Hoi dames Wat moet ik doen, ik heb een vrij regelmatige cyclus (28 of 30 dagen) Ik heb al een paar keer een ovulatietest gedaan, alle keren positief. Nu heb ik de vraag moet ik gaan tempen of heeft dit geen nut? Ik begreep namelijk dat je bij tempen pas na de eisprong iets ziet. Ik heb bij ziekenhuisonderzoeken al gezien dat ik een eisprong heb. Wat moet ik doen? Doorgaan met tempen of gewoon weer die ovulatie testen gaan gebruiken. Groetjes MarielleB
Tempen is vooral om inzicht te krijgen in je cyclus en te zien (achteraf) óf je wel een eisprong hebt. Als dat bij jou al duidelijk is voegt het volgens mij weinig toe...
hey hey ik heb ook een regelmatig cycles, 28 a 29 dagen. Ik heb 1 keer 35 gehad maar het gemiddelde is nog steeds 28 a 29 dagen. We hadden van de week een afspraak bij de ha die zei toen dat k niet hoefde te tempen omdat ik al een regelmatig cycles heb en daardoor ook een eisprong Mijn vriend moest zijn zaad inleveren. xxx anja 24
Ik doe het allebei en zo heb ik een compleet beeld. Mijn eisprong varieert van dag 14 tot en met dag 21 (hoewel die laatste na de miskraam was). Ik vind het fijn dat ik weet wanneer ik mijn eisprong hebt. Maar je moet doen waar je je prettig bij voelt. Op zich heb je met ovulatietests ook een redelijk beeld.
Ik vond de ovulatietesten het meest prettigst. Dat temperaturen moet iedere dag gebeuren, en dan ben je wel erg bezig met zwanger worden. Het gaat erom dat je je ei spot, en dat bereik je ook met ovutesten.
Ik vind juist dat je er door ovulatietesten heel erg mee bezig bent, omdat je dan midden op de dag 4 uur je plas moet ophouden en weinig mag drinken. Dan ben ik 4 uur bezig om daarop te letten. Terwijl tempen je 's ochtends vroeg 1 minuut kost. Daarom temp ik en gebruik ik ovulatietests die ik met ochtendurine mag gebruiken. De rest van de dag kan ik me dan op andere dingen richten. Maar goed, dit is voor iedereen verschillend.
Zeg Aquilegia met welke ovu testen kun je ook ochtendurine gebruiken? Heb nu die van mat care maar wat een gedoe zeg overdag testen, vier uur niet plassen, weinig drinken en hoe moet je dat testen op je werk ofzo?
Hoi, ik gebruik ook de testen van mat care. Ik test altijd als ik thuis kom van het werk. Dus de laatste vier uur inderdaad niet te veel drinken en niet plassen. Bij mij werken ze dan goed! Tenminste er wordt een piek aangegeven (ben nog niet zwanger...). Ik heb een erg regelmatige cyclus, dus eigenlijk heb ik zo'n test niet nodig, maar het is prettig om te zien dat er inderdaad een LH-piek is. Of ik dus ook een eisprong heb, weet ik nog niet.
Thanx Jip, ik ga het gewoon proberen woensdag. Hoop dat het lukt om vier uur niet te plassen. En dat we dan op tijd kunnen klussen want ik heb het gevoel dat we nu achter de feiten aan lopen en dat schiet niet op zeg maar. Maarre als jij een piek hebt ontdekt met de ovu testen dan heb je toch ook een eisprong gehad? Temp je ook? Ik kan nl met tempen wel elke maand eisprong ontdekken.
Als je een piek ontdekt met ovulatietesten, ovuleer je binnen 12-48 uur. Je bent dan nog op tijd (meestal). Ik gebruik de digitale van Clearblue. Je kunt ze navullen met Persona-teststaafjes. Die kunnen met ochtendurine. Ik zou wel tenminste klussen op de eerste dag van de smiley. De 2e dag kun je nog een keer klussen, maar je kunt dan misschien al te laat zijn. Je kunt ook alleen met Personastaafjes werken, maar dan moet je wel weten hoe ze ze moet aflezen. Je kunt dat hier op de site vinden met de zoekfunctie.
Ik heb nu die van matcare want die zijn niet zo duur (ons drenten bint zunig) want die van clear blue zijn wel erg duur. Dit is ook 1e maand dat ik met ovu testen begin dus ben benieuwd...
Volgens mij is daar ook niet alles van waar hoor. Op 5januari had ik dat. Maar nog steeds helemaal niks ja nega testen.
Hoi Jolanda, Nee ik temp niet. Nog nooit gedaan, moet ik misschien maar eens aan beginnen . Ik heb ergens gelezen dat als je een LH-piek hebt dit niet wil zeggen dat het ei ook springt (waar-ie wel heen gaat weet ik eigenlijk niet, misschien sterft het af). Soms gebeurt dat niet door stress of iets dergelijks. Maar je weet in ieder geval wel dat de kans op een eisprong 24-48 uur het grootst is na zo'n piek.
Jip, ik temp al een paar maanden en het geeft wel inzicht in je cyclus hoor alleen weet je pas achteraf wanneer je je ei hebt gehad en met ovu testen weet je dat vooraf dus hoop ik dat dat beter werkt bij ons.
Hoi, heel veel sterkte er mee! Ik gebruik ze nog maar 2 maanden. Omdat ik zo regelmatige cyclus heb begin ik twee dagen voor de verwachte datum en niet eerder, scheelt weer een paar testen. Heb een vermoeden dat het deze maand heeft geholpen, bleek dat we altijd veel te vroeg aan de 'slag' waren. Maar helaas ongesteld geworden, wel met heel heftige buikkrampen en een dag over tijd en dat heb ik nog nooit meegemaakt! Ben altijd erg regelmatig en heb eigenlijk nergens last van, dus vandaar mijn vermoeden...
bij mij gaf de temp bijna niet aan dat ik een eisprong had ging namelijk maar 0.2 omhoog en zakte toen met 0.1 dus ik heb meer gehad aan de ovutesten maar dan wel altijd zelfde tijd en doorgaan tot je wat hebt gehad want ik had mijn eisprong dus pas dag 17 met een cyclus van 27 dgn.....en was na een keer ovutesten wel zwanger...en na 3 mnd tempen niet....gr heidi
Heidi, ik hoop dat dat bij mij ook zo gaat, stel je voor zeg na een keer zwanger! Ik heb iig goede hoop gekregen.
Ik gebruik het ook beide. Als de ovulatietest positief is kan je het altijd checken met tempen. Verder vind ik dat met een ovulatietest het klussen wat minder verplicht wordt. Als ie nega is sta ik niet om de dag aan te kloppen bij mijn vent. Maar zodra er 2 goede strepen staan bespring ik hem wel