Wie zit er in hetzelfde schuitje als mij? Ik wil wel heel graag maar manlief heeft niet zo'n haast. *ons huis staat te koop (al bijna 2 jaar), hij wacht liever tot het is verkocht *de resessie in deze tijd, heeft iedereen het moeilijk. En nog meer van die redenen volgens m'n man. Maar ja, ik wordt binnenkort 34 jaar, en ik wil toch wel voor m'n 35e zwanger zijn, ook ivm leeftijd, consequenties enz... Wat moet ik er toch mee? Onze zoon is 3,5 jaar, en om er nou zoveel leeftijdsverschil er tussen te plannen lijkt me ook niet echt leuk. Ik loop toch al wel zo'n dikke 2 jaar met deze wens rond. Kennelijk snapt en denkt m'n man heel anders. M'n man weet het en ik praat er wel eens over, maar overhalen doe ik hem niet... Nog meer meiden die in hetzelfde schuitje zitten? Mijn zoontje is zo'n schat ik zou hem zo graag een broertje of zusje gunnen!
Yup... idd wegens de resessie en mijn baan als oproepkracht.. Wil misschien zelfstandige worden en dan is het ook niet 'verstandig' om het eerste jaar zwanger te worden (mits dat lukt natuurlijk). Wij willen dus zelf al wel, maar door de (financiele)omstandigheden doen we het nog niet.
Yes...heel herkenbaar. Ik wil graag een tweede, maar ook hier manlief twijfelt. Moet dan het aandacht verdelen, en baby krijgt veel aandacht en hij is dan bang dat onze dochter te weinig aandacht krijgt. En natuurlijk ook bij ons de resessie. Maar ik daarentegen kan niet wachten, en gun mijn dochter ook graag een broertje of zusje. Alleen is maar alleen.
Ja hoor heel herkenbaar! Ik wil ook graag, maar mijn man wil wachten totdat onze dochter ouder is. Omdat ze nu zelfstandiger wordt, vind hij de "rust" ook lekker. wat dus betekend dat ik nog minimaal een jaar moet wachten Ik kan hem ook niet overhalen helaas.
Hey Samama, Inderdaad, de "rust" is nu een beetje teruggekeert, en met een baby wordt ook je eigen vrije tijd weer helemaal inbeslaggenomen. Ik kan mijn man ook niet overhalen helaas Soms denk ik weleens, zal ik stiekum weer met de pil stoppen, maar nee, dat zit niet in mijn aard, dan zou ik mij de rest van mijn leven schuldig voelen, en met een geheim rondlopen...nee niets voor mij. Dus we moeten maar geduld hebben, en hopen dat ze gauw anders besluiten. Gr Pief
Hey meid! Wat leuk dat je een broertje of zusje wilt voor Steven! Misschien helpt het om voor je man een overzicht te maken van wat een baby erbij kost in een jaar. Misschien ziet hij dan dat jullie het best kunnen betalen? ondanks jullie huis in de verkoop...
Oh zo herkenbaar! Ik wil al een aantal maanden een 2e, maar we moesten eerst wachten tot ik geopereerd was. Nou dat is afgelopen januari eindelijk gebeurt, maar nu wil manlief eerst dat ik 'beter' word en dan als ik goedgekeurd word door het UWV werk ga zoeken. Maar dat betekend dan eerst dat ik een OK moet krijgen van de neurochirurg, dan een herkeuring moet krijgen, dan een reintergratie-programma moet gaan volgen en dan kan ik pas werk gaan zoeken. Maar meteen zwanger raken als ik net werk heb is ook geen optie, dus zal dat wel pas na 1 jaar zijn. Al met al zal het dus nog ongeveer 2 jaar duren en Anouk is dan bijna 5 jaar. Maar het kan natuurlijk ook nog dat ik niet beter word en dan wil mijn man eigenlijk helemaal geen 2-de omdat hij dan bang is dat ik het niet aan zou kunnen...:x Volgende week moeten we naar de neurochirurg en hopelijk kunnen we dan verder...maar ik ben er bang voor. Daarbij lijkt 't ook wel alsof iedereen in mijn omgeving ineens zwanger raakt. Het waren er 7, nu nog 5 waarvan 2 mijn schoonzussen zijn. Op zo'n moment beginnen mijn hormonen echt te knallen ... Sorry moest effe m'n verhaal kwijt! Liefs, Duveldraakje
Ik wil ook best en 2e eigenlijk... Maar het is niet handig nu, en gelukkig ben ik daar zelf ook van overtuigd... Hoewel ik soms echt een beetje de kriebels heb hoor... Ik ben ook al 33, dus tja... dat is toch ook wel weer dat vervelende tikkende klokje... We zijn allebei werkloos, en we wonen niet in NL dus geen uitkeringen hier. Spannend, heeeeel zuinig leven, hard werken om werk te krijgen (zonder kinderopvang natuurlijk) en hopen, hopen. Het komt wel goed hoor. Eigenlijk hadden we al voor de 1e er was bedacht dat wij een groot leeftijdsverschil (van een jaar of 5) wel erg leuk vinden. We hebben dat gezien bij mn nichtje die toen ze 5 was een zusje erbij kreeg. Het fijne is dat de oudste dan al vrij zelfstandig is en kan "helpen" met de babyverzorging. Het lijkt ons minder intensief dan een baby en een dreumes of peutertje. Dus hier toch nog even vrijwillig wachten.
Hier ook nog geen tweede. Maar we hebben wel afgesproken dat ik van de zomer met de pil stopt. Ik kan bijna niet wachten. En ook hier is het de man die het tegenhoudt. Hij is bang dat hij nooit zoveel van een ander kind kan houden als van Sem en hij wilt nog een laatste zomer met z'n drietjes op vakantie. Dus bij hem ligt het niet op financieel, maar meer op de emotionele vlak. Dus daarom wacht ik tot de zomer en dan gaan we ervoor!
Tis wat met die mannen. Ik ben blij dat ik niet de enige ben hier. Maar als ik dan weer hoor dat ze zwanger zijn van de 2e, dan denk ik, zij wel, ik niet. Laten we elkaar op de hoogte houden... Spreken jullie er vaak over met je man? Ik bijna nooit, maak wel eens opmerkingen, en hij weet heel goed dat ik het graag wil, maar ik heb het er zelden over, denk ook niet dat dat helpt hem over te halen.
Ik praat er wel over met mijn man. Hij weet hoe groot mijn wens is om een tweede te krijgen. Iedereen om me heen is zwanger en ik baal er een beetje van. Maar ik heb ook vrede met onze afspraak om te wachten tot de zomer. Ik ben ook 30 en ik wil ook niet té lang wachten meer...
Ik heb manlief ook over moeten halen hij wilde er maar 1 kindje en ons zoontje alles geven, daarop op was mijn antwoord dan kun je hem ook een broertje of zusje geven. En mijn omgeving riep ook vaak joh 2 kindjes is toch ook leuk. Mijn ouders riepen het en zijn moeder ook misschien heeft dat geholpen?? Ik had er zelf slapeloze nachten van vond het zo erg dat hij er maar 1 kindje wilde, we hebben er toen ook goed over gepraat en daarna wilde hij het ook je moest eens weten hoe blij ik was, ik was echt bang dat hij er maar echt 1 kindje wilde...