Vorige zwangerschappen vroege harde buiken/voorweeen, nu...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelein, 6 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik ben op zoek naar meiden die misschien hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben.
    Wij zijn in 2013 ons zoontje verloren door een gbs infectie in de placenta ( met intacte vliezen). Ik had deze zwangerschap vanaf week 14 harde buiken, die rond 18 weken in weeen eindigden, waarna ik in het zh belandde, ik had toen 4 cm ontsluiting. 4 dagen later werd mijn zoontje geboren.
    In 2016 ouders geworden van een prachtige dochter, na een zware zwangerschap. Ik had weer vanaf 14 weken harde buiken, rond 18-19 weken ging dit over in voorweeen. Urenlang elke 3-4 min 'harde buiken' die ook vaak wat pijnlijk waren. Eindeloze ritjes naar de verloskamers, cervixmetingen, urinekweken voor de gbs, 4 ab kuren, en vanaf 24 weken weeen remmers, en godziidank is mijn dochter tot 37.4 weken blijven zitten. Vanaf 19 weken zo goed als plat gelegen.

En nu, weer zwanger. We wisten niet goed of we er aan toe waren na alle ellende, maar 'als het zo moest zijn' was het meer dan welkom. Maand later zwanger
    Het is tot nu toe heel goed gegaan. De afgelopen week voelde ik wel af en toe wat 'verkramping' zoals ik het vaak genoemd heb. Alsof je lichte kramp krijgt in je baarmoeder, alleen heel anders als bij menstruatiepijn of echte weeen.
    Nu heb ik vanmorgen gezwommen met mijn dochter, lig nu op de bank, en ik voel het weer. Het zeurderige gevoel onderin m'n buik, de 'kramp'.
    Baal er zo van :(. Ben bang dat dit weer zo'n eindeloze dramatische zwangerschap wordt, terwijl ik zo gehoopt had dat het anders zou zijn deze keer.
    Zie er ook enorm tegenop om het zh te bellen. Bij klachten moet ik namelijk weer laten kweken en meten :(.

Iemand met een opbeurend verhaal?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bah wat heftig, snap dat je er tegenop ziet.
    En zeker nu je een lief meiske hebt rondlopen is een half jaar plat liggen ook niet echt iets waar je op zit te wachten.

Hier (gelukkig) geen ervaring mee.
    Maar ik zou vanmiddag even lekker rustig aan doen. Mocht het wegzakken kun je het laten rusten, mocht het aanhouden, toch gaan bellen, ook al weet je dat dit dan weer het begin gaat zijn van een boel gezever.

Wel leuk! Jouw meisje is ongeveer net zo oud als mijn zoon, en ik ben nu ook bijna 14 weken zwanger

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wat leuk fristi! Straks ook net geen 2 jaar ertussen dus :D

Heb toch maar even gebeld om te overleggen met m'n gyn. Die had geen dienst natuurlijk, en moest van degene die wel dienst had komen. Dus zit er weer. Hmpf.. nou ja beter zekere voor het onzekere denk ik maar.

4. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Wat naar! Zelf ook een voorgeschiedenis met vroeggeboorte met 20 weken en de zwangerschap daarna plat moeten liggen (en uiteindelijk voldragen gelukkig). Geen Vroegtijdige weeen echt gehad. Maar ik kreeg de vorige zwangerschap ter preventie ook prolutoninjecties. Dat helpt om de baarmoeder rustig te houden. Kan je dat niet krijgen? Magnesium schijnt ook te kunnen helpen om de baarmoeder wat rustig te houden, kan je zelf halen. Sterkte!

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Verstandig om toch even te bellen.
    Ondertussen de onderzoeken alweer uit? Hoop dat het mee lijkt te vallen.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Proluton is idd wel eens ter sprake gekomen. Alleen omdat er bij mijn zoontje een duidelijke oorzaak gevonden was ( gbs infectie) zou proluton niet heel zinnig zijn volgens mijn gyn. Het wordt meer voorgeschreven bij cervixinsufficientie begreep ik.
    Maar het is wel een goeie om dit volgende week even met hem te overleggen!

In het zh was alles goed trouwens. Urine weer op kweek dus dat hoor ik over een paar dagen. Cervix lengte meten zelf voor gekozen niet te doen. Volgende week doen ze het ook, en beter even niet te vaak rommelen daar beneden vond ik
    Verder het advies gekregen om toch rustiger aan te gaan doen als het zo blijft...

