Ook last van slecht slapen door rusteloze benen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Papallona, 6 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    nou, ik werd er toch echt gek van. Ik sliep ineens weer heel slecht, telkens rusteloze benen.... ik dronk ranja van de roosvicee (ferro), omdat mijn ijzergehalte iets aan de lage kant was. Dit had ik op maar merkte geen ijzertekort, alleen sliep ik ineens weer slecht. Sinds een paar dagen drink ik het weer en zijn mijn rusteloze benen zo goed als over!
    Misschien een tip coor dames die er ook last van hebben!

2. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Goeie, dankje!

Hier ook sinds een paar weken rusteloze benen, vreselijk irritant. Overdag niet zo'n last van, maar zodra ik op bed ga liggen begint de ellende.

3. vlndr

vlndr Lid

22 sep 2014
    61
    18
    8
    Zuid-Holland
    :)Hier ook. Echt om gek van te worden! :confused: Zo'n irritante kwaal.
    Hier werkt het goed om 's avonds nog een half uurtje te wandelen en dan neem ik 400mg magnesium supplement. Vlak voor het slapen even flink strekken en masseren. Voeteinde is verhoogd met een voedingskussen eronder. En dan gaat het meestal goed :thumup:
    Die Ferro tip ga ik zeker onthouden! Ik moet deze week weer bloed prikken, dus als m'n ijzer ook maar enigszins laag is haal ik meteen zo'n fles.

4. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik had Mn verloskundige gevraagd en zij gaf aan dat ijzer zorgt voor zuurstoftoevoer, dus misschien dat het toch wel logisch is.
    Ik had mijn ijzer niet eens teveel te laag, maar het werkt wel:)

5. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Goede tip! Ga toch maar eens een flesje proberen. HB is geprikt en is 'gewoon goed'. Maar toch heb ik het idee dat ik wel wat ijzer kan gebruiken...

Zou het ook helpen tegen kramp in de kuit?:rolleyes:

6. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik had ook veel kramp en dat is nu zo goed als weg. Weet niet of dit er wat mee te maken heeft hoor!
    Een kussen onder je voeteneind leggen zal wel helpen. En ik kreeg als tip om extra calcium te eten/drinken.

7. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Dat ga ik ook halen, gek word ik ervan, begint savonds op de bank al en snachts nog meer

8. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Had hier ook enorm rusteloze benen en iedere nacht kraml in mn kuiten.
    Ben toen begonnen met magnesium, dit werkt ook heel erg goed!
    Voordeel is dat er geen bijwerkingen aan zitten zoals bij ijzer ;)

9. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Hier ook last van. Maar gek genoeg helpt het bij mij als ik in de avond al met de benen omhoog ga liggen tijdens het televisie kijken. Toeval of niet, in bed heb ik dan minder last.

10. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    nog meer dames die verder in de zwangerschap er meer last van krijgen ik heb ook het idee dat het hoe warmer het is ook erger word

11. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Inmiddels ben ik zover dat ik eerst een tijdje de airco op mn benen laat blazen voor ik ga slapen. De warmte maakt het er ook niet beter op momenteel

Deel Deze Pagina