de koorts heeft gezorgd. Niet meer doen nu dus!
    Ik heb het ziekenhuis gebeld en we gaan door met ICSI! Omdat het maar zo kort duurde, hij geen griep heeft en de koorts niet heel hoog is geweest is de invloed op het zaad zeer waarschijnlijk nihil. Ze gaan het niet onderzoeken, dat was absoluut niet nodig werd me verzekerd. Ze heeft het zelfs nagevraagd bij de laborante.
    Af en toe maak ik me toch nog een beetje zorgen, maar wie doet dat niet. Hoort gewoon bij het hele proces.

Vandaag was de tweede IVF-training maar ik ben niet gegaan. Vanmorgen bij de kaakchirurg geweest om een verstandskies die nog niet helemaal door was weg te laten halen. Hij zat behoorlijk vast en de arts heeft letterlijk staan wroeten en wrikken met een voet op de stoel. Mijn hele kop en kaak doen zo'n pijn. Ben er helemaal dizzy van. Niet echt handig om in deze staat en in dit weer te gaan rijden. En ik heb ook niet echt het gevoel dat ik iets ga missen ;)
    Volgende week ga ik natuurlijk wel gewoon.

18. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Vanavond heb ik de eerste bruine sporen gespot, dus ik denk dat morgen dag 1 van mijn nieuwe cyclus wordt. Dat betekent dan zaterdag dag 2 en starten met gonal-f en cetrotide. Waarschijnlijk gaat het nu dus echt beginnen! Superspannend! Raar idee dat ik over een week of twee/drie al punctie heb en over een maandje ofzo weet of onze poging succesvol is. Ik hoop het zo !!

Hoe gaat het hier met de andere dames die al aan de hormonen zitten? Zijn de bijwerkingen een beetje te doen (voor jou ook, Karel)?

19. Karel

Karel Lid

5 nov 2010
    25
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Saskia: gelukkig zeg dat alles gewoon door kan gaan. Kan me eerlijk gezegd niet zo voorstellen dat de verhoging door een zware klus kan zijn gekomen, maar kan me goed voorstellen dat je dat denkt. Ik denk zelf bij alles wat ik doe ook heel erg na.

@Lien: De bijwerkingen vallen (ook voor mij ;)) erg mee. Mijn meisje doet het tot nu toe echt kei goed. Heeft er zelf wel best last van, maar houdt zich heel erg sterk!

Succes er allemaal mee en dat de Sint voor iedereen maar het allermooiste cadeau mag regelen!

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Karel, ik denk zo te lezen dat jouw meisje ook heel erg boft met jou. Volgens mijn heb jij veel respect en bewondering voor haar en wil je jezelf ook graag verdiepen in de behandeling.

Normaal gesproken denk ik ook niet dat een zware klus verhoging kan veroorzaken, maar manlief heeft zondag van 7 tot 17:00 nonstop een plat dak dicht staan branden. Dat was vroeger zijn werk, maar dit doet hij al 3 jaar niet meer. Hij dacht dat ie het wel ff ging doen, maar dat was dus niet zo. Hij was zondagavond echt total loss en moest maandag om 6 uur weer opstaan voor zijn werk. Nu heeft hij een eigen zaak in de rolluiken. Ook niet super licht werk dus. Hij had maandag zo'n spierpijn dat hij amper kon lopen en was erg moe en hoofdpijn. Maarja, het werk ging door. Dus ik denk dat hij in dit geval wel degelijk verhoging had door die veel te zware klus die hij achteraf met iemand samen had moeten doen.

Deel Deze Pagina