hoi hoi

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Cynthia26, 6 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynthia26

Cynthia26 Lid

6 jun 2007
    69
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb vandaag eens wat rond gesnuffeld hier en het lijkt me een leuke site, daarom heb ik me ook aangemeld.
    Ik ben Cynthia en ben 25 jaar ik woon in Noordbrabant en ben in november 3 jaar getrouwd met een lieve man waar ik in november al 7 jaar mee ga.

Wij zijn de laatste tijd ook bezig om onze kinderwens te realiseren...maar helaas (nou ja helaas) moeten wij eerst nog wat testen ondergaan voor een genetisch onderzoek i.v.m een gehandicapte zus die ik heb.
    13 Juli hebben wij een gesprek in het UMc in Utrecht dus is allemaal spannend.
    Zijn er hier die ook zo n onderzoek hebben laten doen?

Ik hoop dat ik hier antwoorden op mijn vragen kan vinden.

Groetjes Cynthia

2. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    hoi
    welkom hier !
    groetjes

3. Niet meer actief

welkom, succes met zwanger worden ;)

4. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Welkom!

5. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welkom en Suc6!

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hoi welkom hier en veel plezier.

wij hebben overigens een genetisch onderzoek moeten doen omdat onze eerste zoon is overleden aan een hartafwijking.

hopelijk krijgen jullie goede berichten!

7. Cynthia26

Cynthia26 Lid

6 jun 2007
    69
    0
    0
    Hoi mammajanneke,

wat erg om dat te horen!
    Mag ik vragen hoe dat in zijn werk ging of is dat te gevoelig voor je? Dan begrijp ik dat ook volkomen!

Groetjes Cynthia

8. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
  9. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    tuurlijk mag je dat vragen! het is wel moeilijk maar als ik anderen kan helpen vind ik dat niet erg.
    nadat darryl* is overleden hebben ze bloedafname gedaan bij hem, maar hier was verder niks in te vinden.

vervolgens hebben wij een hele waslijst vol vragen binnen gekregen met allerlei vragen over de familie zoals of er miskramen zijn voorgekomen of dood geboorte of allerlei soorten handicaps. ( bij ons dus open ruggetje en open schedeltje, tevens heb ik een nicht die verstandelijk gehandicapt is en slecht ziend.) ook over bloedziektes werden vragen gesteld en andere afwijkingen. wij hebben iedereen van de familie gevraagd voor hen zelf de lijst in te vullen.
    daarna moesten we weer bij de genetica komen en legde zij allerlei factoren uit wat voor ons wel van belang was en wat niet, want sommige afwijkingen stonden te ver weg of waren op zich zelfstaande afwijkingen, zoals die van mijn broer, die is met een gat in het middenrif geboren.

en daarna hebben we allebei nog een hartonderzoek gehad om te zien of het bij ons zelf weg kon komen. mijn hart zag er perfect uit, maar die van mijn vriend minder zijn longslagader is verwijd. hij moet over 5 jaar terug komen, maar ook dat had niet met darryl* zijn afwijking te maken.

wij hebben nu 5% kans op herhaling, terwijl de meeste van ons maar 0,8% kans hebben op deze afwijking.

nou het was een heel verhaal en ik hoop dat je het begrijpt.

nogmaals hopelijk zijn alle uitslagen voor jullie positief.

10. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Van harte welkom op het forum en veel kletsplezier gewenst !

11. Cynthia26

Cynthia26 Lid

6 jun 2007
    69
    0
    0
    Hoi mammajanneke,

Ik heb ook al een hele waslijst in moeten vullen en bij mij in de familie zitten er ook met een openruggetje en schedeltje...plus een aantal miskramen en dan mijn zus natuurlijk....ik vind het allemaal zo spannend,

Ze kunnen dus wel in procenten praten? dat is wel fijn want heb voor mezelf en percentage gesteld wanneer ik besluit niet zwanger te worden.....maar het begint steeds meer te kriebelen dus het kan best zijn dat ik deze maand stop met de pil.

Bedankt voor je vehaal en ik hoop dat het nu wel goed mag gaan! Ik zal duimen voor jullie!

Liefs Cynthia

12. Cynthia26

Cynthia26 Lid

6 jun 2007
    69
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb dit ook bij de topic verloskundige neer gelegd maar ik wil ook graag jullie mening weten en kijken of jullie dit ook hebben mee gemaakt!

er staan ook een aantal vragen in en ik hoop dat jullie die mogelijk zouden kunnen beantwoorden!

Alvast bedankt!
    (p.s) heb nog geen reactie van de verloskundige gehad!

Komt ie!

Hallo,

Ik heb misschien een lang en onduidelijk verhaal dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik loop al vanaf vorig jaar mei te sukkelen met mijn ongesteldheid, was wel heel regelmatig ongesteld maar liep altijd krom van de pijn in mijn onderbuik en dat hield dan 4 dagen zo aan.
    Ik ben daarvoor een keer naar mijn huisarts geweest en het verhaal uitgelegd en ik kreeg simpel te horen dat ik de pil maar gewoon door moest slikken, dan had ik die pijn ook niet, heel erg logisch natuurlijk, maar ik wist niet beter en hebt dit gedaan.
    Vraag 1: Kun je de pil een jaar lang door slikken?

