Hier zijn we gelukkig van 4 naar 3 (soms 2) nachtvoedingen gegaan, dus dat is alweer wat beter en Irem is tussendoor veel minder wakker, scheelt wel. Alleen zijn er soms nachten dat ze echt een uur klaarwakker is en dat breekt me echt op zoals vannacht, pfff.
@eylem wat balen heh, gelukkgi zit er een soort vooruitgang in...hoop het voor je! Nou ik ben zelf weer begonnen met nachtvoeden, zit in ene dip...ben bang de 4 mnd dip...dus ik leg em nu slapend aan als ik ga slapen...en dan zodra ie 1 kik geeft in de nacht, leg ik em weer aan....ik hoop dat het op deze manier snel opgelost is.... Moet wel ontzettend wennen...normaal slaapt meneer lekekr klokje rond! hihi
Ook hier nog steeds een kleintje die in de nachten wakker worden. Soms zijn er betere nachten bij en wordt hij maar 1x wakker. Hij slaapt dan rond 18:00u en wordt om 3u wakker voor een voeding om vervolgens om 7:30u op te staan. Prima dus. Maar nu de laatste weken is het weer een drama. Hij krijgt een paar tanden tegelijk en heeft er last van. Vooral in de nachten helaas.
Ohh dit herken ik maar al te goed. Het lijkt of iedere moeder in mijn omgeving (inclusief de oma's) die geen bv heeft gegeven, een baby had die met 3maanden al het klokje rond sliep.
Nog een post van mijn kant Mijn zoontje eet best veel op een dag. Zijn schema ziet er tegenwoordig zo uit. Voor mijn gevoel heeft hij dan geen honger, maar aan de andere kant twijfel ik. Want ook met dit schema wordt hij vaak doodnormaal om de 3u wakker in de nacht en is hij niet stil te krijgen tot hij gulzig mijn borst leegdrinkt. Daarna valt hij altijd meteen als een blok in slaap en is mama niet meer nodig. 7:30: bv 8:00: 1 boterham, beetje water of diksap 9:00 a 9:30u: bv en slapen 12:00: fruit en koekje 12:30 bv en slapen 15:00: 1 boterham en bv (soms laat ik de boterham weg en geef ik hem alleen bv) 17:30u: aardappel met groente en een toetje 18:00u bv en slapen (soms 200cc pap, als hij 's middags niet goed zijn eten heeft opgegeten)
fafje, hier ging het precies zo! eerst lekker lang doorslapen en toen weer nachtvoedingen bij 3,5 maand. 2 weken doorzetten (ook nog flinke verkoudheid bij Robin en buikgriep bij mij) en nu wordt het weer beter. vannacht heeft ze geslapen van 21.00 - 5.30, toen drinken en weer slapen tot 9.15. perfect! (alleen jammer dat zoon om 6.30 alweer zijn bed uitkwam ) sterkte met de dip!
stralend, snoebeltje: doorslapen wordt weleens verward met geen voeding meer geven. met bv ben je gewoon eerder geneigd even te voeden bij onrust om wat voor reden dan ook. maar dat hebben alle kindjes hoor! ik ken juist erg veel kv kindjes die 's nachts tot op late leeftijd flessen krijgen.
geke, ja ik denk ook dat het een kwestie van even doorzetten...zodra mn melk weergnoeg is...heeft ie dnek ik were genoeg aan 5 voedingen en hele nacht door tukken...merk nu al verschil trouwens...wat kan dat snel gaan eigenlijk
Ja en diezelfde mensen die zeggen dat hun kind doorslaapt hoor je dan vaak op een ander moment klagen dat ze er 's nachts zo vaak uitmoeten vanwege een verloren speen... DOORSLAPEN is een soort prestigeslag bij veel ouders. Het schijnt een soort prestatie van je kind te zijn, waar je over mag opscheppen en waar je de waarheid over mag verbuigen. Ik geloof berichten over doorslapen nooit zo, buurkind sliep ook door, nou die hoorde ik wekenlang om 3 uur 's nachts huilen (kan natuurlijk zijn dat haar ouders doorsliepen en haar niet hoorden of zo).
Mensen hebben gewoon heel slechte geheugens op dit punt. Als een kind ouder is dan anderhalf en de ouders beweren dat ie met 6 weken doorsliep, dan moet je die mededeling met een hele grote korrel zout nemen (als ze al oma zijn mag er een kilo zout bij). Ze zijn allang vergeten hoeveel slapeloze nachten ze gehad hebben. Grote troost: zelf ga je het ook vergeten.
hier slaapt zoonlief echt door...van 21 tot 9...zonder wakker te worden voor speen...die hij wel heeft tijden inslapen... Nu dan paar dgn niet omdat ik een dip heb
Inderdaad!!! Helemaal niets aan toe te voegen!! Als we al die oma'smoeten geloven hebben we echt geen zouttekort meer in NL!
