Wat een fijne reacties allemaal zeg!! Lief hoor!! Ik was best bang dat ik iets over het hoofd zag, of dat mijn dochter daarin best uniek was, om nog steeds te komen s nachts en dat ik een trutje was dat ik zo moeeeeehooeeeeeee ben en daardoor niet echt fijne gevoelens heb op die momenten (vooral de nachten). MAAR DAT IS NIET ZO!! Fijn, en blijf doorschrijven meiden. Ik ben nu ook weer zooooooooooooooooooooooo moeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. En TOCH wil ik niet beginnen met papjes enz om haar door te laten slapen...Jullie? X
Ik heb het wel eens geprobeerd, rijstebloem werkte niet. Bambix weigerde ze. Overigens drinkt ze hier overdag ook vrij weinig, voeding van 19u is ook een ramp om haar goed te laten drinken en dan 's avonds en 's nachts flink tanken.
je hoeft niet te beginnen met papjes hoor, ik heb het bij de oudste geprobeerd, die kwam rond de 6 maande 6-7x per nacht en toen was ik ook echt gesloopt, maar nee hoor, papjes werkte totaal niet. uiteindelijk is hij met 10 maanden opeens gaan doorslapen... (ik was toen wel een maandje gestopt met bv...) en nu bij nummer 2 gaat het wel beter, hij komt nu rond 12 en rond 3-4 en dan half 7 wakker... maar hij heeft tussen de 2 en de 4 maanden geslapen van half 8 tot half 7! dus toen kon ie het wel... we hebben een papfles geprobeerd om half 11 (vorige week werd ie steeds al om half 11 wakker, na zn bv om half 8 en dan weer om 2 en om 5...), maar dat maakte geen verschil. inmiddels drinkt hij trouwens overdag 3 flesjes fv en nog 3-4x bv (incl de nacht) en ik ben ook moe! maar ja, we wachten het weer rustig af, hij zal op een moment ook wel gaan doorslapen... (hoop ik)
Hier kwam ze gisteravond om 22u en vervolgens werd ze om 1 uur wakker. Ik kon alleen zelf slecht uit bed komen dus dat duurde even. Toen ik voor haar deur stond was ze stil. Ondertussen naar de wc geweest (trap kraakt ook flink) maar 't bleef stil, dus m'n bed maar weer in. Toen was 't 4.45u! Dus ze kan het ook wel! Hopelijk vannacht weer zo. Misschien dat ze zo wel wat later komt, ze lag ook wat later op bed. En dan 6 uur en 9 uur ofzo, kunnen wij ook even slapen
@red88 Hoe is het vannacht gegaan? Hier is er ook nog niets van te zeggen. De laatste drie nachten waren best goed. Alleen tussen 2.30 en 3.00 een voeding. Maar ze is dan wel tegen 5.30 weer wakker. Het is hier zo wisselend. We wachten het af. Ze is nu trouwens ziek, ze heeft al drie keer overgegeven . Dus vannacht slaapt ze sowieso bij ons op de kamer .
Line beterschap voor Eef! Red, die ervaring heb ik ook. Irem was een paar weken geleden snipverkouden en werd rond 1.00 (voedingstijd) wakker, maar ze zat helemaal vol en dicht. Ben toen eerst een tijdje met haar bezig geweest, neusje schoongemaakt, neusspray, rechtop gehouden etc etc en toen is ze daarna zonder voeding weer gaan slapen tot de volgende voeding van 4.30. Dus ja maar meestal werkt gewoon troosten niet. Hier gaat het nu 's nachts wel redelijk, wel 3 voedingen maar ze slaapt tussendoor en 's ochtends tot een uur of 7.30 dus erg fijn, maar nu is het hier elke avond drama, ze wordt elk half uur of kwartier wakker pffff. Maar ja, dat is wel iets minder erg dan elke keer weer uit bed moeten, maar toch, je avond is ook weg.
Goh dat hebben wij ook gehad, Eylem. En is nu sinds 1,5 week ofzo weer over ineens. Lijkt me een fase dus! Kon ook elk half uur ofzo de speen gaan geven en dan viel ze gewoon weer in slaap. En ineens was het over en nu wordt ze savonds niet meer wakker. *even afkloppen*
@Line, ze kwam weer stipt om 22u en om 3.30u en 7.30u. Beter dan om 1 uur al en nog een nachtvoeding. @Eylem, hier werkt troosten s nachts ook niet hoor. Als ik eenmaal bij haar ben, wil ze gewoon even drinken. Ik wacht nu gewoon even als ze wakker wordt en sta niet meer bij de eerste kik naast haar bed.
Hier werkt wachten niet; dan is ze klaarwakker en duurt het 2 tot 3 uur voor ze weer slaapt... Dus hier is het echt bij de eerste kik eruit... Maargoed hier is de laatste paar weken vaak de speen genoeg gelukkig!
