Hallo, Onze dochter is nu 3 weken oud en helaas nog niet op haar geboorte gewicht! Afgelopen vrijdag was ze 2875 en met de geboorte 2880 dus we zijn goed op weg maar niet genoeg! Nou is mijn vraag ik geef haar om 23:00 een voeding dan drinkt ze super veel 20 min aan de borst en als toetje de andere borst daar zit ze dan 10 min aan. Daarna komt ze pas 4 a 5 uur later voor de volgende voeding en drinkt maar 10 minuten aan de borst en laat dan los en krijg er dan ook niks meer in!! Dan houd ze echt een pruil lipje dicht moet er wel bij vermelden dat ze super snel drinkt dat ze zich ook vaak verslikt. Dan komt ze rond 07:30 weer en ook maar 10 min 1 borst! Overdag haalt ze opzich wel redelijk in door langer te drinken maar is het misschien daarom de rede dat ze niet goed aankomt? De wijkverpleegkundige gaat maandag bellen om haar weer te wegen maar als ze niet aangekomen zou zijn moesten we bijvoeden en dat willen we eigelijk niet! Alvast bedankt voor reactie!
Hallo, Op basis van je verhaal kan ik niet direct zeggen of het drinken aan de borst goed gaat of niet. Een feit is dat ze nog niet terug is op geboorte gewicht, normaliter willen we graag zien dat kindjes met uiterlijk 2 weken weer terug zijn op geboortegewicht. Als dat nog niet zo is dan moet er goed worden gekeken naar het hele plaatje. Zeker wanneer de borst vaak genoeg wordt aangeboden (elke 3 uur met 1 keer max 6 uur ertussen maar vaker mag ook) en er dan niet voldoende groei is dan moet je gaan zoeken naar de oorzaak. Ik denk dat je er goed aan doet een LK te benaderen die met je meekijkt naar hoe het aanleggen verloopt. Je schrijft wel dat ze veel loslaat en onrustig drinkt. Opvallend vind ik dat ze overdag best snel klaar is (dat kan wel maar als ze echt voldaan is zou ze ook in gewicht moeten aankomen). Ik denk dat het goed is om dus de manier van aanleggen eens kritische onder de loep te nemen en ook zou ik proberen om steeds 2borsten aan te bieden. Evt ook beginnen met kolven om de productie op peil te brengen/houden. Minder vraag = minder aanbod en dat wil je niet. Vast veel succes Ilse