7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Fijn dat het goed was!
    Toch maar die rust zoveel mogelijk gaan pakken, hoe moeilijk het ook is met een rondwandelende dreumes.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja op zich maakte ik me geen zorgen om de beeb zelf, daar heb ik wel vertrouwen in. Vertrouw m'n eigen lijf alleen niet.
    Haha rustig aan doen met zo'n banjer in huis is idd een uitdaging Moet het dan echt gaan zoeken in minderen van huishouden, paard en werk vrees ik.
    Heb er al de hele middag goed de pest over in verder. Baal als een stekker.
    Ook maar even langs m'n leidinggevende gelopen nadat ik klaar was ( werk in hetzelfde zh). Die heeft gelukkig alle begrip.

Hoop dat jouw zwangerschap goed verloopt?

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Tja rustig aan doen is lastig. Huishouden komt wel weer, over een jaar of wat. Als de kinderen het huis uit zijn
    Paard minder doen is ook altijd lastig. En het is net zo'n fijne uitlaatklep.
    En op tijd rustig aan doen met werk is ook verstandig ja, fijn dat er begrip was van je leidinggevende.

Met de kleine gaat het super, met mij minder, alweer veel last van bekkenpijn, dus ook rustig aan doen. Huishouden staat op laag pitje, ik doe wat ik moet doen en de rest doet m'n man gelukkig.
    En kleine man moet natuurlijk nog veel getild worden. Dus tussen de middag als hij slaapt lig ik ook.
    En verder probeer ik braaf de oefeningen van de fysio te doen, maar schiet er ng wel eens bij in.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja zeker lastig. Paardje had ik net weer helemaal opgebouwd nadat ik natuurlijk lang niet heb kunnen rijden tijdens mijn zwangerschap, en na de keizersnee. Maar ja, dat komt wel weer. En heb gelukkig een fijn iemand erbij die hem 3x per week rijdt dus dat is al heel fijn.
    Huishouden is idd niet zo belangrijk. Maar ook niet zo makkelijk los te laten.

Jij dus ook al mak aan doen. Balen zeg. Bekken pijn lijkt me ook enorm lastig en naar :(.
    Dl kan gelukkig al wel een hoop zelf. Gaat op het potje en sinds een paar dagen de wc, dat scheelt al enorm. Zelf de trap op en af ( niet alleen hoor, hou dr altijd een beetje vast) dus dat tillen hoef ik gelukkig niet te doen. Maar zij heeft ook wel eens een hang dagje en hangt dan de hele dag bij me. Heel lief, dat wel Maar rust, nee Haha. Ik ga idd ook 'verplicht' liggen nu als zij s middags slaapt.

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier momenteel een potjesstaking. Ik was van plan het uit te breiden, maar hij wil nu met moeite het plasje na het slapen doen op het potje. Al wil ik het wel weer gaan uitbreiden. Misschien dat hij er dan weer meer aan went.
    Trap op doet hij wel zelf, trap af helaas niet, al probeert ik het dagelijks.
    Maar dan hou je nog in en uit de kinderstoel, autostoel, kinderwagen enzo over, lijkt niet zo veel, maar over de gehele dag is het toch wel veel.

Wel fijn dat je een bijrijder hebt, maar zelf doen is idd veel fijner, zeker als je net weer hebt opgebouwd. Zo jammer dan. Lekker knuffelen voor nu en dan volgend jaar dan maar weer opbouwen. Als ik later groot ben koop ik ook een paardje. En een pony voor de kinders. Een mooi Welshje ofzo

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Had jij nou ook ( deels) bzc gedaan?
    Stakingen horen erbij volgens mij. Geen druk erop. Wij hebben altijd de wc deur open, en R wilde van de week ineens perse op de wc. Dus dat gedaan en ging gelijk goed.

Idd nu je het zegt. Je hebt het niet eens meer in de gaten denk ik hoeveel je eigenlijk tilt Ik droeg ook nog altijd veel in doek of drager, daar ook maar mee gestopt.

Ja balen, maar is niet anders. Hij staat gelukkig de hele dag buiten dus dat is heel fijn. Ja zo leuk! Vinden ze geweldig denk ik! Onze dochter is helemaal lijp van mijn paard. Is gelukkig ook een heel lief en voorzichtig dier. Erg bijzonder om die twee samen te zien.

13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik heb een halfbakken poging tot bzc gedaan idd. Vanaf 4 maand potje, toen na elk slaapje en bij luierwissel, ging toen goed. Zelfs nachten droog gehad toen. Maar nu echt niet meer, meneertje wil alleen maar rondlopen.

Dragen ben ik ook grotendeels mee gestopt idd. Vanmiddag even in het dorp want de kinderwagen stond thuis en de draagzak lag wel in de auto. En moest even meerdere winkels langs. Was iets te ver om zelf te lopen.
    Ik deed tot 3 weken geleden nog draag en dans, zoo leuk en zoooo balen dat het niet meer wil. Maar allemaal voor het goede doel he.

Maar ik ben nu wel een beetje je topic aan het volspammen.

