Ik had gisteren mijn 1ste afspraak bij de gynaecoloog. Ben daar naartoe verwezen door m'n huisarts, wegens m'n leeftijd een voorgeschiedenis. Alles was grlukkig goed en nu hoef ik pas over 9 weken op controle. Ik krijg wel over 7 weken mijn 20 weken echo. Is dit normaal? Bij de vk heb je om de 4 weken controle. Ik heb t zkh gebeld en die zeiden dat t nieuw beleid is😳
Dat duurt erg lang zeg! Ik zit bij de VK, dus weet niet of daar verschil in zit, maar had mijn eerste controles bij week 10, 15 en 20.
Bij mijn vorige zwangerschap liep ik ook bij de gynaecoloog en toen moest ik ook vaker op controle, maar k vind 9 weken wel erg lang. Bij de vk kom je om de 4 à 5 weken in t begin. Ik vind t echt raar.
Ik heb twee keer bij de vk gelopen en had met 14 weken controle en dan met 22 weken weer, beide zwangerschappen.
bij 11 weken moest ik zes weken wachten maar ik ben naar de vk gegaan, ik vind 9 weken echt extreem. met 21 weken heb je normaal gesproken je VK al 4 of 5 keer gezien
9 weken is erg lang zeg Bij Justin en Samira was het in het begin om de 4 weken, bij de vk. Deze zwangerschap loop ik ook weer bij de vk en ging ik in het begin ook weer om de 4 weken, nu ga ik om de 2 weken.
Ik ben ook bij de gyn, echo gehad met 4,5 week (om zwangerschap na curettage vast te stellen). Daarna met 6, 8, 10 en 12 weken. Om de 2 weken dus. Na de 12 weken wachten tot 20 weken, dat vond ik ook erg lang! 8 weken moeten wachten dus. Maar we hebben een pretecho met 17 weken gepland want we konden niet zo lang wachten. Nu weer 4 weken wachten voor de volgende afspraak (zonder echo) eerstvolgende echo is met 32 weken. Probeer een afspraak eerder te maken. al luisteren ze alleen naar het hartje. Dan ben je toch ook weer gerustgesteld?
Dat is lang zeg! Zeker als je doorgestuurd wordt naar de gyn vanwege leeftijd en voorgeschiedenis. Het zou mij erg onzeker maken. Maar geen idee of je kan vragen om een extra controle?
ik vind dit ook extreem lang, en ook erg vreemd moet ik zeggen. want je zou zeggen dat je bij de gyn juist extra in de gaten gehouden wordt, en misschien dus juist iets vaker langs moet komen.
Ja maar dan alsnog laat je er tovh niet zooolang tussen zitten.. En dat nog wel bij een gyn Vind t belachelijk!
Ik vond t ook raar, vooral omdat m'n bloeddruk laag was 95/75 en er zaten eiwitten in mijn urine en nog wat, maar weet niet meer wat. Vorige zwangerschap zwangerschapsdiabetes en daarvoor miskramen. Gisteren heb ik ze ook gebeld voor uitleg en toen zeiden ze dat alles goed was, ik moest alleen veel waterdrinken en dat de afspraken pas over 7 weken (echo) en 9 weken controle. En dat omdat t beleid veranderd is. Ik ga maandag ff met de wijkverloskundige bellen en n ander zuekenhuis, kijken wat zij gaan zeggen.
Hier het zelfde gehad. Had bij 10 weken een controle en mocht pas na 11 weken weer komen. Ik was daar niet mee eens. Omdat bij de 1ste zwangerschap ik al vroeg hoge bloeddruk had en ik toch wel bang was voor weer.En ook zou ik goed begeleid worden om weer vetrouwen terug te krijgen. ze hadden fouten gemaakt na de bevalling. De gyn vond het allemaal onzin. VOlgende dag ziekenhuis gebeld. die mevrouw was zeer verbaast en kreeg gewoon een afspraak met 4 weken. Toen daar gekomen: wilde ze me bloeddruk niet meten. Weer geschiedenis uitlgelegd. (andere gyn) nee ze wilde het niet. En mocht pas met 7 weken weer komen. Was er weer niet mee eens. Tegen spreken hielp niet. Via via kwam ik weer met de verloskundige in dorp in aanmerking, zij kent me verhaal van vorig jaar ivm na controles in de kraamweek. Alles kwam eruit en nu sta ik daar onder controle. En ben weg uit het ziekenhuis. Inprecipe had ik alleen indicatie voor ertrouwen terug te krijgen, dus kon daar weg. Heb de verloskundige hier op forum gevraagd en ze waren ok verbaast dat het zo gaat. En mijn verloskundige viel de mond letterlijk open.. In ziekenhuis is standaard in het begin elke 4 weken dan 3 dan 2 en dan 1..
Wat naar voor je. Ik begrijp er ook niks van, dan denk ik stuur iemand naar een vk, als je tussen tijdse controle te duur vindt (want denk dat t daarmee te maken heeft). Ik ga m'n verhaal ook bij de huisarts neerleggen, immers zij heeft me naar t zkh verwezen. Dank jullie wel voor jullie reacties.
Dat duurd inderdaad lang! Ik heb met 7 weken, 10 weken en straks met 13 weken weer een echo. met 16 weken doen we een pretecho en met 20 weken de 20weken echo. Zo kan ik lekker vaak naar ons kindje spieken
Ik loop ook vanaf het begin bij de gyn, begon met controles om de 3 weken. Onderzoeken zoals de 20 weken echo en combinatietest werden hier niet eens bij meegerekend, dus deze waren extra. Momenteel heb ik controles om de 10-14 dagen, verwacht dat ik binnenkort weer om de week moet komen. Dus gewoon nogmaals naar het zh bellen, en anders overstappen naar een ander zh!