Me too.. en dat maakt het zo zwaar. Op de dagen dat ik niet werk slaap ik met zoonlief mee tot 8:15. Scheelt toch weer!
Ja, heavy hoor; een paar keer per week vroeg op om naar je werk te moeten! Ik zou op de thuisdagen even gaan slapen als de kleine 's middags ook slaapt, ik heb dat tot een half jaar een paar keer per week gedaan, anders hield ik het echt niet vol. Kolven jullie dan niet zodat papa een flesje kan geven 's nachts?
Heb de vriezer vol, maar als hij een fles moet klaar maken is Manuel al die tijd wakker (al dan niet huilend). Ik ben ook wakker als Manuel wakker wordt (slaapt op dezelfde kamer), dus even aanleggen en dan weer terug in zijn bedje gaat veel sneller. Hij is een snelle drinker (binnen 10 minuten klaar). Mijn man haalt hem wel eens uit zijn bedje voor me en stopt hem ook weer in. Dan hoef ik hem alleen maar aan te leggen. Scheelt ook wel wat.
Nee, want ik heb niet veel melk en ik word daarnaast toch wakker van haar dus dan kan ik er net zo goed even uit gaan.
Het was maar een idee, je hoort weleens dat papa's een fles maken 's nachts en dat mama's dan doorslapen, zou ik niet kunnen hoor! Ik kolf niet, maar papa haalt zl alijd en stopt hem weer terug in bed, dat is zijn aandeel! Maar ik werk niet buitenshuis en hoef in principe niet vroeg op.
Heerlijk topic. Ik wil al telkens naar de huisarts gaan omdat ik soms snachts zo vreselijk geirriteerd kan raken als mijn dochter wakker wordt. Maar gelukkig lees ik hier dat ik niet de enige ben... Fijn om te lezen. Hier komt ze meestal niet meer om een voeding, soms wel, soms niet. Maar ze wordt sowieso wel 2 x per nacht wakker. Vorige week de hele week zo 1,5 tot 1 x zelfs 3 uur lang wakker midden in de nacht.... zo frustrerend soms. Nu lijkt het weer wat beter te gaan. De laatste nachten wilde ze geen voeding meer en was t speentje genoeg. Maar dat kan zo maar weer ineens veranderen.
Pfff hier was het vannacht 23.00, 1.00, 4.00 en 5.30....En ook al lijkt me dit niet elke keer honger, ik heb haar toch maar aangelegd want op dat moment wil ik ook alleen maar verder SLAPEN en dan is dit het snelste. Ik vraag me echt af of ze uit zichzelf nog een keer voedingen gaat weglaten? Het lijken er alleen maar meer te worden....
Eylem heftig zeg. Gaat ze niet slapen met een speentje? Tja ik vind het heel moeilijk. Ik legde dus ook altijd maar aan om haar zo t snelste weer in slaap te hebben amar uiteindelijk lag ze dus iedere 20 tot 25 minuten aan de borst, 5 slokken en weer slapen. Ik ben er nu dus heel voorzichtig mee.. Blijf gewoon bang dat ze weer in zo'n zelfde ritme komt. Maar nu lukt het vaak met een speentje.
ja ik probeer altijd het speentje uit...als ie gelijk of binnen 5 min weer in slaap valt..was het dus "trek" of iets anders... Maar als ie het op het huilen zet na de speen of het echt niet wilt...heeft ie echt honger.. vanacht werd ie om 0230u wakker...ik gaf even het speentje...en vervolgens kwam ie pas 0545u!...en wa sal vanaf 2030u in slaap!
@eylem, dat is wel heel heftig! Is er geen andere oorzaak; tandjes/verkoudheid? Eva is hier regelmatig verkouden en dat is dan meteen terug te zien in onrustig slapen. Momenteel zit ik er even doorheen. Wekenlang met een gemiddelde van 5 uur slaap is te weinig voor mij. Gisteren een lange ruk gemaakt. Ik sliep om 20.30 een Eefje sliep tot 4.00 uur. Maar daarna ging ze niet lekker slapen en om 6 uur ging de wekker . Vannacht sliep ze tot 3.00 uur. Fijn! Voeding gegeven. Weer verder geslapen, maar mevrouw was om 5.00 klaar wakker . Ik heb het zo nodig om bij te tanken. Merk ook dat mijn eigen weerstand achteruit gaat. Ik ben verkouden en heb allemaal blaasjes in mijn mond. Soms ben ik er klaar mee, met bv geven. Dat is dan gevoelsmatig, verstandelijk weet ik dat ze waarschijnlijk niet beter gaat slapen en sowieso meer verkouden gaat worden. Ach.. we hobbelen weer verder . Maar soms! Het is fijn om herkennende verhalen te lezen.
