En mbt gewenning: ja dat vraag ik me ook vaak af. Maar ik kan haar moeilijk laten krijsen als het enige wat ze wil de borst is
Ik kan het niet helpen maar als dat een paar nachten achtereen zo is dan word ik toch zo wanhopig s nachts!!! Dan lig ik ook te janken en boos te zijn en dan gaat mn vriend naar dr toe.
Dat heb ik ook hoor!! En dan wordt mijn man boos omdat ik geirriteerd raak, zegt ie het is een baby geen robot! Ja dat weet ik ook wel! Maar goed deze week werkt ie in de nachtdienst dus het is me myself and i deze nachten...
@gewenning, het kan ook een gewenning van baby zijn, telkens in de nacht maar een paar s;lokjes te nemen...(in elk geval niet een hele echte voeding) als ik zie dat meneer om 5 u maar een paar slokjes neemt...en ik zie dat hij vervolgens als hij 8uur achter elkaar heeft geslapen, mij helemaal leeg kan drinken...dan zie je dat het niet aan de grootte maagje ligt in elk geval... Ik weet niet of het waar is...maar mijn kraamhulp hielp mij toen met bv ....en ik moest max 20 min per borst aan houden, om de baby te leren drinken in die tijd....dat op den duur je kindje leert binnen die tijd genoeg voeding te pakken... Hij dronk steeds beter en nu drinkt ie binnen 3-5 min 1 borst leeg...en kwam gelijk altijd om de 3 uur, maargoed nogmaals wete niet of dat echt zo werkt, ik had er de ballen verstand van, dus nam dat maar aan van haar...is mss dan toevallig precies zo gelopen
Herkenbaar hoor Snoebeltje. Mijn zoontje is 19 maanden en komt nog vaak 's nachts. Soms echt om te tanken zoals wij dat noemen (zoonlief blieft momenteel geen avondeten) en een andere keer als hij echt krijsend wakker wordt door pijn in zijn buikje (heeft erg gevoelige darmen) of door een nachtmerrie, dan is ook het enige dat het kan kalmeren de borst. Ik heb geen baan buitenshuis waar ik vroeg voor op moet, maar zoonlief is altijd erg vroeg wakker. Ja, het is vermoeiend, maar ik ga er wel mee door. Ik denk dat je zelf moet beslissen of je dat wilt of niet, maar als ze niet uit zichzelf gaan doorslapen, dan moet er toch gehuild laten worden, denk ik? Dat zou ik persoonlijk niet kunnen hoor!
Hier heeft ze er ook een tijdje een handje van gehad om s nachts te spoken. Als ze drinken wil, prima! Als ze niet wil drinken, ook goed, maar dan ga je lekker je eigen bed weer in. (mits er natuurlijk niets anders aan de hand is). Ging op een gegeven moment een paar avonden dat ze aan het brullen was, niks goed was, alleen als we met haar naar beneden gingen werd ze rustig. Ik heb haar toen een keertje laten huilen. Brr... wat moeilijk! Had mezelf (en haar) een max. gegeven van een half uur. Ze hield het 20 min. vol en 't was toen wel gelijk 's avonds klaar. Ik ben helemaal geen voorstander voor laten huilen, maar hier een vrij pittig dametje die heel snel dingen door heeft, en op een gegeven moment weet ik het ook niet meer. Gelukkig dat het hielp... anders was het nog voor niks geweest. Waren wel hele lange 20 minuten en stond continu in 2strijd of ik er toch niet heen moest gaan. Maar goed, wat ik wil zeggen, hier mag ze elke nacht komen drinken als ze honger heeft, al is dat een paar keer. Maar als ze de borst niet wil, en ze heeft geen pijn ofzo, dan spookt ze maar lekker in haar eigen bedje.
Hier begonnen met Dentinox! Kind had ontzettende door tandjes (dachten we al...) en nu kon hij heerlijk weer slapen. Vanmorgen had ik een heel blij jongetje op het aankleedkussen (en goed uitgeslapen).
Hier net zo . Zó moe voel ik me dan. Dan denk ik: laat me met rust! Ik wil niet en ik heb geen zin in voeden .
ja idd daarna wordt je wat wakkerder wakker, naar mij idee...als het eerder is, zijn mn ogen zo dichtgeplakt!
