Hoi dames, Wij lopen sinds vorige week in MMM, maar ik vraag me af of het volgende invloed kan hebben op mijn vruchtbaarheid of eerder, of het te maken kan hebben met de reden waarom we niet (goed) zwanger worden. Ik raak sinds enkele jaren moeilijk opgewonden. Van buiten gebeurt er zelden iets, van binnen gaat het dan redelijk, maar ik kom ook zelden klaar. Zijn er dames die dit herkennen en het eventueel kunnen linken aan een vruchtbaarheidsprobleem? De gyn weet ervan, maar vond het vooralsnog niet zo belangrijk. Alvast bedankt.
hoi, er zijn onderzoeken die beweren dat een vrouwelijk hoogtepunt de kansen vergroot. het zaad krijgt dan een duwtje in de goede richting door de spiersamentrekkingen. dit is echter nooit bewezen. wel kan ik me voorstellen als je al een tijdje aan het "klussen" bent ipv vrijen en vooral bezig bent met je best doen en voor een kindje vrijen, dat de lol er snel vanaf is. maar ik lees dat je het al enkele jaren hebt? praat je erover met je partner? zit er variatie in jullie seksleven? vinden jullie elkaar nog aantrekkelijk? er kunnen vele oorzaken zijn, waar je ook eens met een huisarts of een psycholoog over kunt praten. de frequentie van het vrijen/klussen verschilt natuurlijk heel erg per persoon. ik ken mensen die het meerdere keren per dag doen, en stellen die eens per maand een feestje bouwen.. succes! x donna
Bedankt voor je antwoord. Er zit bij mij geen verschil in de "verplichte" klusdagen en de spontane sex, dus zelf zoek ik het daar niet direct in. Verder hebben we een super goede relatie en praten we hier ook over. Mijn man vindt het ook geen probleem dat het bij mij niet goed lukt. We gebruiken over het algemeen pre-seed om de boel wat makkelijker te maken. Er zijn aanwijzingen dat mijn hypofyse niet zo goed werkt, maar of ik het in die richting moet zoeken? Denk zelf wel aan hormonaal nl, maar zijn er mensen met ervaringen in die richting?
hoi, dus je bent zeg maar wel opgewonden in je hoofd maar lichamelijk niet? sorry dat had ik niet begrepen.. je kunt eens vragen of ze je hormonen willen checken... aan de waardes daarvan kun je veel afleiden! succes meis x
Had het hier ook, maar bij mij lag het echt aan de hormonen. Nu is wel een eisprong krijg met hormonen ben ik ook echt meer opgewonden lichamelijk!! Anders was het altijd heel moeilijk.... Sterkte! Groetjes, Miranda
Hoi, Het kan een hormonaal iets zijn denk ik, maar het kan ook een blokkade zijn. Iets waardoor jouw lichaam blokkeert. Je zou het eens aan de huisarts of aan de gyn kunnen vragen. Misschien kan een sexuoloog helpen? Groetjes, Eevie