echt slechte eter

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Nana79, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana79

Nana79 Actief lid

26 nov 2008
    148
    0
    0
    NL
    hallo,
    onze zoon is 2 jaar en 2 maanden en hij is echt een slechte eter. Zijn eerste jaar heeft hij goed gegeten, maat de laatste jaar eet hij heel slecht. hij wil alleen maar boterhammen ( met pate of nutella verder niets) champignon soep en de pap. Hij wil absoluut geen vlees of groenten ( ook als ik het in een blender doe) van fruit wil hij alleen banaan. ik heb van alles geprobeerd; hem betrekken bij het maken van het eten, zijn eten ' leuk' gemaakt met gezichtjes dat het grappig uitziet maar hij wil het gewoon niet. heeft u advies voor mij wat ik nog kan proberen want ik ben wanhopig.
    bedankt

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Dat is inderdaad moeilijk als je zoontje niet (goed) wilt eten. Je kunt hem niet dwingen. Groeit hij verder wel goed? Dit kan je ook altijd even met het consultatiebureau bespreken.

Misschien kan je eens proberen om wat groente/rauwkost tussendoor te geven of op brood? Bijvoorbeeld komkommer, tomaat. Dan krijgt hij op deze manier zijn groente binnen. Of de groente verwerken in een maaltijdsoep/champignon soep. Verder in de gaten houden wat je kindje tussendoort eet/drinkt. Soms heeft een kindje daardoor minder trek in zijn warme maaltijd. Groenten mengen met een smaak die je kindje wel al lekker vindt (rozijnen, kaas, peer). Groente roerbakken. De groente door een saus doen. Aardbei (of ander fruit) door de yoghurt mengen als een soort fruitshake.

Succes, groetjes Angelique

Deel Deze Pagina