12 weken zwanger, pas ove 9 weken controle

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Esma, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esma

Esma Bekend lid

Ik had gisteren mijn 1ste afspraak bij de gynaecoloog. Ben daar naartoe verwezen door m'n huisarts, wegens m'n leeftijd een voorgeschiedenis. Alles was grlukkig goed en nu hoef ik pas over 9 weken op controle. Ik krijg wel over 7 weken mijn 20 weken echo. Is dit normaal? Bij de vk heb je om de 4 weken controle. Ik heb t zkh gebeld en die zeiden dat t nieuw beleid is😳

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dat duurt erg lang zeg! Ik zit bij de VK, dus weet niet of daar verschil in zit, maar had mijn eerste controles bij week 10, 15 en 20.

3. Vlnider029

26 apr 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ik loop ook bij de gynaecoloog en ik moet om de twee weken voor controle.

Groetjes

4. Esma

Esma Bekend lid

Bij mijn vorige zwangerschap liep ik ook bij de gynaecoloog en toen moest ik ook vaker op controle, maar k vind 9 weken wel erg lang. Bij de vk kom je om de 4 à 5 weken in t begin. Ik vind t echt raar.

5. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Ik kwam om 4weken op controle bij de vk, 9weken vind ik wel lang....

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb twee keer bij de vk gelopen en had met 14 weken controle en dan met 22 weken weer, beide zwangerschappen.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    bij 11 weken moest ik zes weken wachten maar ik ben naar de vk gegaan, ik vind 9 weken echt extreem. met 21 weken heb je normaal gesproken je VK al 4 of 5 keer gezien

8. Esma

Esma Bekend lid

Ik ga maandag de vk hier in de wijk bellen, en kijken wat zij zegt.

9. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    9 weken is erg lang zeg:$ Bij Justin en Samira was het in het begin om de 4 weken, bij de vk. Deze zwangerschap loop ik ook weer bij de vk en ging ik in het begin ook weer om de 4 weken, nu ga ik om de 2 weken.

10. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik ben ook bij de gyn, echo gehad met 4,5 week (om zwangerschap na curettage vast te stellen).
    Daarna met 6, 8, 10 en 12 weken. Om de 2 weken dus.
    Na de 12 weken wachten tot 20 weken, dat vond ik ook erg lang! 8 weken moeten wachten dus. Maar we hebben een pretecho met 17 weken gepland want we konden niet zo lang wachten.

Nu weer 4 weken wachten voor de volgende afspraak (zonder echo) eerstvolgende echo is met 32 weken.

Probeer een afspraak eerder te maken. al luisteren ze alleen naar het hartje. Dan ben je toch ook weer gerustgesteld?

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier bij de gynaecoloog tot nu toe elke 4 weken controle, vind het wel erg lang 9 weken

12. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Dat is lang zeg! Zeker als je doorgestuurd wordt naar de gyn vanwege leeftijd en voorgeschiedenis. Het zou mij erg onzeker maken.
    Maar geen idee of je kan vragen om een extra controle?

13. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik vind dit ook extreem lang, en ook erg vreemd moet ik zeggen.
    want je zou zeggen dat je bij de gyn juist extra in de gaten gehouden wordt, en misschien dus juist iets vaker langs moet komen.

14. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    20 wkn echo geld ook als controle....

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja maar dan alsnog laat je er tovh niet zooolang tussen zitten.. En dat nog wel bij een gyn:(
    Vind t belachelijk!

16. Esma

Esma Bekend lid

Ik vond t ook raar, vooral omdat m'n bloeddruk laag was 95/75 en er zaten eiwitten in mijn urine en nog wat, maar weet niet meer wat. Vorige zwangerschap zwangerschapsdiabetes en daarvoor miskramen.
    Gisteren heb ik ze ook gebeld voor uitleg en toen zeiden ze dat alles goed was, ik moest alleen veel waterdrinken en dat de afspraken pas over 7 weken (echo) en 9 weken controle. En dat omdat t beleid veranderd is.
    Ik ga maandag ff met de wijkverloskundige bellen en n ander zuekenhuis, kijken wat zij gaan zeggen.

17. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hier het zelfde gehad. Had bij 10 weken een controle en mocht pas na 11 weken weer komen. Ik was daar niet mee eens. Omdat bij de 1ste zwangerschap ik al vroeg hoge bloeddruk had en ik toch wel bang was voor weer.En ook zou ik goed begeleid worden om weer vetrouwen terug te krijgen. ze hadden fouten gemaakt na de bevalling. De gyn vond het allemaal onzin. VOlgende dag ziekenhuis gebeld. die mevrouw was zeer verbaast en kreeg gewoon een afspraak met 4 weken. Toen daar gekomen: wilde ze me bloeddruk niet meten. Weer geschiedenis uitlgelegd. (andere gyn) nee ze wilde het niet. En mocht pas met 7 weken weer komen. Was er weer niet mee eens. Tegen spreken hielp niet.

Via via kwam ik weer met de verloskundige in dorp in aanmerking, zij kent me verhaal van vorig jaar ivm na controles in de kraamweek. Alles kwam eruit en nu sta ik daar onder controle. En ben weg uit het ziekenhuis. Inprecipe had ik alleen indicatie voor ertrouwen terug te krijgen, dus kon daar weg.

Heb de verloskundige hier op forum gevraagd en ze waren ok verbaast dat het zo gaat. En mijn verloskundige viel de mond letterlijk open..

In ziekenhuis is standaard in het begin elke 4 weken dan 3 dan 2 en dan 1..

18. Esma

Esma Bekend lid

Wat naar voor je.
    Ik begrijp er ook niks van, dan denk ik stuur iemand naar een vk, als je tussen tijdse controle te duur vindt (want denk dat t daarmee te maken heeft). Ik ga m'n verhaal ook bij de huisarts neerleggen, immers zij heeft me naar t zkh verwezen.

Dank jullie wel voor jullie reacties.

19. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Dat duurd inderdaad lang!
    Ik heb met 7 weken, 10 weken en straks met 13 weken weer een echo.
    met 16 weken doen we een pretecho en met 20 weken de 20weken echo.
    Zo kan ik lekker vaak naar ons kindje spieken :D

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.003
    113
    Vrouw
    Ik loop ook vanaf het begin bij de gyn, begon met controles om de 3 weken. Onderzoeken zoals de 20 weken echo en combinatietest werden hier niet eens bij meegerekend, dus deze waren extra.
    Momenteel heb ik controles om de 10-14 dagen, verwacht dat ik binnenkort weer om de week moet komen.

Dus gewoon nogmaals naar het zh bellen, en anders overstappen naar een ander zh!

Deel Deze Pagina