Morgen groei-echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door , 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi meiden

    Ik heb morgen een groei-echo en ben best wel nerveus, stom he! Ik zie er ook enorm naar uit om de uk te zien, de laatste keer was met 12wkn dus die zal enorm gegroeid en veranderd zijn. Maf hoor!

    Ik krijg een groei-echo omdat ik behoorlijk dik ben en de vk daardoor niet goed kan bepalen hoe ie groeit. Moet er ook voor naar t ziekenhuis en niet bij de vk zelf.

    Heeft iemand van jullie ook ivm overgewicht/hoog BMI groei-echos gehad?

    Ik moet morgen dus met 28wkn en dan nog met 32 en 36 weken. Vind t op zich wel fijn hoor, die extra controles.

    Grtz
    Joldeg
     
  2. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    nou ik heb ze net achter de rug.
    heb ook 2 groei echo's gehad omdat de vk mijn buik wat aan de kleine kant vond.
    maar meneertje is in die 2 weken die ertussen zatten bijna 200 gram gegroeid.
    dit vond de gyn genoeg dus loop nu gewoon weer bij de vk.
    wanneer die het niet vertrouwen moet ik weer naar de gyn.
    dus we wachten maar gewoon af hoe het verder gaat.

    groetjes sandra
     
  3. Niet meer actief

    Hoi Sandra

    Ik hoef in principe niet naar de gyn, blijf gewoon bij de vk onder controle. Ze doen dit soort groei-echo's gewoon standaard bij dames van mijn postuur, niet alleen als er iets mis is. Dat scheelt al in de zorgen in elk geval ;)
     
  4. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    heb jij dan niet de 20 wkn echo gehad? die zit standaard bij de zwangerschap in.

    gr.smoekie
     
  5. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja, vraag ik me ook af? Maar iig heel veel succes en plezier he. ;)
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik heb in het begin veel echo's gehad (IVF) en met 20-wk. Door de hoogte van mijn baarmoeder vandaag een groeiecho gehad. Kindje loopt niet vreselijk veel voor...valt allemaal dus reuze mee (wat de vk ook al dacht hoor, was om een fikse verrassing uit te sluiten). Donderdag (volgende week) moet ik weer bij de vk komen en dan bespreken we de uitslagen.
    De foto's van vandaag staan in mijn album.
    Elmo
     
  7. Niet meer actief

    De 20wkn zit absoluut niet standaard bij de zwangerschap in hoor. Althans, voor zover ik weet niet. De 20wkn echo valt onder het kopje 'prenatale screening' en daar kies je voor of daar kies je niet voor. Wij hebben daar dus niet voor gekozen, zagen er het nut niet van in. Vandaar...
     
  8. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Owh dacht dat je de 12 en 20 weken echo gewoon 'kreeg' zeg maar..
     
  9. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Prachtige foto's zeg!
     
  10. Niet meer actief

    De 12wkn wel, dat is de standaard 'termijn-echo'. Maar de 20wkn niet. Bovenaan dit forum-onderdeel staat er ook een stukje over, dat het ook nog s per verzekeraar kan verschillen of je m vergoedt krijgt enzo, terwijl dat bij de 12wkn gewoon altijd zo is.

    De 20wkn is net als de combinatietest, nekplooimeting en weet ik wat nog meer een vorm van prenatale screening, dus kijken of er afwijkingen zijn of niet, waarbij je dan evt de mogelijkheid hebt om de zwangerschap af te breken. Aangezien dat bij ons absoluut geen optie zou zijn, vonden wij het ook niet nodig om zo'n screening te doen. Snapje?
     
  11. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Naar mijn weten is de 20wk echo sinds jan. standaard in je basisverz. opgenomen.
    Tuurlijk kan je kiezen hem wel of niet te doen maar je hebt er wel "recht" op.
    De vk vertelde ons dat ze hem iedereen aanbieden, net zoals die van 12 wk.