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Haha geeft niks hoor, vroeg om bemoedigende verhalen, gezellig kletsen kan ook bemoedigend zijn ;)

Wauw met 4 maanden al! Ik las er pas over toen dl rond de 9 mnd was. Toen ook begonnen. 2 maanden daarna zindelijk voor ontlasting, bizar. Goeie timing geweest blijkbaar. Ik ga morgen voor het eerst naar muziek op schoot zonder luier. Ze is steeds droog als ik weg ga, houdt het echt op. Dus ben benieuwd of het dan ook goed gaat.
    Bizar dat het bij hem zo veranderd is. Gek he, verschilt ook echt per kind denk ik. Komt vanzelf weer!

Ah balen he. draagt je vriend/ man/partner ook? Die van mij nooit, maar kwam van de week thuis ( dl had een hang dag door 3 doorkomende kiezen) en hij was haar aan het dragen op z'n buik. Zo lief! Meisje helemaal zen, en papa trots ( en mama dubbel verliefd ;))

15. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik denk dat ik vooral zelf niet genoeg heb doorgezet met de bzc. Was ook wat bang voor de omgeving. Die vinden bv en dragen al gek genoeg. Maar ach, ooit gaan die luiers wel uit.
    Vet goed dat jij het wel hebt doorgezet! Goed dat je het morgen gewoon zonder luier gaat proberen. Komt vast goed.

Mijn man heeft nog nooit gedragen. Ik denk dat hij het wel gaat doen nu ik het niet meer echt kan. Ik vind dagjes uit met de kinderwagen echt prut namelijk.
    Kan me voorstellen hoe super het is om papa met dochter samen zo te zien. Heerlijk. En ook fijn dat hij toch gewoon probeert.

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O daar trek ik me dus niks van aan. Ik ben sowieso al raar; wasbare luiers gebruikt ( nu niet meer omdat ze uitslag ervan kreeg), borstvoeding gegeven tot dat een paar weken geleden opdroogde, dragen, niet laten huilen, en ja vroeg op het potje. Maar nu, nu ze overdag zo goed als zindelijk is, vinden mensen het ineens wel heel interessant. Grappig ;)

Je man gaat vast om de komende tijd. Hij lekker de oudste dragen straks, jij de kleine :)

17. Saira14

Saira14 Lid

6 dec 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Madelein,

Gelukkig is alles goed gegaan in het ziekenhuis. Ik hoop dat je nu meer gerust gesteld ben. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je je erg zorgen maakt. Op 10 April is mijn zoon doodgeboren met 18+5 dagen door een GBS infectie. Door de infectie zijn mijn vliezen zwakker geworden en uiteindelijk gebroken waardoor de infectie verder is opgelopen tot mijn baarmoeder. Nu ben ik waarschijnlijk weer zwanger (testen worden steeds donkerder) en ik vraag me af hoe deze zwangerschap zal verlopen. Mag ik vragen hoe vaak jij kweekjes afneemt tijdens de zwangerschap en wat ze eraan doen? Waarom wordt bij jou ook de cervix lengte gemeten?

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ah wat verdrietig :(. Helaas heel herkenbaar verhaal. Bij mij is het via de placenta de baarmoeder in gekomen, dus iets anders gegaan, zoontje leefde ook nog bij en half uur na de geboorte. Maar verder helaas te herkenbaar :(.
    Bij mij worden bij klachten urinekweken gedaan. Als hier een bepaalde hoeveelheid gbs bacteriën uitkomt dan krijg ik antibiotica. Verder worden er cervix lengtes gemeten om te zien of de harde buiken/ voorweeen wat doen hierop. Dan moet ik namelijk weeen remmers krijgen.
    Het is trouwens bij mij nooit volledig uitgesloten dat het geen cervix insufficiëntie was waardoor het mis ging. Theoretisch zou het nog kunnen dat ik daardoor al eerder ontsluiting had en de gbs door de vliezen heen naar de placenta gegaan is. Dit schijnt te kunnen namelijk. Dus extra checks zijn nooit weg.

Is er voor jou een plan gemaakt voor een volgende zwangerschap? Dat gaf mij enorm veel rust namelijk.

19. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Wat gek dat je nooit proluton hebt gekregen. Hier twee vroeggeboortes met 22 en 23 weken door een stollingsafwijking. Hier dus ook een duidelijk oorzaak gevonden en hoogstwaarschijnlijk geen cervix insufficiëntie, maar wel de vorige zwangerschap proluton gekregen en na de eerste vroeggeboorte kreeg ik het al en deze zwangerschap krijg ik het weer. Het is vooral ook om de baarmoeder rustig te houden en als ik jouw verhaal lees dan zou dat wel behulpzaam kunnen zijn voor jou.

Echt naar vragen dus!

20. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Goed dat je gebeld hebt, ook al zie je er tegen op! Knuf!

Deel Deze Pagina