Lijkt mij flauwekul. Thirza heb ik altijd laten drinken zolang ze wilde, en die dronk binnen de kortste keren in 5 minuten een borst leeg. Denk dat het heel erg met je kindje te maken heeft. Je kunt natuurlijk wel kijken of je kindje echt wel drinkt (lange halen met het kinnetje) of enkel sabbelt (korte rukjes). Denk dat als je je kindje met honger afkoppelt, je alleen maar bewerkstelligt dat het honger heeft en dus binnen de kortste keren weer komt om een voeding... @gewenning: we zijn hier pas sinds een maad van de nachtvoedingen af, (heel lang wel 3-5 per nacht, laatste half jaar ofzo 2 keer per nacht). Riep iedereen dat het gewenning was we moesten maar laten huilen, enz enz. Probleem was alleen dat als papa dan ging troosten, het een uur krijsen was. Maand geleden concludeerden wij dat ze overdag voldoende at, haar gezondheid een stuk beter ging dan de afgelopen twee jaar en toen zijn we het weer gaan proberen. Na 5 minuten huilen bij papa was het klaar. Dar heeft zich die eerste nacht nog twee keer herhaald, na steeds een kwartiertje wakker worden. Daaropvolgende 3 nachten steeds twee keer steeds korter troost nodig en nacht 5 sliep ze door. Dus ja, ze had het steeds nog nodig dus. Tankte zichzelf ook enorm vol 's nachts, en als ze dat eens niet had gedaan, at ze er niet minder om overdag. Sinds ze van de nachtvoedingen af is, eet ze ook niet echt meer overdag. Drinken wel. Maar goed, mijn clou: je kunt altijd proberen of het voldoende is als papa heen gaat, maar bij lang huilen hebben ze hetblijkbaar nog nodig... hoe vermoeiend ook!
dit wa sook niet de bedoeling hoor, maar na 1 borst 20 max zat ie al bijna propvol en dan nog es de 2e max 20 min...maargoed idd volgens haar werkte dat zo, zij had haar 3 kidneren zo gevoed en blijkbaar deelde ze die tip...ach het heeft goed uitgepakt... Zou het dan meer te maken hebben met of de melk wel voedend genoeg is? ach blijft voor mij allemaal maar een raadsel...wie weet gooit mijn kleintje dit over een week om en komt ie ook 3x per nacht!
Ja dat doen wij ook, en vannacht was het na een half uur nog niet over, toen heb ik dr bij me in bed genomen en toen wilde ze wel slapen, was dus gewoon aandacht en idd tandjes misschien want ze knaagt ook haar ledikant stuk Ik heb wel een baan, moet er 3 keer per week om 06.00 uit:x
Toen mijn zoon 's nachts nog maar een enkel slokje nam en dan weer ging slapen (keer of 2 elke nacht) was ik het wel beu. Ik ging hem vanaf dat moment een slokje water geven. Na 3 nachten had ie het door en sliep vanaf dat moment de hele nacht door. 14 maanden was hij toen
Voor TS: is het een idee om je kind vlak naast je te laten slapen in een bedje? Wij hadden dat wel, die nachtvoedingen deed ik echt half slapend en ook mijn man werd er meestal niet eens wakker van. Op die manier kostte het veel minder energie.
Ik zit er ook behoorlijk door heen soms.... Ik verlang er naar dat mijn zoontje gewoon 2x komt, om 1 uur en 5 uur ofzo. Al 2 weken lang komt ie namelijk om de 1,5 a 2 uur. Gek word ik er soms van! Slaap ik nét zelf, word je weer wakker. Kan wel janken dan... Overdag drinkt ie (tot 19 uur) 6x dus dat lijkt me niet te weinig. Maar na 19 uur gaat blijkbaar de knop om en komt ie dus heul erg vaak. Overdag vaker aanleggen heeft geen zin. Als meneer niet wil, dan wil ie niet... Maar 's nachts voor de 5e keer wakker worden om te voeden wil ik ook wel eens niet... Boehoee.. wanneer stopt dit!!
Ik dacht bij 18 maanden maar vannacht kwam hij weer 'gewoon' 2x. Jouw kindje is pas 5 maanden, nog ff geduld!
Als ie 'gewoon' 2x komt ben ik heeeel tevree! Vannacht ben ik er 7x!! uit geweest. (dat bedoelde ik met: wanneer stopt dit) Mijn man was een nacht niet thuis ivm cursus geven buiten de deur. Wat zal hij lekker geslapen hebben!! Ik ga er vanmiddag ook maar even in als zoonlief ook een dutje doet. Ben er wel achtergekomen wanneer hij alleen een troostborst wil en wanneer hij echt honger heeft. Bij een troostborst koppel ik hem nog voor de tsr af en dan slaapt hij heerlijk weer verder. Eerder deed ik dat niet en dan liep ik overdag steeds met zoveel stuwing! Na de trs drinkt hij namelijk niet. Hij wil alleen sabbelen. Hopelijk is een troostknuffel van papa op een gegeven moment ook goed, dan hoef ik er niet om de 5 kwartier uit! Het is zooo fijn om 2 a 3 uur achter elkaar te kunnen slapen!