Kennen jullie dit?

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door giebel, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.567
    601
    113
    Hallo, Ik ben nu voor 't eerst iets aan 't schrijven hier. Ik heb hier echter wel al vaak wat gelezen. Het heeft bij mij heel lang geduurd voor ik na het stoppen met de pil een normale cyclus had. Na lange tijd was dat toch zo en daardoor kon ik mbv ovulatietesten goed weten wat mijn vruchtbare moment was. Afgelopen zomer in de vakantie viel ook zo'n moment. Ik heb vaak gelezen dat het juist in de vakantie wel eens raak is ''omdat je er dan niet mee bezig bent''. Maar ja, als je wel aan 't testen bent, hoe ben je er dan niet mee bezig vraag je je af? Het is ongelofelijk, maar tóch is het in die vakantie gelukt! Juist toen ik tegen de NOD aan zat, begon ik hoofdpijn te krijgen en roze vegen na 't'plassen. Dus ik dacht dat het weer niet gelukt was. Op de dag van NOD 's middags een test gedaan, negatief. De volgende ochtend weer één. Dacht eerst ook negatief (plus min test) maar heel heel maar dan ook héél vaag toch een verticaal streepje? Te vaag om te geloven of het zo was of niet. Had me voorgenomen te wachten tot zondag, nog steeds verwachtend dat de ongesteldheid zou komen. Maar zondag nog niet en die ochtend een digitale test met indicator gedaan: zwanger 1 -2. Ik kon het niet geloven!!! Volgens de berekening die ik op dat moment op de computer deed nav laatste menstruatie en dag van ovulatie was ik op dat moment 5 weken zwanger (later dacht de verloskundige dat het al 6 weken was, op basis van diezelfde informatie)

Maar ik durf het bijna niet te geloven. Ik heb na die digitale test nog 1 gedaan van AH en vanmorgen nog 1 van Trekpleister. Ik moet daar echt mee ophouden (kost heel veel, hebben de Ovu testen ook al gedaan) maar ik kan het bijna niet geloven... Ik wil bewijs... Maar ga pas over 3 weken naar verloskundige en dan pas afspraak maken voor echo dus zo lang moet ik nog wachten. Wachten duurt lang he? Op zich ben ik wel een beetje moe 's avonds maar misschien verbeeld ik me dat ook wel omdat ik naar signalen ''zoek''. Van de week op een ochtend moest ik 1 x spugen bij het smeren van m'n broodje dus dat zou ook ''bewijs'' kunnen zijn... Maar ik vind het zo apart dat het nu zover is... Heb al even bij babykleertjes gekeken maar voelt nog alsof ik daar niets te zoeken heb... Apart he? Kennen jullie dit gevoel? Mijn man durft ook nog niet helemaal blij te zijn tot het eerste trimester voorbij is...

Vanmiddag komt iemand van moeders voor moeders, want ik kan daar nu al mee starten en dat vind ik echt een heel goed project! Spannend allemaal maar zal zo blij zijn als 't eerste trimester om is, ik echofoto's in de hand heb en ik het verder mag vertellen... pfff wachten duurt lang he?:)

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Welkom hier!!En natuurlijk van harte gefeliciteerd!!:)

Wat jij voelt is heel normaal.Tis allemaal heel onwerkelijk,maar de test zit er echt niet naast hoor:)Je bent gewoon zwanger!!

Geniet er maar van,want je zal zien dat de weken voorbij vliegen!

3. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    volgens mij ben je hartstikke zwanger
    zeker door dat spugen

4. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Heel hartelijk gefeliciteerd!

Het is heel herkenbaar hoor! Ik heb toen ik uiteindelijk zwanger bleek te zijn (onverwacht wel eens waar) nog 6 testen gedaan... Toen heb ik om 'in de gaten te houden' nog een tijdje door getest, om te kijken dat de strepen niet lichter werden. Heb al bij 5 weken eerste echo gehad, bij 5 weken en 1 dag weer... Bij 7 weken weer, en nu 9 weken, en ik ben nog steeds heel erg geneigd om een test te kopen als ik maar in de buurt van een drogisterij kom!

