Ook niet willen drinken...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door maja82, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik open ook maar een tpoci want Lune wil sinds een week of 2 ook niet meer drinken.. Ze heeft nu bijna 3 weken pepti met 3 schepjes nutriton ivm koemelkallergie en verborgen reflux. Voor de verborgen reflux krijgt ze ook zantac sinds vorige week, helpt super! Maar als ze haar flesje drinkt, begint ze te 'mieren' en laat veel staan. Ik bied haar 150cc plus 5 scheppen aan en ze wil soms al niet meer als er nog 100cc in zit! Dan duwt ze de speen weg en gaat met haar tong spelen. Het lijkt wel of ze gewoon geen honger heeft.. Of als de ergste honger is gestild ze gewoon geen zin meer heeft. Ik heb al andere spenen geprobeerd, helpt niks. Meer of minder nutriton helpt ook niks. Wachten tot ze echt uit zichzelf komt dus honger heeft maakt ook niks uit. Toen ze nog friso comfort kreeg wist ze niet hoe snel ze de fles leeg moest krijgen. Maar daar had ze ook veel last van, krampjes en onrustig tijdens de fles. Nog steeds beginnen haar darmpjes te werken tijdens de fles maar wel minder.
    Wat moet ik hier nou mee? Is dit een fase? Duurt wel erg lang vind ik. Ik dacht eerst misschien een sprongetje maar dan is het wel een erg lang sprongetje! Ze is overigens 6 weken te vroeg geboren dus weet ook niet wanneer ze de sprongetjes zou moeten hebben.
    Ik word er erg onzeker van en ben steeds bang dat ze te weinig krijgt. Vandaag heb ik haar maar weer wat aangeboden na 2 uur omdat ze de vorige fles maar 70cc had gedronken. Toen heeft ze nog 100cc gedronken. Misschien terug gaan naar 6 voedingen? ''s Nachts slaapt ze overigens keurig door en is heeeeel moe als ik haar wakker maak voor de laatste fles dus een nachtvoeding wordt ook lastig ben ik bang. 's Avonds krijg ik er al nauwelijks wat in. Ze weegt nu trouwens ruim 5 kilo.
    Naja, heel verhaal. Hoop dat iemand tips heeft!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft ook wel eens zo'n periode gehad... Is heeeeel vervelend want je maakt je toch ontzettend zorgen maar je kunt het er niet induwen... Ik liet haar dan gewoon komen wanneer ze honger had. Dan kreeg ze een klein flesje erbij. Dit heeft ongeveer een week geduurd en ineens was het over en dronk ze alle flesjes weer leeg. Veel succes/sterkte!

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hoeveel drinkt ze nu totaal op een dag?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is vast een fase. Zoals Smoekie al vraagt, belangrijk is om te weten hoeveel ze op een dag binnenkrijgt nu, en wat haar gewicht ongeveer is.
    Vaker een kleinere fles aanbieden geeft je waarschijnlijk de mogelijkheid om er meer melk in te krijgen, maar het kan heel goed dat ze, juist omdat ze zo'n last had, van de Comfort gewoon veel te veel dronk, en dat ze nu bezig is met terug te gaan naar wat ze echt nodig heeft, soort omgekeerde inhaalslag.

5. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Oh wat herken ik dit! Sanne heeft ook 2,5 week slecht gedronken. Sanne kreeg eerst Friso Comfort en dronk daar ongeveer 150/165 ml van, nu krijgt ze Nutrilon Omneo en ze dronk nog maar 100 ml en met heel veel moeite en een uur bezig zijn om te voeden, kreeg ze ongeveer 125 ml. Ook spuugde zij de fles uit haar mondje en speelde ze ermee, ook was ze zeer onrustig tijdens de fles. En anders lees mijn topic eens!
    Maar sinds gisteren gaat het beter met Sanne! Ik vond het ook erg lang duren hoor en ik dacht ook aan een sprongetje.

