Ik ben even ervan uit gegaan dan 2700 netto was (maar weet niet of dat klopt), maar daarmee zou je een hypotheek van 250.000 euro kunnen krijgen. Daar is hier in de randstad echt wel genoeg voor te krijgen.
In de meeste regio's in Nederland kun je geen huis kopen met een modaal salaris. Laat staan dat je niet een top-hypotheek neemt.
Ja, meestal is het per maand minder ivm vakantie geld en dergelijke, maar om even snel te rekenen dat ze met 26-27 echt te hoog zat ben ik kort door de bocht gegaan.
250.000? Toen wij langs de hypotheker gingen kwam die uit op zo'n 135.000 en max nog ergens voor 150.000. Was 3 jaar geleden ongeveer
Nee maar voor 200000 is hier ook nog wel eensgezinswoning te vinden. Ok, dat ziet er dan misschien wat minder uit, maar het is zeker mogelijk. En anders is een appartement of een maisonnette ook een goede optie.
Wij hebben 4 jaar geleden een huis gekocht, was een gunstige tijd om te kopen. We konden best een huis van 2 ton kopen, maar dat wilde we niet ivm financiële ruimte voor andere dingen. Hebben nu een hypotheek van 160000 en dat is prima te doen met zo'n 3000 loon p/m
We konden met dit budget nog maximaal een flat vinden in onze oude stad. Maar dan kwam er weer vve op. En het waren nou niet echt buurten of woningen waar je zou willen zitten. In het diepte punt van de huizenprijzen konden we wel een woning kopen. Maar toen had ik een twijfel momentje van een halfuur en weg was de woning. Ik heb er nog steeds spijt van. Ik vrees dat we nog een heel stuk verder moeten verkassen als we iets willen gaan kopen.
Vanwege de hoge (vrije sector) huurprijzen Maar ook omdat alles wat je betaald aan huur geld is wat je niet meer terug ziet.
Ik ben blij dat we een huis gekocht hebben.. als ik zie hoe het er nu voor staat, is het er alleen maar moeilijker op geworden om een huis te kopen. Wij hebben dan het geluk buiten de randstad te wonen, dus de huizenprijzen zijn hier een stuk lager. Hebben een eengezinswoning met 3 slaapkamers, een zolder met vaste trap, bijkeuken en grote tuin voor 160000.
Mwah het enige huis dat wij 11 jaar geleden konden kopen, daar zagen we het geld ook niet meer van terug.
Nee, dan zitten we weer in de discussie modaal inkomen of modaal gezinsinkomen. Maar als je 36.000 per jaar verdient, dan verdien je per maand ongeveer 2200 netto.