Hallo.. Uhhmmm ja, ik wil me niet echt bekend maken verders. Maar ben een meisje van 18 die denkt naja bang is dat ze zwanger is. Ik slik de pil, maar ben hem iets langer dan een week 1x vergeten maar heb wel sex gehad met mijn vriend. Die dag daarna kwam ik er wel wat laat achter maar heb hem toen toch genomen. Nu ongeveer 3 a 4 dagen terug heb ik dus dat mijn borste wat gevoeliger worden. En ik heb nu al 2x steken in de linkerkant van mijn buik gehad ( ik weet niet of dat kan maar ik vertel waar ik dus last van heb) uhhmm zelf ben ik nog niet misselijk ( het is ook nog maar iets langer dan een week geleden dus weet ook niet of dat kan ) Maar ook loopt er in 1x een blauwe aarder van net iets boven mijn tepel tot aan m,n tepel wat ik nooit heb gehad. En ook is mijn rechter borst gevoeliger dan mijn linker. En ik ben de laatste paar dagen echt heel erg moe. En normaal ben ik altijd heel vrolijk en druk en lachen maar de laatste paar dagen ook niet. heel rustig en een beetje sjagerijnig en soms niet. Ik hoop dat iemand hier even een reactie op wil doen en mij kan helpen wand ik ben zo bang dat het echt zo is. liefs
je hebt je pil die je vergeten bent binnen 36 uur toch ingenomen? dan is de kans heel klein dat je zwanger bent. Anders even stoppen met de pil en dan na een weekje testen!
Dat hangt volgens mij nog wel af van in welke week je de pil vergeten bent. Als het goed is moet er in de bijsluiter van de pil staan hoe dat per week zit en wat je dan moet doen als je de pil vergeten bent. Ik ben bang dat je weinig anders kunt doen dan afwachten of je ongesteld wordt... Sterkte ermee in ieder geval!
ligt er ook aan welke pil het is.. maar zo snel merken kan volgens mij bijna niet.. maar goed zou iig je ongi afwachten
ok dat wist ik niet. Bij mijn pil (migrogynon) stond in de bijsluiter da het niet erg is als je maar binnen 36 uur de pil inneemt...
uit mijn hoofd: in de 1e week vergeten: je moet veilig vrijen tot en met de stopweek (geloof ik) in de 2e week vergeten: is niet zo heel erg, gewoon doorgaan met slikken in de 3e week vergeten: dan moet je meteen met je stopweek beginnen en na een week weer gaan slikken en tot die tijd veilig vrijen Maar het staat ook in de bijsluiter.
Het blijkt (stond vorig jaar?) in de krant dat 1 keer vergeten in geen enkele week de kans op zwangerschap vergroot. Dus niet bang zijn en gewoon een stopweek houden... Heel grote kans dat je gewoon ongesteld wordt!
uit mijn hoofd was de eerste week en 3e week geen verhoogd risico .. in de tweede week desnoods een morning afterpil halen.(omdat je in die periode een eisprong zou kunnen hebben) zo snel merk je niet iets denk ik.. zou eerder komen omdat je je pil vergeten bent.. of meerderen. en dan kan je gaan ontpillen. dan krijg je allerlei kwaaltjes die op een zwangerschap kunnen lijken.. volgens mijn huisarts is de pil slikken en zwanger zijn tegenwoordig niet schadelijk.. zou dus gewoon de strip afmaken zoals gewoonlijk en je menstruatie afwachten.. ben je nog niet gerust,ga dan even naar de huisarts voor advies. desnoods voor een hormoonbuisje in je arm of prikpil als je vaker je pil vergeet en niet zwanger wilt worden.. succes ermee!
Dank jullie wel voor de reactie, voor nu voel ik mezelf wel al wat rustiger, ik hoop dat het allemaal mee valt. heel erg bedankt, liefs
Je kan ook altijd nog even de huisarts bellen voor advies, heb ik ook wel eens gedaan, lang geleden. Ik was er toen meerdere vergeten en de huisarts zei toen tegen mij dat ik niet direct bang hoefde te zijn, omdat ik de pil al lang slikte en dat je lichaam, wanneer je ooit besluit te stoppen, toch vaak weer moet wennen. Ik moest gewoon mijn stopweek afwachten, en ik werd ongesteld, wel later dan normaal, want ik zat erg gespannen te wachten. Succes!!
Die klachten kunnen ook door de pil zelf komen. Dat heb ik ook gehad, pijnlijke borsten en nog meer. Ik wist zeker dat ik zwanger was, maar nee hoor gelukkig niet(was een paar jaar geleden)