Onze meid zou 18 maanden zijn wanneer er een broertje of zusje bij komt. We hebben nu een Stokke kinderwagen en ik ben al erg bezig met wat doen we straks Een plankje er achter? Een zitje erop (weet niet precies hoe het heet)? Of toch een duowagen .. Een draagzak zal niet gaan omdat ik niet zolang kan tillen. Iemand ervaringen? Ben heel blij met alle ideeen, ervaringen van andere mama's en tips
haha, ik ga met exact hetzelfde probleem zitten mijn dochter is dan ook 18 maanden. Ik ben helemaal verzot op de bugaboo donkey, maar vind hem best wel wat centjes kosten. Maar jij hebt al een zeer waardevolle kinderwagen, tweedehands levert een stokke nog veel op! Mijn dochter gaat echt nog de wagen nodig hebben vrees ik, dus ik zal wel moeten.
onze dochter zal (als alles goed gaat) 12 maand en 3 weken zijn bij de geboorte en wij gaan kiezen voor een duowagen... We bestellen deze nieuw in Duitsland
Bij 18 maanden zou ik zeker voor een duowagen gaan. Zo'n plankje moeten ze toch lang op staan anders, lijkt me veel te vermoeiend (sommige kindjes staan op die leeftijd ook nog niet echt heel stevig, zeker niet als het hobbelt). Of anders zo'n zitje...maar mij lijkt een duowagen voor je zelf ook veel lekkerder lopen (zie heel vaak mensen lopen die heel scheef moeten lopen omdat ze anders tegen het plankje/zitje aan trappen).
Wat leuk SannedK! Zie dat jij de 29e bent uitgerekend? Ik de 2e. Die donkey vind ik ook super, maar erg kostbaar inderdaad. Heb al even op marktplaats gekeken en daar gaan ze voor minder dan 1000 ook nog niet weg. De Stokke levert 2ehands ook nog wel veel op inderdaad, maar ben zo verslaafd aan mn Stokke haha. MayD bij jullie is een duowagen zeker nog wel nodig! Ben ook benieuwd welke je wilt gaan bestellen. NiekeKris bedankt voor je info! Denk ook dat 18 maand te jong is om al zo lang te blijven staan. Maar zag dat er ook plankjes waren die je er achter kunt doen, waarop ze kunnen zitten.
Mijn kinderen schelen 14 maanden en ik heb een Easywalker Duo gekocht, 2ehands op Marktplaats. Het is een erg fijne wagen om mee te lopen. Hij stuur erg makkelijk en is ook met 1 hand te besturen (handig in de supermarkt als je ook een mandje hebt!). Verder is hij voor een duowagen redelijk compact in te klappen en last but not least...ik kan alle winkels in en zonder problemen door de gangpaden. Zelfs bij de Kruidvat!
onze kids schelen 18 mnd en we hebben ook een duowagen. eentje achter elkaar van Topmark. Met 18 mnd zijn ze echt nog te klein om te lopen. dus ik zou zeggen koop echt een duowagen. echt een aanrader!
Ik zou zeker gaan voor een duo wagen! 18 maanden is echt jong. Los van het lopen, moet je ook even nadenken over peuterpuberteit en luisteren. Mijn kinderen schelen 2 jaar en mijn zoontje heeft nog zeker een jaar in de duowagen gezeten. Als ik nu kijk bij mijn dochter zijn we pas echt 'gestopt' met buggy sinds ze 3 jaar is (hoewel zij heel goed en ver kon lopen en goed luisterde). Met veel plezier de Topmark Duowagen gehad (in begin met babynest).
Ik zou een goede draagdoek kopen voor je baby, die is nog klein en kan je met gemak een half jaar dragen. Je oudste kindje kan dan gewoon in de stokke, totdat die goed genoeg zelf kan lopen. Zo doen wij dat hier ook, kindjes gaan hier 20 maanden schelen. Een draagdoek of ergonomische drager is echt niet te vergelijken met kindje op de arm dragen of in een babybungel drager zoals babybjorn en chicco ( Die dragen op je rug/nek ipv op je hele romp en heupen ) En anders zit er denk ik alleen een duowagen in, maar die zal je vast niet heel lang gebruiken als je oudste al anderhalf is.
