Hallo Sas, Wat fijn dat de ICSI gewoon door kan gaan! Veel succes meid. @Lien: En kun je gaan starten? Alvast veel succes met het spuiten van de hormonen en de (eventuele) bijwerkingen! Allemaal een fijne sinterklaas en hopelijk voor jullie allemaal een mooi Decemberkado! Liefs, Misty
@Misty en de rest, alles was goed op de echo, dus we zijn inderdaad vandaag gestart met IVF poging 1 ! De eerste spuiten cetrotide en gonal-f zitten erin ! Het spuiten zelf is goed gegaan, geen probleem. Het eerste uur had ik wel een rode vlek rond de cetroplek die flink jeukte, maar dat werd daarna beter. Nu voelt de huid nog wel wat beurs, maar ik heb er niet echt last meer van. Tot nu toe volgens mij geen verdere bijwerkingen, maar ik ben natuurlijk ook pas net begonnen. Ik merk dat mijn man best bezorgd om me is. Hij houd maar steeds in de gaten hoe ik me voel en heeft me instructie gegeven na het eten even een dutje te doen op de bank. Ik heb daar maar gehoorzaam aan toegegeven. Slapen kan bij mij wonderen doen voor mijn humeur, dus preventief slapen kan geen kwaad lijkt me Ik ben heel benieuwd hoe het de komende weken zal gaan. Het gaat ineens best snel nu, binnen twee weken is de punctie waarschijnlijk al achter de rug!!
Saskia, nog 2 dagen tot je kunt beginnen met spuiten, ik ben afgelopen woensdag begonnen, ik had vandaag voor het eerst een drukkende hoofdpijn. Als alles goed gaat begin ik 16 december met de Gonal-F, ik heb die dag een echo. Lien, heb je de spuit zelf gezet? Een fijne sinterklaas toegewenst!
@ Lien, yeah! Poging 1 en hopelijk meteen de laatste poging is gestart! En binnen 2 weken al een punctie, my god! Dat gaat snel! Ik vind het bij mij ineens al zo snel gaan hihihi. Morgen al spuiten! Ik merk dat ik er wel goed aan doe om het lange traject te volgen. Ik ben echt een meisje van "stapje voor stapje". In ieder geval wel met de mmm. Maar kan me voorstellen dat het voor de meesten juist erg fijn is om lekker snel te gaan. Want hoe sneller het gaat, hoe eerder zwanger waarschijnlijk @ Nic, we lopen redelijk gelijk dus! Ik heb 22 december de uitgangsecho. Ben benieuwd!
@Nic, ik heb beide spuiten inderdaad zelf gezet. Gonal-F is echt simpel. Bij Cetro moet je nog zelf mengen. Ook dat is niet zo moeilijk. Aangezien mijn man ook graag wat wil doen en ik zelf een beetje een kluns ben, mag hij denk ik de komende weken het mengwerk doen Het spuiten doe ik het liefst zelf, vind ik geen probleem meer. Alleen de Ovitrelle laat ik misschien mijn man spuiten, aangezien ik de pregnyl altijd wat pijnlijk vond. Of is pregnyl heel anders dan ovitrelle? Weet iemand dat? En jij, Nic, heb jij ook zelf gespoten? Moet je bij deca ook nog wat mengen of is die spuit kant en klaar? Had je al eerder spuithormonen gebruikt? En jij, Saskia?
Lien, de deca is kant en klaar, maar het lukt me niet om hem zelf te zetten. Ik had het me voorgenomen om het zelf te doen, ik ging naar de prikinstructie om te oefenen, ik zag de naald en dacht.......neu, toch maar niet! Mijn man zet de spuiten. Ik heb bij de vorige ICSI ook spuiten gehad, zelfde als nu. Je vraag over Ovitrelle kan niet beantwoorden. Ik weet het verschil niet. Ik weet alleen dat ik de Ovitrelle op het ziekenhuis gezet krijg, helemaal aan t einde van de rit, waarschijnlijk op oud- of nieuwjaarsdag. Ik hoef er ook maar 1 daarvan.
Hey! Allemaal heel veel succes met het spuiten en hopelijk voor jullie allemaal ook de laatste ronde spuiten, zodat jullie allemaal zwanger zijn Ik ga voor jullie duimen! Liefs x
@ Lien, ik heb eerder nog geen hormonen gebruikt. De IUI was in mijn eigen cyclus dus zonder hormonen. Spannend nu dus! Vanavond de eerste decapeptyl erin, en dat zijn inderdaad kant en klare spuiten. Ik vind het niet eng om mezelf te spuiten, de prikinstructie viel me erg mee. Alleen de ovitrelle laat ik denk ik wel zetten in het ziekenhuis.