Die kwaaltjes zullen al snel komen. Meestal rond de 7 weken dat je het echt gaat voelen. Ik had iig tot de 7 weken vrijwel geen klachten..

Geniet er lekker van! En succes!!

5. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Hoi giebel,

Welkom!
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap, geniet ervan!
    Het is inderdaad heel erg herkenbaar, wij hebben ook een paar testen gedaan en toch wilde ik meer tastbaar bewijs het liefst meteen een echo zodat ik wist dat er echt iets zat, maar dan nog vind vond ik het moeilijk te geloven. Probeer toch lekker te genieten en voor je het weet voel je hem of haar lekker trappelen :)

Veel lees- kletsplezier!

Groetjes, 2011Mamma

6. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.567
    601
    113
    Ik zal maar niet te hard meer ''zeuren'' om bewijs. Vanmorgen echt behoorlijk overgegeven... Volgens mij kwam het door de geur die uit de fles van moeders voor moeders kwam. Gister is een mevrouw bij mij geweest om alles uit te leggen en te brengen en ben dus meteen begonnen. Zij heeft trouwens 2 testjes gedaan (wilde een donkerdere lijn zien dan kwam, hoewel ze steeds donkerder werden uiteindelijk) en heeft ook nog zo'n testje achtergelaten. Kan ik het over 2 weken nog eens doen. Ik had al gelezen dat de geur van het conserveringsmiddel in de flessen erg onprettig kan zijn (alcholachtig) en vanmorgen, snel nog even lozen in de fles voor ik naar m'n werk zou... overgeven... hele ontbijt kwam er weer uit, echt niet leuk! (maar wel bewijs, en dat wilde ik toch?) haha. Hopen dat het bij 's ochtends thuis blijft, aangezien ik het op m'n werk (en trouwens voor iedereen) echt nog wel even geheim wil houden....

Bedankt voor jullie geruststellende reacties!

7. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.567
    601
    113
    @ Apie 3: hoe komt het dat jij al bij 5 en bij 7 en bij 9 weken een echo kreeg? Normaal gesproken krijg je toch niet zo vaak en niet zo vroeg een echo, tenzij er iets bijzonders aan vooraf is gegaan ofzo? Ik moet voor 't eerst naar de verloskundige op 15 september (lijkt nog heel ver weg) dan ben ik volgens mezelf 8,5 week heen, volgens haar 9,5 week en dan pas wordt een afspraak gemaakt voor echo (geen idee hoeveel tijd er dan nog tussen zit)... Heb daar wel veel zin in, ten eerste omdat ik dan kan zien en horen dat er echt een kleintje in mijn buik zit, en ten tweede omdat ik dan weet hoeveel weken het nou is (gek dat verschillende programma's met dezelfde informatie een verschillend resultaat geven)

8. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Hoi giebel!

Ik heb bij mijn vorige zwangerschappen veel bloedverlies gehad. De jongste is prematuur geboren doordat de navelstreng door de placenta heen gegroeid was. De middelste heb ik een mega stolsel gehad waardoor ik tot 24 weken bloed heb verloren. Bij de eerste ook bloed verlies. (waarschijnlijk bij alle 3 hetzelfde probleem met de navelstreng en placenta)

En meerdere miskramen de afgelopen maanden. Ook zijn mijn bevallingen niet helemaal gegaan zoals ze horen, dus ik heb de pech, en het grootste geluk dat ik van voor tot achter gemonitord wordt. Dat betekend heel veel echo's :D:D:D:D:D!
    Bij 5 weken had ik bloedverlies, dus werd er een spoed echo gemaakt, en mijn eerste geplande echo was al met 5 weken en 1 dag, dus die is blijven staan... De 7 weken echo om te kijken of het hartje klopte, en alles nog goed gaat... Nu met 11 weken weer een echo, tenzij ik eerder aan de bel trek...

Dus, lang verhaal ;):)....

9. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.567
    601
    113
    Pfff wat heftig allemaal zeg! Gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop dat alles nu ''normaal'' voor je gaat verlopen! Geniet ervan! Wel fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden... lijkt me voor jezelf ook wel een fijn gevoel

Deel Deze Pagina