Lieve meiden, fijn dat jullie je erin herkennen, fijn dat jullie het een fijn topic vinden, lekker door blijven schrijven en klagen mag! Hebben jullie deze gevoelens dan ook, als je zo moe bent: agressie machteloos wanhopig verdrietig En ja, dan denk je: ik stop met de BV...Maar ja je weet niet wat er gebeuren zou als je stopt. Speentje helpt hier meestal niet. Ze wil echt aan de borst, of t nou troost is of honger. En inderdaad, dan doe ik het maar, want ik wil zo snel mogelijk weer verder slapen...
Hee meiden, zo af en toe lees ik nog even mee Even een opstekertje, sinds ik (dochter) gestopt ben met BV slaapt mijn dochter ineens door!! Van 7 tot 6 ongeveer. Nu al anderhalve week dus, heerlijk! MAAR... nu het gekke, ik bén me toch moe de hele tijd!! Veel MEER dan toen ik nog voedde?! Ik kan denk ik niet aan het ritme wennen, ben zelf soms ineens wakker s nachts. En vanmorgen was muis om half 6 al wakker... Die korte (wel ononderbroken) nachten zijn ook niet fijn.. Ze valt niet meer even in slaap met BV maar is klaarwakker.. Maar je hoort me verder niet klagen, het is wel heerlijk, de hele nacht slapen!! Allemaal sterkte, en wie weet. Bij mij kwam het ook ineens 'goed!'
Mijn zoontje was ook om 05.30 uur wakker en heeft na zijn buikje gevuld te hebben met warme mamamelk nog heerlijk geslapen tot 08.15!
als je nagaat hoelang je al op automatische piloot wakker wordt...of alert slaapt zegmaar...is het wel logisch dat je daar weer helemaal aan moeten wennen.. en dan zal je net zien...ben je er eindelijk aan gewend en zijn de nachtvoedingen voorbij....wordt kindje "gewoon" paar x per nacht wakker...door dromen, tandjes...etc etc ...hihih tjaa hoort er allemaal bij heh
Duchess, nee een speentje pikt ze niet. Ze wil nog weleens op mijn vinger sabbelen maar op het moment wordt ze alleen maar rustig als ik haar oppak en 's nachts wil ze dan ook drinken. Laatst was ze echt een uur na de voeding weer wakker, besloten haar niet te voeden maar te troosten en terug te leggen, ben ik dus een uur bezig geweest, troosten, weer huilen, weer troosten, weer huilen....Dat vond ik ook niet zo geslaagd. Line, geen idee, maar het gaat al zo vanaf ongeveer 4,5 maand, soms een paar weken beter en nu weer drama. Dus ik denk niet tandjes , verkouden is ze wel net geweest maar is nu weer over. En ik begrijp je helemaal, ik heb al 7 maanden geen nacht meer doorgeslapen en dat breekt echt op. Snoebeltje ja absoluut die gevoelens heb ik ook terwijl ik ze helemaal niet wil hebben! want ik geloof echt niet dat Irem dit allemaal doet om mij te pesten, maar het is soms echt om wanhopig van te worden! Kiddie, wel fijn dat ze nu doorslaapt! Ik heb net nog even anderhalf uur geslapen, toen Irem ook weer naar bed ging....dat scheelt wel. Ben erg blij dat ik niet meer werk. Maar toch, op het moment heb ik bij alles wat ik rondom het slapen doe het gevoel 'doe ik het wel goed of zou ik haar beter niet moeten voeden/wel moeten voeden/niet moeten oppakken/wel moeten oppakken/niet moeten laten huilen/wel moeten laten huilen pfffffffffff je weet gewoon niet wat goed en slecht is.
Heeel herkenbaar die gevoelens!! Mijn avond en nacht zag er zo uit: 18:40 ⇨ de nacht start 19:20 eten 20:10 eten (20:30 huilen boertje klem) 21:35 eten + troostborst 22:00 aai over bolletje 22:50 troostborst 00:15 knuffel 01:25 knuffel 02:35 eten 05:20 eten 06:30 knuffel 07:30 wakker ⇨ de dag begint Mijn zoon wil soms geen troostborst, maar een aai over zijn bolletje of even een knuffel (even oppakken, wiegen en weer in bed) is dan genoeg. Gaat nog sneller ook dan de borst En wat was ik blij toen ik na half 3 pas weer werd gewekt om half 6!