Ik ging op een gegeven moment denken van ja maar ik zou toch wel een keer ongie moeten worden? Dus ben in februari naar carneval van dit jaar gestopt met de pil, stopweek dan bedoel ik, en het gevolg was dat ik een hele maand ongie ben geweest met hele dikke stolsels en harde stukken en het liep er letterlijk en figuurlijk zomaar uit moest om het kwartier gewoon me eigen verschonen en als ik de pech had dan was ik nog door gelekt.
    Dit voorgelegd aan mijn ouders en schoonouders en die vermoedde op een miskraam...ik met die informatie naar de huisarts maar kon niet zwanger zijn omdat ik de pil slikte (maar ik heb medicijnen geslikt waardoor de pil minder betrouwbaar was) dus kon ik ook geen miskraam hebben gehad volgens hem...ik moest OF maar een zwaardere pil nemen, omdat ie dacht dat de menstruatie door de pil heen kwam maar dat was niet het geval omdat ik de pil gewoon weer in moest nemen na 7 dagen, of weer gewoon de pil een jaar door slikken en dat zag ik dus niet zitten en heb dat ook niet gedaan....toen mijn strip weer klaar was ben ik gewoon weer gestopt met de pil en ben toen maar een uurtje ongesteld geweest?
    Vraag 2: Kan dit zijn omdat het, zal ik het maar zo zeggen, leeg is leeg zeg maar? Was namelijk nog maar 5 dagen van de ongie af toen.

Daarna dacht ik bijmezelf dan slik ik hem nu 2 maanden door en dan zal de cycles wel gewoon weer goed zijn....maar in tegendeel deze keer kwam er helemaal niets...dit is vorige week geweest en heb dinsdags een test gedaan maar deze was negatief....een week later dus gisteren weer een test gedaan weer negatief.
    Vraag 3: Kan ik zwanger zijn omdat ik ook pijn in de onderbuik heb, het is een menstruatiepijn maar dan niet zo heftig en is constant aanwezig.....voel me ook echt zwanger (ook al weet ik niet hoe het precies voelt) Borsten zijn harder dan normaal ben heel moe en moet heel veel plassen.

Vraag 4: Heb ik de test misschien te vroeg gedaan?

Ik kan er niet mee naar mijn huisarts want die wilt mij niet geloven en zet me iedere keer voor gek zeg maar en doet het maar afwimpelen ofdat het allemaal de normaalste zaak van de wereld is!

Ik hoop dat je me kan helpen en dat je antwoord op mijn vragen kan geven!

Ow ja een vriendin van mij had ook eerst een hele maand gevloeid toen een beetje en de maand erna niets dus eigenlijk het zelfde als bij mij....en die is wel zwanger!
    Ben wel 1 keer de pil vergeten in die twee maanden door slikken!

Groetjes Cynthia

13. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Als ik het zo hoor dan vind je huisarts je maar een zeur. Je kan altijd een second opion vragen. Doen. Gewoon even bellen met een andere huisarts of op internet heb je ook online huisartsen. Je betaald er dan wel voor, maar dat kan je helpen. Of gewoon aan je huisarts vragen voor een verwijzing voor een gynacoloog. Heb ik toen ook gedaan toen ik elke twee weken ongesteld werd met een bepaalde pil.

S6 en ik hoor graag hoe en wat.

Groetjes Pui-San

14. Cynthia26

Cynthia26 Lid

6 jun 2007
    69
    0
    0
    Hoi Pearl,

Hij vind me inderdaad maar een zeur en waarom/ ik kom toch alleen maar met serieuse klachten bij hem en niet voor jan noppes?
    Ik heb dat ook gevraagd voor een verwijsbrief maar kreeg hem niet...kreeg als reactie die ziet je aan komen....mijn man heeft hem toen opgebeld en echt heel vriendelijke gevraagd waarom ik geen verwijs brief kreeg? Hij kreeg als antwoord dat ze dat allemaal zo geregeld hadden met de gynacologen, dus om de pil continue door te slikken, wanneer mijn man vroeg voor een verwijskaart hing de huisarts op op.....het is toch te belachelijk voor woorden!

bedankt voor je reactie, maar heb je enig iedee wat het kan zijn? Ik barts ook van de pijn in mijn onderbuik na vorige week niet ongie te zijn geweest....woensdag avond naar huisartsen post geweest...daar ook een test gedaan negatief...waar de pijn dan vandaan kwam wist ze niet.

groetjes Cynthia

15. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Mocht je gewoon weer zo'n pijn hebben gewoon weer naar de huisartsenpost gaan en maar eens zeggen dat je helemaal onderzocht wil worden omdat je huisarts het niet doet. En gewoon een second opion vragen bij een andere huisarts.

16. Cynthia26

Cynthia26 Lid

6 jun 2007
    69
    0
    0
    Ja denk dat ik dat maar eens moet gaan doen....zit er al een tijd over na te denken maar vind dat weer zo n rompslomp met de zorgverzekeraar...volgende week ga ik er zeker achterna.

Bedankt en ik hou je op de hoogte!

Groetjes

17. mannie26

mannie26 Bekend lid

13 dec 2006
    514
    0
    0
    Apeldoorn
  18. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006