Ook Nederlanders met modaal inkomen worstelen om rond te komen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 14 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Werkt je vriend al een jaar bij zijn huidige werkgever met een vast contract?
    Dan kan je de standaard overuren gewoon op de werkgeversverklaring laten zetten.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  2. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ik kan me hier zo goed in vinden. Wij verdienen prima. Ik mag niet klagen. Mijn partner is sinds 2 jaar pas klaar met school dus is nog opbouwend qua Loon. Onze huurwoning kost ons 1100 euro in de maand..1100!! Echter komen wij niet meer in aanmerking voor sociale huur en krijgen wij dus ook geen huurtoeslag. Wij krijgen ook geen zorgtoeslag meer. In deze tijd, in de stad waar wij wonen, is het niet te doen om een huis te kopen aangezien een 1(met geluk 2 kleine)slaapkamer appartement al €250000 kost..

    Ik vind het leven wat ik leid prima maar ik ken ook iemand die in de bijstand zit (of in de WW) met een sociale huurwoning (gezinswoning met 3 slaapkamers) waar ze €200 per maand voor betaald in totaal en alle toeslagen krijgt die bestaan. Ze gaat niet werken omdat ze er dan zogenaamd op achteruit zal gaan..
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh die ken ik ook genoeg. Daar denk ik maar niet te veel over na.. o_O
     
  4. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.671
    113
    Ik vrees dat dat zo blijft zolang werken niet loont, dat is echt een maatschappelijk probleem. 1 op 1 verrekend worden zodra je aan het werk gaat is niet interessant
     
  5. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Nou mijn sociale huurwoning kost wel meer dan €200. Wij krijgen een paar tientjes huursubsidie.
    Ik vind het systeem krom, ook voor hogere inkomens. Zeker die mensen die niet kunnen kopen maar zich wel blauw betalen aan particuliere huur.
    Ik zit dan wel aan onder modaal maar ik vind zeker dat werken moet lonen! Ik vind het heel raar dat 2 mensen met een normaal inkomen bijna geen huis kunnen kopen...
     
    Seffie vindt dit leuk.
  6. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Particulier huur is echt een vreemde sector geworden, prijzen rijzen de pan uit!Het is een goede ontwikkeling dat er gekeken gaat worden bij het aangaan van een hypotheek hoe je de huur ervoor kon betalen omdat die in de meeste gevallen hoger ligt dan een hypotheek.
    De woning die ik heb huur ik voor 609 euro (ex toeslag) ,in de particuliere huur zou deze woning bijna 1200 euro kosten!Ik vind dat zo krom.Ik las wel dat ze in Den Haag er nu achter zijn dat "we" te zwaar belast worden en dat we daarom minder over houden.De bedrijven kregen in de eerste instantie de schuld omdat ze niet genoeg loonsverhoging gaven maar de bedrijven hebben terecht de bal bij de politiek neergelegd.Of het wat oplevert weet niemand maar de politiek kennende niet...
     
  7. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ben je toevallig al bij de Rabobank geweest? Want dit vind ik erg frappant.

    Mijn vriend verdient sowieso geen 2700 euro bruto per maand, ik werk 28 uur, maar verdien niet al te best. Wij konden 2,5 jaar geleden 250000 lenen. Ook kon mijn vriend zijn overuren mee laten berekenen omdat hij kon aantonen dat hij structureel overuren maakt.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wij hebben dit idd heel erg lang gehad. Sinds 2013 wilden wij kopen (na ons huwelijk, we werkten beiden toen al fulltime) maar dit kon toen financieel echt niet. We hebben begin dit jaar ‘pas’ ons eerste huis gekocht :).
    Geen ramp hoor, maar we waren wel al lang van plan. Alleen toen ik de eerste keer zwanger was stonden de plannen even on hold.
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.020
    17.037
    113
    Vrouw
    Daar ken ik er ook van ja... op papier nog apart wonende, maar in werkelijkheid wonen ze samen als gezin. Lekker alle toeslagen vangeno_O
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Een tijdje terug was er een krantenbericht dat ze flink zouden controleren. Ik heb er nergens meer wat van gelezen dat ze het daadwerkelijk gedaan hebben.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    :cry:
     

Deel Deze Pagina