Duchess, fijn om te horen! Het verschilt hier ook: 1 a 2 keer in de week wordt ze niet wakker 's avonds, maar de rest van de dagen wel op het moment. heel vreemd. Gelukkig is ze altijd weer snel getroost, maar toch. Red, ik wacht inderdaad ook altijd even af of ze echt gaat huilen, soms valt ze weer in slaap idd.
Hier ook slopende nachten en 5 dagen per week gaat de wekker om 6.30 uur, dus dan is er ook geen tijd om een ochtendje bij te tanken. In het weekend mag onze oudste dochter niet eerder dan 7.30 uur haar bed uit, dus dan hebben we een uurtje respijt.
Hier zijn we er voorlopig nog niet van af zitten nu op 4 nachtvoedingen en Irem is over de afgelopen maand maar 100 gram aangekomen en 1 cm gegroeid, dus ze heeft die voedingen echt nodig, anders was ze waarschijnlijk zelfs afgevallen .
Ja ze is wel erg actief, maar volgens mij niet echt extreem ofzo, ik denk dat baby's op deze leeftijd sowieso niet echt stilliggen . Ze is de hele dag aan het rollen en spelen. Misschien komt het doordat ze de laatste weken heel weinig slaapt overdag, maar 2 keer 3 kwartier. Dat schiet natuurlijk ook niet op. Maar ja, kan haar niet dwingen te gaan slapen als ze niet moe is. Het zal wel weer bijtrekken, hoop ik
Afgelopen nacht was hier ook weer feest. Meneer was gewoon wakker, klaarwakker tussen half 3 en half 6. Vreselijk! En maar huilen als we hem geen aandacht gaven, ppffttt... Overdag maakt hij ook maar korte slaapjes van 45-60 min en chagarijnig dat ie is.... Nu heb ik gisteren info gekregen over Post Vaccinaal syndroom. Er zijn kindjes die heftig reageren op de vaccinaties (ons mannetje ook: rode zwellingen, koorts, heel huilerig). Ze kunnen uit balans raken (moeilijk slapen, slechte concentratie, etc). Deze bijwerkingen worden nauwelijks erkend door artsen, maar de homeopathie erkend dit wel en bereikt goede resultaten met isotherapie. Ik heb steeds in mijn achterhoofd dat het niet zo aan de BV ligt (meneer wil niet altijd aan de borst) en vraag me steeds af hoe het toch komt dat dit direct na de laatste inenting begon (anders was ik die datum van de inenting vast alweer vergeten). Nu gaan we na het weekend langs bij de homeopaat (voormalig huisarts). Ben benieuwd of de rust een beetje wederkeert.
Nog steeds doodmoe. Bijna 20 maanden en momenteel is mijn kleine man erg afhankelijk van mij in de nacht. Omdat hij pijn heeft. Het is dus nodig, maar het sloopt me wel. De nachten dat hij heeft doorgeslapen zijn op twee handen te tellen...
@Eylem, dan groeit ze nog iets meer dan Danique hoor! Hier waren we met 8 maand naar cb geweest, was ze 150 gram gegroeid in 2 maand, met 9 maanden was ze 80 gram gegroeid. Hier slaapt ze de laatste tijd overdag wel wat beter. In elk geval 1 lange ruk dus dat scheelt al. Hier op t cb zeiden ze dat het wel belangrijk is dat ze zichzelf af en toe wel even de rust gunt om even te slapen. Soms is ze hier nog erg druk maar als ze al 2 uur wakker is, leg ik haar wel op bed, en dan begint ze boven ook in haar oogjes te wrijven. Maarre je in elk geval niet druk maken om het gewicht hoor! In de lengte groeit ze hier trouwens ook maar een cm per maand.
@Wieweet, hier begon ze eerst na de enting door te slapen. Later begon ze ook te spoken. Ik weet alleen niet meer welke maand het was.
Mijn kleine meid slaapt ook nog lang niet door gelijk als bij jullie @Eylem. Ze slapt nu sinds 3 dagen bij ons op de slaapkamer, Zo hoeven we er zelf niet meer uit. Dat helpt wel. Als ik nu merk dat ze om aandacht huilt kan ik haar ook makkelijker laten huilen dan als ze alleen op haar kamertje zou liggen. We hebben dat nu 3 nachten gedaan en nu slaapt ze ook overdag langer. Was dat eerst 3x een klein uurtje, nu is dat ineens twee slaapjes van samen wel 4-5 uur. Ik voed nog wel 1x per nacht 2x als het echt niet anders gaat. Rond 23 uur krijgt ze de laatste voeding en dan minimaal 3 uur later weer een. Dus als ze na 1,5 uur komt laat ik haar toch maar even huilen. Ze ligt gelukkig direct naast me, dus ik kan wel zien wat ze doet. Hopelijk heeft ze nu de stijgende lijn te pakken, want ook hier ben ik gesloopt na 7 maanden en wil ik dit nog 7 maanden vol houden dan zal ze echt iets meer moeten gaan slapen.