Ook nog steeds zo moe door de nachtvoedingen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door snoebeltje, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalien

mamalien Actief lid

8 apr 2010
    117
    0
    0
    NULL
    Almere
    Als jullie kindjes 's nachts nog 1x komen voor de voeding, verschonen jullie dan ook? Mijn dochter wordt daar juist klaarwakker van..
    In principe moeten ze toch de hele nacht met één luier kunnen doen?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee ik verschoon niet. Als de luier doorlekt, zou je eens een ander merk of grotere maat kunnen proberen. Hier werkt baby dry van Pampers heel goed.

3. fafje

fafje Niet meer actief

nee babydry idd kan 12 uur zonder doorlekken...baby wilt gewoon snel drinken en door slapen en ik ook :D

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben ook vrij snel gestopt met verschonen. Eigenlijk meteen toen ze zelf gewoon goed dronk en het niet nodig was haar nog 'wakker' te maken omdat ze anders niet genoeg dronk. De luiers hebben het tot nu toe altijd gehouden de hele nacht.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik verschoon nog steeds heel vaak, vindt zo'n grote natte bonk heel erg naar.

Zeker tot een half jaar 's nachts ook verschoond.

Mijn zoontje is nu 20 maanden en die zit nu nog steeds nooit 12 uur met een luier om.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou als ik hier nu ga verschonen zit ik meteen 3 uur met een wakker kind. Dus ik ga dat echt niet doen, dan maar een natte luier snachts. Valt hier trouwens altijd heel erg mee, hebben tot nu toe pas 2 x echt een volle luier gehad 's ochtends. Ze plast snachts niet veel.

7. fafje

fafje Niet meer actief

nou als mijn kind12 uur achter elkaar slaapt, zonder wakker te worden, ga ik em niet wakker maken...
    buiten dat, mn zoontje heeft nog nooit luieruitslag gehad

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.426
    36.302
    113
    Ik verschoon ook zeker geen luier 's nachts, dan slaapt ze nooit weer.

9. mamalien

mamalien Actief lid

8 apr 2010
    117
    0
    0
    NULL
    Almere
    Hoeveel verschonen jullie overdag dan?

En is die baby dry beter dan de new born?

10. fafje

fafje Niet meer actief

in principe voor elke voeding...als dt om de 3 uur is...als hij na 2 uur alweer even wat wilt drinken (tijdens regeldag ofzo) check ik eerst even of dit al nodig is...en anders verschoon ik eventueel daarna...babydry is dunner soepeler...vind het zelf droger aanvoelen als newborn

11. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Vrolijk kerstfeest allemaal!
    Mijn dochter heeft mij ook een kado gegeven.
    Gisteren om 20.00 uur zijn we vertrokken bij mijn ouders en heeft ze in de auto liggen slapen. Thuis sliep ze door en heb ik haar laten liggen tot 22.00 uur en haar toen wakker gemaakt voor een flesje waar ze maar 50 cc van dronk en ze is toen zonder problemen verder gaan slapen tot 06.40 uur!
    Dit is echt een uniek. Ik wist niet meer hoe het voelde om zoveel uren achtereen te slapen en dan wakker te worden en me toen eigenlijk ook gewoon wakker te voelen. Heerlijk. Natuurlijk zal dit eenmalig zijn, maar het was meer dan welkom en ik weet nu ook dat het er wel in zit.
    Misschien haar overdag toch mninder slaap aanbieden ;) Nee dat vind ik zielig want ze is na 1.5 uur gewoon echt vaak moe, maar gister was het te druk voor haar om echt te gaan slapen.

Verschonen, doe ik nooit in de nacht. Toen ze met maatje 2 ging doorlekken in de nacht ben ik overgegaan op 3 en dit gaat tot nu toe altijd goed.

12. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Oh....wou dat ik zo'n vrolijk kerstfeest had :)
    Vannacht: kindje door het vuurwerk heen geslapen, maar om 04.00 bedacht ze dat het wel leuk zou zijn om de hele boel bijelkaar te krijsen.:D
    Bij me in bed genomen, nee hoor, niet slapen. Mijn vriend met haar naar beneden...ook geen succes... En ze had zich toch wel lekker vol getankt:(
    Had late dienst met oud, en nu vroeg met nieuw;):D:$
    Uh...mag ik ook zo'n nachtje doorslapen?

LIEVE MEIDEN
    EEN GEWELDIG MOOI, GEZOND, LIEFDEVOL EN...UITGESLAPEN 2011!!!

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Haha nou die deugniet heeft laten zien hoe lekker het kan zijn, maar is er ook weer mee gestopt. Ze is 27 dec. een nachtje uit logeren geweest bij mijn zus, dat had mijn vriend als verassing geregeld zodat hij me uiteten mee kon nemen en ik daarna een ongestoorde nacht had, voor mijn verjaardag. Ook daar sliep ze gewoon tot 06.45 uur.
    En sindsdien... Komt ze nu ineens rond 1.15 en rond 04.45..... En dan wil ze heel lang aan de borst, na een tijdje wordt het sabbelen maar kan ik haar ook nog niet wegleggen. Komt denk ik ook omdat ze verkouden is en wanneer ze lange tijd ligt haar neus verstopt raakt, wanneer ze wakker wordt merk je dat ze erg last heeft. Iig ik hoop dat dit de reden is. Ik verlang nu weer terug naar gewoon 03.00 uur en dan weer in de ochtend.
    Nog 10 dagen te gaan voor ik weer moet werken en ik hoop dan toch echt dat er verbetering in zit, want dit trek ik dan niet!

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Qua plasluiers verschoon ik meestal maar 3x per dag. 's Morgens, rond de middag en voor het slapen gaan. Hier niet zo'n plasser.
    Momenteel poept ze zo'n 3x per dag dus dan zitten we op z'n 5 luiers per dag.
    's Nachts verschonen doe ik hier al heel lang niet meer. Tot 3 maanden kreeg ze 's avonds laat nog een schone luier. Vanaf 4 maand gaat ze om 19u op bed en krijgt ze dan de laatste schone luier.

@leonizzie, vervelend he als je weer moet werken! Hier werk ik altijd 8 dagen achter elkaar. Dan kun je me ook echt oprapen. Ze komt hier vaak om 22u en 2x 's nachts. Als ik moet werken vaak om 5u ofzo en dan slaap ik niet meer omdat m'n wekker om 6u gaat. Meestal 5 uurtjes slaap dan per nacht... gaap...

Maar goed, hier gisteravond: ze werd om 22u wakker, maar jengelde wat, steeds weer stil, heb haar even laten geworden en na 20min was het stil. Ze heeft niet gehuild hoor! Maar toch zelf in slaap gevallen en ze kwam om half 4. Eventjes 1 borst gedronken en weer gaan slapen tot half 9. Heerlijk!!! Hopelijk houdt ze dit nu vol en als dan over een tijdje de nachtvoeding steeds wat opschuift naar 6u ofzo ben ik helemaal blij!
    Ik denk dat ik alleen overdag dan wel een keer vaker aanleg. Anders kom ik op 4 voedingen en ze drinkt hier maar eventjes per keer. s Avonds voor 't slapen gaan ook niet zoveel dus 100cc per voeding is echt wel de max.

15. fafje

fafje Niet meer actief

gisteravond ha dik om 1830u de laatste voeiding gegeven...rond 00u hoorde ik em..ik dahct slim te zijn...om hem aan te leggen. mss sliep ie langer door...
    maar nee om 4 uur had ie echt honger! daarna weer om 9 ...

andere nachten slaapt ie wel van 19 tot 4....dus ha dem net zo goed niet hoeven aanleggen...

16. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Red88, dat heb ik dus ook dat ik straks om 06.00 uur eruit moet en als ze dan zo rond 5en komt (en dus bijv. rond 01.00 of 02.00 uur) dan weet ik niet hoe ik dat red hoor?! Maar jij doet al een tijdje dus moet mij toch ook lukken.
    Denk dat ik dan misschien maar heel vroeg naar bed ga en vriendlief om 22.30 een fles laat geven....

Fafje dat ken ik, denken dat je slim bent om dan aan te leggen in de hoop dat het later dan niet hoeft. Maar nee vaal gaat die vlieger niet op en komen ze gewoon gezellig op het tijdstip dat ze anders doen alsnog haha.

17. fafje

fafje Niet meer actief

leonizzie, ja daarom dat doe ik dus niet meer...maar aan de andere kant..ik zit nog half in een dip...dus voor mn productie kan het geen kwaad...en dan heb ik snachts niet zulke volle borsten :D

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Leonizzie, hier heeft dat flesje s avonds laat geen zin, ik word toch wakker en grote kans dat mevrouw hier dan de fles weigert (overdag is 't geen probleem).
    Maar ik hou het ook nog steeds vol ja... vraag alleen niet hoe hihi. Heb nu 4 dagen nodig gehad om bij te komen van 9 dagen werken (en 9 korte nachtjes) maar meer dan 8u slapen is ook al niet meer haalbaar in m'n vrije dagen.

Ik moet alleen vanaf februari ook weer 's nachts wachtdiensten draaien en dat zie ik niet zitten en heb ik ook aangekaart. Heb er nog een gesprek over... je kunt me na 8 dagen echt oprapen.

19. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Oh Red88 kan me heel goed voorstellen dat je dat niet zitten. En het is ook waar, wanneer je vrij bent kom je ook niet aan de 8 uur slaap, het enig is dan dat je weet dat je niet hoeft te presteren voor je werk die dag. En met een beetje geluk kan je bijv. 's middags even liggen, maar dat zit er ook niet altijd in.
    Flesje weigerde die van ons ook de eerste 20 weken, maar dan helemaal. Wel ben ik toen gaan proberen om juist de voeding van 22.30 uur met een flesje te gaan geven omdat ze dan half sliep en die accepteerde ze toen juist wel. En ineens na 20 weken ging ze hem ook overdag accepteren. Mijn doel is dat het me lukt om uiteindelijk de ochtend en vroege avondvoeding zelf te blijven geven zolang als dat gaat.
    Ik wilde heel graag zelf heel lang voeden, maar als dat niet haalbaar is omdat ik dan op instorten sta, heb ik nu besloten dat een fles ook goed is, al voelt dat in mijn hart nog wat moeilijk moet ik zeggen. Ik ben iig blij dat ik dan een half jaar zelf heb volgemaakt, dat is al meer dan ik in mijn omgeving zie, die uberhaupt vinden dat ik wel heel lnag voedt :(

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ach.. je moet de mensen gewoon laten kletsen! Kv is geen garantie he dat ze door gaan slapen.
    Hier slaapt ze gelukkig als ik vrij ben tot half 8-9 uur, dat wisselt een beetje waardoor ik ook wat langer kan liggen.
    Het wordt nu overdag wel gemakkelijker omdat ze ook ander eten krijgt. Als ze 's avonds laat en 's nachts weg laat, zit ik op 3 voedingen wat heerlijk is. Ivm allergieen ga ik wat langer door met overdag kolven, anders was ik daar rond een jaar mee gestopt.
    Ach... 't zal vanzelf wel een keer beter worden. HIer vannacht weer een mindere nacht, 11u, 1u, 4u, 6u werd ze ff wakker toen papa van bed ging maar volgens mij zijn we weer in slaap gevallen, toen 7.20u weer maar ben lekker blijven liggen tot 8u. Zij lag wel lekker te kletsen en probeer haar een beetje aan te wennen dat 8u een mooie tijd is om eruit te komen (al mag 9u af en toe ook wel ;))

Deel Deze Pagina