hallo allemaal, IK heb even een vraagje aan degene die al eens zwanger zijn geweest/ nu zwanger zijn. en bij het ziekenhuis lopen. Ik heb de eerste echo gehad in het ziekenhuis en krijg 21 December nogmaals een echo in het ziekenhuis en aansluitend een gesprek met de gyneacoloog. Nu vroeg ik me af of ik mezelf ook al moest aanmelden bij de verloskundige of is het zo dat ik moet wachten totdat de gyneacoloog hier toestemming voor geeft? Ik dacht zelf het laatste, maar overal lees je dat je jezelf al vanaf dat je weet dat je zwanger bent kunt aanmelden bij de verloskundige. Hetzelfde geldt voor de kraamzorg. Ik zat net te kijken bij mijn zorgverzekeraar en daarvoor moet je een formulier invullen en daar vragen ze ook naar de gegevens van de verloskundige. echter ben ik nu dus nog niet bij een verloskundige wat wil zeggen dat ik ook nog geen kraamzorg kan aanvragen toch? Sorry voor de lange vraag! Liefs, Misty
Misty, ik heb toen ik in 2007 na de ICSI zwanger was eerst nog 2 of 3 controle afspraken in het Catharina op de ICSI afdeling gehad, daarna werd ik doorverwezen naar een gyn hier in het streekziekenhuis. Ik moest wel bij een gyn blijven, niet bij een verloskundige die niet in het ziekenhuis zat, ook omdat ik in het ziekenhuis moest bevallen. Dat kan wel zijn omdat ik in verwachting was van een tweeling, dat weet ik niet. Ik vond het trouwens wel prettig om in een ziekenhuis onder controle te blijven. Ik ben uiteindelijk in het AZM bevallen.
@Misty, waarom bel je niet gewoon even met het CZE, afdeling gynaecologie? Zij kunnen je vragen vast beantwoorden! @Saskia, het lijkt me wel extra spannend als je nooit eerder hormonen hebt gebruikt. Zelf vind ik het nu heel fijn dat ik al eerder gespoten heb, dat scheelt best wat spanning. Ik kan me voorstellen dat het in jouw geval ook fijner is om het lange protocol (met deca) te doen, zodat je even tijd hebt om aan iedere nieuwe stap te wennen. Bij cetro gaat het inderdaad wel erg snel, meteen twee hormoonspuiten per dag en in no-time al de punctie. Maar ik heb er dan ook al een enorm lang hormonentraject opzitten (11 mnd clomid, 3 mnd puregon), waardoor ik het nu juist wel fijn vind dat alles snel gaat. Hoe eerder ik van de hormonen af ben, hoe liever! Succes met spuiten vandaag!! Laat je even weten hoe het gegaan is?
@ Lien, ik denk dat het zeker meespeelt dat ik daarom voor het lange traject gekozen heb. Er komt hormonaal nu zoveel op me af dat ik het echt even stapje voor stapje moet/wil doen. In jouw geval kan ik me echt helemaal voorstellen dat je blij bent nu niet zolang hormonen te hoeven spuiten, want je hebt al een flink hormonaal verleden jeetje! Nou... over een kwartiertje ga ik mijn eerste spuit erin jassen Ik ben gestoord, maar ik heb er gewoon zin in! Weer een stapje verder!
@Sas, gek he dat je er zin in kunt hebben om jezelf te gaan spuiten? Komt denk ik door de hoop die je daardoor krijgt op nu eindelijk een zwangerschap en een lief klein kindje! Zolang je er vertrouwen in hebt, zijn de behandelingen veel beter te verdragen merk ik
Hij zit erin! Maar ik vind het naaldje een beetje bot, en hij ging er moeizamer in dan het naaldje die ik met de prikinstructie kreeg. Ik vond het nu zelfs een beetje pijnlijk. Maar goed, ik klaag niet. Alles voor het goede doel!
@misty Wij hebben gewacht tot de laatste afspraak met de gynaecoloog, het bleek toen dat we ook konden kiezen om in het ziekenhuis te blijven, maar wij hebben gekozen voro verloskundige. De gyn maakt dan een brief voor de verloskundigenpraktijk. Ik wilde ook graag wachten tot die echo was geweest, toch beetje meer zekerheid weer he? SUCCES xxxxxx
@Sas, vervelend dat het een bot naaldje was. Hopelijk gaat dat de volgende keren beter! Wel goed dat de aftrap erop zit!
@ Lien, heb hier op het forum enkele tips gekregen zodat het makkelijker gaat. Dat ga ik vanavond eens proberen. Verder geen pijnlijk plekje gebleven, dus geen last.
Misty, wij moesten wachten tot de laatste echo bij de IVF afdeling. Toen was ik 10 weken zwanger. Wij zijn bij de verloskundige in het Cze gebleven. Omdat ik toch in het ziekenhuis wou bevallen. Saskia, dus de eerste spuit zit er in? Wij hebben straks onze eerste afspraak voor hernieuwde kinderwens. Dus ik zal hier denk ik wat meer gaan schrijven. Als jullie dat ok vinden.
Hallo allemaal, Bedankt voor al jullie antwoorden! Ik ga ook even de volgende afspraak afwachten en hoor dan wel hoe of wat verder. 21 December krijgen we eerst weer een echo en dan dus een afspraak bij de gyneacoloog. Ben dan rond de 10 weken. Weet eerlijk gezegd nog niet echt of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. Vind dat best een lastige keuze, maar goed, kom er vast wel uit Fijn dat het spuiten goed gaat Sas, wel rot dat de naalden zo bot zijn. Sterkte met de volgende spuiten. Lien ook druk aan het spuiten? Hoop dat alles goed gaat en dat je niet teveel last hebt van bijwerkingen. Kleintjevoorons, weer veel succes met de nieuwe kinderwens! Hoop dat alles voorspoedig verloopt! Liefs, Misty