Ook nieuw en graag uitleg over de afkortingen :)

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Hopeforyou, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hallo allemaal,

ik heb me sinds deze week maar eens aangemeld bij een forum om eens erover te kunnen praten wat en hoe en weet ik het wat ik allemaal wil weten en voel soms... Oftewel ervaringen uitwisselen.

Mijn mannetje en ik zijn nu een jaar bezig om het te proberen, maar voorlopig zit er nog geen succesvolle poging bij.

Heb vorige week maar eens besloten ovulatietesten te kopen, wie weet wat het oplevert.

Mannetje heeft al aangegeven of we toch maar een keer naar de huisarts zullen gaan, maar dit moet nog gebeuren (drukke banen)

Verder moet ik binnenkort toch echt maar eens naar m'n gynaecoloog om een uitsrijkje te laten maken voor controle van m'n vorig jaar geconstateerde voorstadium van baarmoederhalsk.... (Rotwoord, lukt me nooit)
    Alles wat er verkeerd zat is weg dmv een lisexcisisie maar controle houden we voorlopig...

Dus nu hoop ik dat er mensen mij wat uitleg kunnen geven over de hele gang van zaken hier, en dat ik daarna ook mee kan babbelen met de onderwerpen. (Omdat ik dan de afkortingen snap ;) )

Hoop dat er iemand reageert...

Groetjes hopeforyou

2. Eriva

Eriva Niet meer actief

Welkom!

Vervelend dat jullie al een jaar bezig zijn zonder resultaat... hopelijk gaat het snel lukken!

Over de afkortingen, het zijn er best wat, dus te veel om allemaal even uit te leggen. Maar het gaat snel hoor, tot je het door hebt. Ik wist ook niets op dit gebied toen ik hier voor het eerst kwam, maar je hebt het snel genoeg in de gaten, waar iets voor staat. Of anders gewoon even vragen in het betreffende topic!

Veel plezier hier op het forum!

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Nod - niet ongesteldheidsdag. Dag dat we dat niet willen worden
    IVF ICSI IUI KID - zijn manieren om zwanger te worden in het ziekenhuis als het op de gewone manier niet lukt
    Tp - terugplaatsing van een embryo

Verder weet ik het ff niet..

4. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Bedankt voor de reacties,

Ik zit gelukkig nog niet in afkortingen als iui en dergelijke dus die heb ik niet nodig. En inderdaad, de rest komt wel...

Nu op 't moment 3 dagen te laat voor m'n menstruatie, wel buikpijn en bruine afsch maar verder niks.... Lastig wel, omdat ik nu bij ieder dingetje denk dat ik zwanger ben, heb zelfs al testen gekocht maar omdat ik voor ik ongst moet worden altijd dat bruine gedoe heb een paar dagen van te voren wacht ik tot de boel losbarst....

Laatste cyclus was ik 5 dagen te vroeg, had ik een cyclus van 22 terwijl ik normaal rond de 28 zit.

Ik wacht maar af, ben wel heel moe, vanmiddag duizelig en die buikpijn dan, maar verder.... Ik heb echt geen idee.

We zullen zien

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Tja je weet het nooit! Het lijkt zo op elkaar als je er op let. Ik hoop voor je dat het gauw raak mag zijn. Veel succes!

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Allereerst: welkom op dit forum.

Wat betreft afkortingen:

ml = manlief
    vl = vriendlief
    ts = topicstarter
    op = openingspost

Dat zijn er even een paar die me te binnen schieten. Ik ken ze ook niet allemaal, maar hoe langer je hier verblijft, hoe meer je er leert kennen.

Succes bij je gyn binnenkort. Niet uitstellen.

7. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16

Thanks! Ik weet het , van uitstel....

En die vl, ik dacht serieus dat dat verloskundige was ofzo, haha
    Maar ik kan dus ml gebruiken.

8. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
    Verloskundige is VK :D

Welkom hier!

9. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Zkh is ziekenhuis
    Gyn is gynaecoloog
    Bm is baarmoeder

Zo.. Weer een paar :)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.168
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Verloskundige is meestal vk, maar wordt soms ook vlos genoemd.
    Als je leest mmm gaat het over de medische malle molen, dus het traject wat je ingaat als het niet spontaan lukt.

Mocht je via de temperatuurmethode willen gaan werken, komen er nog een paar bij.
    Temp is natuurlijk temperatuur. Lf is luteale fase, dit is de tijd dussem eisprong en menstruatie. Over de foliclaire fase (1e deel cyclus) lees je minder. Als je de akorting ff ziet in een temperatuur-topic, wordt meestal de site fertility friend bedoeld. Daarop kun je je temperatuur bijhouden en krijg je erg goede uitleg. (Wel in in het eng.)

Veel succes, ik hoop voor je dat de uitslagen allemaal goed zijn en het snel spontaan lukt.

Deel Deze Pagina