Heel herkenbaar. M heeft ruim een jaar nachtvoedingen gekregen en T tot vorige week. Beiden dus niet uit zichzelf mee gestopt. Bij M vond ik 'troost' in een artikel van Jack Newman (denk ik) dat kindjes na een jaar wel zonder voeding konden en aangezien ik echt aan het einde van mn latijn was, besloot ik het daarmee eens te zijn . Is een nacht echt heel vervelend geweest (wiegen, slapend in bed, weer wakker etc, uiteindelijk laten huilen), maar de volgende nacht sliep ze weer verder na een paar minuutjes huilen/mopperen. Op een gegeven moment sliep ze structureel door (soms wel even een huiltje, maar kon zelf weer in slaapvallen). T deed het in het begin van zn leven supergoed (wat slapen betreft - voor ons ), maar met 4 maanden ontdekte hij de wereld en hing dus overdag nauwelijks drinken en snachts heel veel. Sinds een week of 3 weigert hij weer de fles, een probleem op bijvoorbeeld de dinsdag want dan werk ik van 12-22 (en ben pas om 23u thuis). De eerste werkdag werd hij wel 2x wakker in de avond, maar toen hij alleen maar een fles aangeboden kreeg besloot hij maar door te slapen ... Toen was ik er ook wel een beetje klaar mee. Die kleine doerak . Een nacht was het vervelend, maar de nachten daarop wordt hij wakker tussen 5-7 (vanaf 19u). Ongelooflijk dus. Dus ja. Ik begrijp heel goed dat je moe, verdrietig, wanhopig, boos etc kan worden van het slaapgebrek. Wij zijn er op deze manier mee omgegaan. Mijn schoonzusje heeft dr twee oudsten tot ruim 2 jaar de borst gegeven inclusief meestal meerdere nachtvoedingen. Nu heeft ze de derde ook weer aan de borst en heeft al 7,5 jaar geen nacht normaal geslapen. Nou dat zou ik persoonlijk dus niet trekken: ik denk dat je me dan in dwangbuis kunt afvoeren. De twijfel over wel of geen voedingen geven is trouwens ook heel herkenbaar. Bij M heb ik die dramanacht ook echt met de handen in het haar gezeten: doen we hier wel goed aan? Maar ja. Ik zat 2-4x per nacht (dwz tussen 23-6) bij M en dat was niet ff drinken en weer door, maar drinken, sabbelen, wiegen, minimaal 20 min wachten tot ze echt diep sliep, heel voorzichtig in bed leggen, op tenen de kamer uit en als ze wakker werd: weer van voor af aan. T is wel van het drinken en hup weer verder slapen, maar omdat hij zo onwijs zn drinkgedrag aan het omgooien was (overdag nauwelijks, avond en nacht veel) én zn vaste voer heel goed eet en dus bij mijn afwezigheid wel lekker doorslaapt ... toch ook en eerder gekozen voor het dichtgooien van de melkbar. Ik hoop voor jullie dat je kindje vannacht, helemaal uit zichzelf, besluit om lekker door te slapen
Zo herkenbaar! De nachten dat ik heb kunnen doorslapen zijn op 2 handen te tellen. En met doorslapen bedoel ik dan tot 4 uur. Als ze maar 1 nachtvoeding heeft dan ben ik super blij! Geen nachtvoeding heb ik nog nooit meegemaakt maar vind ik ook niet erg.. De laatste tijd komt ze alleen ook 's nachts om de 3 uur en daar ben ik wat minder blij mee. Ze begint dan eerst beetje te jengelen/huilen maar zodra ik haar dan een speentje geef gaat ze super hard huilen dus ga ik er maar steeds vanuit dat ze dan honger heeft.. Op de momenten zelf 's nachts vind ik het niet zo erg maar als 's morgens de wekker gaat en ik moet werken...... Ik heb echt enorme kringen onder mijn ogen en loop als een zombie rond momenteel. Ben pas ziek geweest en doordat ik oververmoeid ben, herstel ik niet helemaal en blijf ik maar half fit. Moet ook zeggen dat ik tijdens de nachtvoedingen vaal ook zelf in "slaap" val. Een uur later wordt ik dan wakker en zie haar slapend naast me liggen en leg haar dan maar weer in haar eigen bedje, haha
Zo gaat dat hier ook vaak. Heb alleen dan meestal het gevoel niet geslapen te hebben en dan voelen de nachten zo kort! Hier weigert ze 's avonds/'s nachts ook de speen of gewoon troosten werkt ook niet.