Een draagdoek moet wel bij je passen. Ik vind het als vervanging voor de duobuggy/fietskar niets. Wel voor erbij, maar niet in plaats van. Bedenk me dan ook net dat een fietskar ook nog kan. Wij hebben een kidcar met babyschaal. Ik gebruik hem ook gewoon als duowagen en het voordeel is dan dat hij ook nog achter de fiets kan en je kunt er ook nog redelijk wat boodschappen in meenemen.
hier gaan ze als het goed is 16 maand schelen en wij hebben de phil en teds classic aangeschaft , en hij bevalt tot hiertoe prima ! gebruik hem nu als enkele kinderwagen
Hier zit er straks 22 maand tussen. Onze dochter kan al redelijke stukken meelopen (aan de hand), loopt sinds 13,5 maand. Hier komt er geen duowagen. We gebruiken voor de baby eerst een draagdoek/ssc, en dan kan dochter in de kinderwagen. Als we met het gezin weg gaan kan de baby in de wandelwagen en dochter in de buggy. Vriend wilde eigenlijk wel een duowagen, maar ik vind het onwijze onzin om voor een paar maand nóg een wagen er bij te kopen. De hal staat al vol genoeg met kinderwagen en buggy. Dus ja, hij moet ook maar wennen aan het dragen Komt misschien nog wel een drager die voor hem ook makkelijk te gebruiken is, Bondolino ofzo.
mijn zoontjes zullen 20 mnd schelen. had een bugaboo, die heb ik verkocht via mp, en via mp ook een duowagen aangeschaft, de philand teds vibe, ben er zo blij mee. (het heeft ons maar 50 euro gekost) Mijn zoontje is een wegloper, dus een plankje zou gewoon niet prettig zijn, vooral in de winkel blijft hij er zeker niet op staan. buiten dat, hij doet nog een dutje, dus is wel zo makkelijk dat je dan die vrijheid hebt dat hij eventueel in de wagen nog kan slapen. Hij loopt al vanaf 11,5 mnd, maar aan de hand lopen is nogal een strijd, en dat zie ik niet zitten terwijl er een baby in de bak ligt Hier ga ik ook gebruiken maken van de buggy+draagzak of doek, voor de kortere boodschapjes/wandelingetjes.
wij hebben een douwagen aangeschat vorige week, de phil&Teds Promenade. Onze kindjes schelen 22 maanden straks. Hij loopt natuurlijk al wel en luistert op zich ook wel maar niet altijd en heb geen zin om achter hem aan te rennen met de baby in de kinderwagen.... Een plankje/zitje zou hier geen optie zijn want zelfs als ik meneer voor de tv op zn eigen stoeltje zet, vliegt hij er na 3 seconden weer af omdat hij weer andere dingen ziet. Dus ik ben bang dat dat ook gaat gebeuren als hij op een plankje staat/zit en hij ziet wat.... Een draagzak zou ik wel willen maar manlief en oma (die past regelmatig op) die vinden dat niks. En alleen weggaan als we met zn 2en zijn dat wil ik dus niet. Mijn buren zijn het eerste jaar amper weggeweest met hun twee kindjes omdat hun oudste niet op een plankje wilde en steeds wegliep. Die gingen dus alleen met de buggy en kinderwagen weg als ze beide thusi waren. Ik ben juist zo blij dat ik de vrijheid heb met een douwagen om toch te blijven wandelen,boodschappen doen en op lopend op visite te gaan met twee kindjes! Een hele hoop geld is het wel, dat ben ik met je eens. Daarom hebben wij gekozen voor de phil&teds omdat ik deze straks ook gewoon als monowagen kan gebruiken als Tycho echt niet meer in de wagen wil, maar als ik lange stukken ga lopen ( loop regelmatig naar schoonoduers een uur verderop) is het wel fijn om Tycho in de wagen te kunnen zetten want een uur lopen is dan nog wel wat ver voor hem! Onze oude wagen gaat op MP straks. xx
Super bedankt voor al jullie reacties al! Als ik het zo lees dan is het dus wel handiger om een duowagen te kopen .. Heb alle wagens even bekeken die hier zijn genoemd. Het wordt nog heeeel goed nadenken, maar gelukkig hebben we nog de tijd
Als je moeilijk kan tillen dan zou ik wel voor een duo naast elkaar gaan dat duwt minder zwaar danachter elkaar
Bij ons zit er straks 17 maanden tussen en ondanks dat Jesse best goed loopt hebben wij ook een duowagen gekocht (via mp). Wij hebben een Urban Jungle Mountain Buggy. Hebben hem al even uitgeprobeerd en hij loopt heel soepel en licht. De Phil&Teds van mijn schoonzus duwt echt wel een stukje zwaarder, doordat het grootste gewicht voorop de wagen zit.
Vind ik helemaal niet zwaar duwen, gebruik het nu als enkele wagen, maar zoon zit dan al op de duozit en gebruik nu het gedeelte waar de baby zou liggen als boodschappen mand Hij rijd echt heel fijn, vooral net zo smal als mn bugaboo hiervoor, en zoon zit nog comfortabeler, die stoel is veel ruimer.