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat had ik met Zoë ook, ik vond ook dat ze best wel veel dronk en heb toen ook voeding voor hongerige baby's gekocht, en vanaf dat moment is ze dus "anders" gaan drinken, en kon ik best wel snel "afscheid" nemen van die friso extra en weer naar "normale" voeding...

ook de hoeveelheden waren weer "normaal" voor haar gewicht-lengte-leeftijd....

ze kreeg echt af en toe 8 flessen van 135 wat natuurlijk te veel was...

nu drinkt ze 4-5 flessen per dag (200) en ze drinkt gemiddeld over de hele dag iets van 850-900 ml (soms meer of minder)

gr.smoekie

7. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier stopt Anne ook sneller met drinken met Nutriton. Krijgt ook pepti en zantac trouwens! Zantac werkt hier super.. Krijg je het wel een beetje naar binnen met dat spuitje?
    De Pepti drinkt ze op zich wel goed, die dronk ze al voor er jbpm doorheen zat. Maar met de Nutriton drinkt ze soms maar 100cc van de 200.. Hoeveel jbpm voeg je toe? Ik 4 a 5 scheppen op een fles van 180+6.

Mijn theorie (na observatie van mn meissie) is dat de ingedikte voeding moeilijker drinkt, dus drinkt ze langzamer. En dus is de voeding iets eerder afgekoeld.. en dat vind ze niet lekker. Ze wil haar fles echt heel goed warm.
    Ik warm dus vaak halverwege de fles nog een beetje op, en dan drinkt ze hel laatste beetje vaak nog ietsjes verder op.

Verder begint ze met sneller drinken, maar halverwege wordt ze moe, en zuigt ze minder hard. Door de ingedikte voeding krijgt ze er dan minder uit. Verder wordt de voeding als ie een tijdje gemengd is door de Nutriton al tijdens het drinken nog dikker.. dubbel lastig drinken dus!

Met een 3-standenspeen kan je halverwege de voeding overschakelen op een grotere stand, zodat de voeding makkelijker uit de fles komt. Misschien drinkt ze dan beter?

Anne drinkt alleen uit de Tommee Tippee fles. Waarvoor hier nog geen 123 speen verkrijgbaar is. Hij staat net een paar dagen op de site van Tommee Tippee zelf, is nu wel net op de markt maar alleen nog maar in Engeland. Ik heb em al besteld, maar het duurt nog even voordat ie echt leverbaar is hier.
    Ik moet zaterdag voor mijn werk naar Londen. Duik daar dus mooi de drogist in om te kijken of ik die speen daar wel al zelf kan scoren!

Verder, hoe lang doet Lune over haar flesje? Anne MOET van de KA minimaal 20 minuten over een fles doen. Nu lukt t meestal in bijna 18 minuten, de krampen zijn daardoor een stuk minder geworden, echt bijna over! Allen eergisteren had ik per ongeluk de verkeerde speen (STOM) en had ze toen ik even niet oplette de fles ineens weer leeg in 10 minuten. De krampen begonnen al tijdens het drinken..

Reflux kindjes zijn vaak gulzige drinkers. Ook om de pijn van de geirriteerde slokdarm te stillen. Want, als er melk vloeit, hebben ze geen last van het zuur... maar wel krampen, suffies.

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Vandaag is de wijkverpleegkundige nog geweest en die zei dat Lune heus wel 'neemt' wat ze moet hebben. Ze weegt overigens zo'n 5 kilo en drinkt over de hele dag gemiddeld tussen de 500 en 600 cc denk ik.
    Ik geef haar de fles met de 3-standenspeen en heb wel het idee dat dat goed gaat. Als ik een kleinere speen neem (S of S met het gat een beetje groter gemaakt) wordt ze boos en drinkt ze helemaal niet meer. Nou drinkt ze in ongeveer 10 minuten meer dan de helft van de fles. Je zou dan toch denken dat ze 'normaal' zo'n 15 tot 20 minuten over de fles zou doen. Ik heb toch ook wel het idee dat ze wat krampjes krijgt tijdens de fles, maar dat had ze ook bij de friso en toen dronk ze wel steeds haar flesjes leeg. Hoewel de krampen toen wel erger waren. De fles is ook warm genoeg en niet te warm (ook van alles uitgeprobeerd ;) )
    Ze ging vandaag ook weer halverwege of zelfs eerder 'miepen' en gooide zichzelf echt naar achter en draait haar hoofd weg. Misschien valt het toch ook wel gewoon niet lekker in haar maagje/buikje.
    Pff, vind het zo lastig! Minder of meer Nutriton maakt overigens ook niet uit. Ze kwam vandaag netjes om de 4 uur.
    Misschien toch last van haar maagje en heeft de Zantac meer tijd nodig om te werken..? Het helpt al wel, ze heeft veel minder zuur! Ik doe het eerst in de speen met een spuitje, giet er een klein beetje melk op en laat haar dat eerst opdrinken. Gaat prima.
    Ik wou dat de krampjes/zeer maagje periode over was, heb zo met haar te doen :( En bijvoeden voor de reflux mag nog lang niet ivm koemelkallergie.

9. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Hier hebben we inmiddels een nieuwe drinkstrategie, die werkt uitstekend!

Ik maak de flesjes nu in 2 keer klaar. Omdat ze eerst dus vaak de fles niet leeg dronk (of leegkreeg), en omdat ik de Zantac er nu gewoon bij gooi. Tipje van een mama uit het koemelkallergietopic.

Moet zeggen, dat werkt perfect, zo gaat er tenminste niks naast en ze proeft het niet dus ik hoef ze niet te pesten met dat vieze drankje in een spuitje. Voor ons allemaal relaxter..

Om zeker te weten dat ze alle Zantac binnen zou krijgen, was ik begonnen om bij die voedingen eerst 90cc klaar te maken, met 3 scheppen pepti en 2 scheppen nutriton, en de zantac. Effe roeren..
    Die fles drinkt ze dan zowiezo leeg, dacht ik. Daarna nog even een fles van 90cc met 3 pepti en 2 nutriton klaarmaken.. En die drinkt ze ook (bijna) helemaal leeg!

Ze krijgt haar voeding van 180/6 +4 nutriton nu dus in twee keer 90/3 +2..
    Het niet leegdrinken lag hier duidelijk echt aan het afkoelen en te dik worden van de voeding..

Het is een klein beetje omslachtig, maar ze drinkt weer als een tierelier. En da's het belangrijkste..

10. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hier wordt ook zantac en motillium in een flesje gedaan en dan doe ik er een beetje water bij. Dan laat ik hem dat opdrinken.
    Dat gaat ook super, in ieder geval beter als met een spuitje, dan kwam alles er net zo hard weer uit ;)

Wat betreft je vraag, ik denk ook wel dat het een fase is en dat ze vanzelf weer beter gaat drinken.
    Succes

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Lune drinkt nog steeds haar flesjes niet leeg. Op zich niet heel erg want ze groeit goed. Ze begint alleen vaak te krijsen als ik haar de fles geef. Meestal aan het begin al, bij de eerste slokken begint het.. De kinderarts heeft haar wat meer zantac voorgeschreven maar heb nog niet echt het idee dat het helpt. Het verschilt per fles hoe ze drinkt en ik kan de vinger en niet op leggen wat het verschil is tussen de flessen of Lune haar gemoedstoestand wat het krijsen eventueel kan veroorzaken. Zo moeilijk! Ik ben bang dat het geen 'fase' is aangezien dit al een aantal weken duurt. En de huisarts en kinderarts zeggen niet meer dan 'tja, ze groeit goed'.. *zucht*
    Ik zei al dat ik Lune wel een dagje aan hun mee wil geven, kijken wat ze dan zeggen, je wil niet weten hoe de flesjes erin gaan. Arm kind.

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Jeetje.. koppige tante die Lune van jou hihi<
    Hoe maak je je flessen precies klaar? altijd op exact dezefde manier? Kan er bijvoorbeeld een verschil in temperatuur in zitten?

Anne doet hetzelfde als de fles niet precies warm of koud genoeg is naar haar zin..

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Helaas maakt dat niet uit.. :( Hebben al gevarieerd met de temperatuur..
    Idd een koppig meiske ;)

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik weet niet of je er wat aan hebt maar Zoë heeft ook een periode gehad dat ze best wel weinig dronk in vergelijking met daarvoor, en pas sinds vorige week begint ze "echt" weer "goed" te drinken...

dus denk idd dat het een periode is en dat het straks vanzelf weer "normaal" wordt...

gr.smoekie

15. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne had/heeft dit ook en duurde ook een aantal weken hoor. Wel merk ik nu dat Sanne geen "koude" melk wil, halverwege de fles houd ik de fles onder de warme kraan, daarna drinkt ze dan nog een beetje.
    Ik denk dat het echt wel goed komt hoor. Ik maakte mij er vreselijk druk en boos om en dat merken ze wel hoor. Ik weet dat het wel heel vervelend is.

Deel Deze Pagina