    Maar vandaag is het groei-echo dag!
    Ik hoop dat je ook een prachtige foto meekrijgt en dat alles super goed is met jullie ukkie!

    Elmo
     
  12. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hij zit in ieder geval sinds afgelopen jaar "standaard" in de basisverzekering en wij hebben geen eens gehoord dat we de keuze hadden om deze wel of niet te doen, er werd ons wel verteld waar ze naar gingen kijken ( klompvoetje - hazenlip - open ruggetje e.d.) en tja je natuurlijk ook het geslacht ;) (niet iedereen wil daar naar kijken, maar ik had al gehoord dat daphne de vrouw die het bij ons zou doen, daar wel specifiek naar zou kijken als je het zou willen)....

    bij ons ook geen optie om de zwangerschap af te breken maar wel een "extra echo" :) met 12 mooie foto's ;)
     
  13. Niet meer actief

    Heb vanmorgen dus de groei-echo gehad. De dame die de echo deed was erg verbaasd dat we geen 20wkn echo hadden gedaan en kwam ook met hele andere reden om zo'n echo te doen. Ons was vooral verteld dat het bedoeld is om afwijkingen op te sporen omdat je dan de mogelijkheid hebt de zwangerschap af te breken. Zij vertelde dat het ook mogelijkheden biedt om, als het bijvoorbeeld een afwijking heeft, er na de geboorte meteen op in te springen met behandelingen of medicatie ofzo. En dat ze het niet verstandig vond dat we dat niet gedaan hadden.

    Daar schrokken we dus wel van, zo is het ons nooit uitgelegd en dat zou t wel veranderd hebben. Maarja, daar is t nu te laat voor. Ze heeft dus wel even naar de niertjes en t ruggetje en dat soort dingen gekeken, maar t kindje is natuurlijk al erg groot nu en niet alles is meer goed zichtbaar. Ze deed er ook erg 'kritisch' over naar ons toe, m'n man zei ook dat ze het niet erg aardig bracht, alsof ik mn kindje in gevaar had gebracht door de echo niet te doen. Terwijl het ons echt werd verteld toen als een 'extra screening'. Nouja, dat weten we nu voor een volgende zwangerschap.

    Het belangrijkste punt...kleintje groeit goed! Ligt zelf voor op schema, is dus iets groter dan gemiddeld, maar dat hadden we wel verwacht omdat we dat zelf ook waren/zijn. Ik heb bijna geen buik (althans, geen zwangere buik, wel spekbuik), maar dat zegt dus blijkbaar niks. Gelukkig!

    Jammer van de echoscopiste, maar fijn om te horen dat ie wel goed groeit.

    Oh en we hebben 1 erg onduidelijke echofoto gekregen, dus niet veel napret. Maar dinsdag hebben we een afspraak voor een pretecho dus hopelijk dan meer geluk.

    Tnx voor t meeleven.
    Joldeg
     
  14. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou daar wordt je dan ook niet vrolijk van zeg :(

    kijk vergeet niet dat het "voorheen" niet standaar was, en dat we het gewoon moesten doen met die 1e echo met pakweg 12 wkn, en later nog eens een echo....dus tja echt erg is het nou ook weer niet hoor, en vindt het belachelijk te lezen dat zij deed alsof jullie je kindje in gevaar hebben gebracht :(

    zo zie je maar weer dat ze overal anders en verschillend zijn, wij kregen met die 20 wkn echo 12 foto's mee, van andere hoor ik wel eens dat ze maar 1 of 2 foto's kregen en niet eens naar het geslacht wilde kijken omdat ze daar niet voor komen :(

    zal wel met verkeerde been uit bed gestapt zijn meid, belangrijkste is dat de kleine goed groeit.


    succes
     
  15. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Jammer van het mens, jammer van de foto maar super dat de kleine het goed doet!
    Dat is immers het belangrijkste!
    Elmo
     

Deel Deze Pagina