Haha je hebt gelijk. Ik ben zo naief, dat ik iedereen altijd op zijn/haar woord geloof. En dan na al die reacties heb ik soms echt het gevoel dat ik misschien iets fouts doe. Maar mijn zoontje is super gezond en vrolijk en groeit als kool. Dus ik doe het wel goed! Alleen eventjes die nachten doorheen komen en inderdaad over een tijdje zal ik die momentjes samen in de nachten misschien zelfs missen.
Ik ben nu al weer zoveel vervelende dingen vergeten. Dat zoon zo vreselijk huilde bijvoorbeeld. Ik heb al eerder gezegd dat ik "doorslapen" zo'n beroerde term vind. De ouders die daar het hardst om roepen, willen gewoon zelf klokje rond pitten, die denken miz helemaal niet in het belang van het kind. Mijn op verzoek borstgevoede kind weet dat het welkom is 's nachts en mag zich voor een vol buikje of andere zaken lekker tegen zijn warme mama aandrukken. Ik geniet daar nog steeds van na 20 maanden, ik vind dat geen straf. Ik ben momenteel wel een beetje gaar, want we ervaren weer drama-nachten met een kind dat na 3.00/4.00 uur niet verder wil slapen en alleen maar tegen mama aangeplakt wil liggen. Ik kan niet altijd vroeg naar bed en ben nu dus moe. Maar ik neem dat mijn kind nooit kwalijk, die is altijd welkom bij mij! Ik heb altijd een soort van ongepaste meelij met moeders die eerder keihard riepen dat hun kind al vanaf 6 weken klokje rond sliep, denken dat er serieus iets mis is met hun kind als ze dat op gegeven moment niet meer doen. Daarentegen heb ik serieuze meelij met de kinderen die dan maar moeten huilen om zichzelf weer in slaap te krijgen omdat sommige moeders totaal niet weten hoe ze met een kleine nachtbraker om moeten gaan. Ach ja; ieder z'n meug.
ja idd, ik ben gewoon verwend door hem...maar toen ik een dip begon te krijgen ben ik zelf de nachtvoedingen weer gaan geven, dan maar slapend aanleggen...productie moet toch omhoog...tja en als hij nou weer nachtvoedingen blijft houden...is het maar pech voor mij.. maar voordat hij echt doorsliep werd ie in het begin wel 1xper nacht wakker voor speentje...dus mijn theorie is...dan had ie blijkbaar trek maar zo moe dat ie liever wilt slapen..dit was een paar dagen...en ineens sliep hij nonstop door...geen kik...dus ja gewoon je kindje zelf laten aangeven...maar natuurlijk is het vermoeiend!..maar 10x eruit voor een speen helemaaaaal...daar begin ik niet aan hoor
zo gaat het hier de laatste tijd wel.. 10x eruit voor zn speen. sinds vorige week slaapt ie langer door. i.p.v tot 4.00 slaapt ie nu tot 5.00-6.00 (van de week 1x tot 7 uur ineens! ging toch maar even kijken of ie nog ademde haha ). maar hij begint dan onrustig te doen, wel rond 4.30, maar als ik dan zn speen erin doe slaapt ie weer een half uur verder (maar wel vanaf 22.30 dan want voor die tijd als ik hem in bed leg gaat ie alleen maar huilen) en s'morgens vanaf 7.30 blijft ie bezig
@Silly, hier ging ze ook pas vanaf 4 maanden 's avonds om 19u op bed. Daarvoor altijd rond 22u voeding en slapen. Tot die tijd 's avonds clusteren. Ik zou hier ook wel heel graag een nachtje willen doorslapen. Momenteel komt ze zo'n 2x per nacht. Nadeel is dat ik vaak in slaapval en uurtje later wakker wordt. Soms drinkt ze dan nog even een paar slokjes voor ik haar wegleg. Alleen heb ik zelf niet het gevoel dat ik heb geslapen, voel me niet uitgerust. En combi met 8 dagen werken valt me dan erg zwaar.
Toen mijn zoontje twee maanden was sliep hij van 18u tot 6u. Heel trots vertelden we aan iedereen dat hij doorsliep Maar toen de wintertijd in ging sliep hij van 17u tot 5u.. stuk lastiger alweer... Om mijn produktie op peil te houden en om hem misschien langer te laten slapen ben ik gaan voeden om 22:00 als we zelf naar bed gaan. Maar nu de laatste week heeft meneertje zelf nog een extra voeding erbij gepakt om 2:00 Als je het ons over een paar jaar vraagt zullen we ongetwijfeld ons herinneren dat ons kindje na 2 maanden doorsliep!
Ik zou er wel veel voor over hebben om 1 nachtje door te slapen hoor . Maar goed, ik vind het al erg fijn als Irem alleen maar voor de voedingen komt en tussendoor gewoon slaapt. Want soms is ze ook klaarwakker, zoals vannacht, en dan ben ik zo een uur bezig om haar weer in slaap te krijgen, dat vind ik veel frusterender dan aanleggen, drinken en weer in bed leggen.