kraamtijd en voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Merlijn1981, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlijn1981

1 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag.
    Achtergrond dochter heb ik 6 maanden borstvoeding gegeven en hoe mooi ik het ook vond, ik wil het vanaf het begin gaan combineren met flesvoeding. Ook omdat ik niet zo lang borstvoeding kan geven als bij de eerste. De kraamzorg was de vorige keer wel erg voor borstvoeding. Kwam niet in me op dat de fles ook bestond.
    Hoe kan een goed schema eruit zien voor de eerste 2 weken. Stel dat ik 1 a 2 keer per dag flesvoeding wil geven.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je melkproductie heeft eerst nodig om goed op gang te komen. Hiervoor is nodig dat met een zekere regelmaat wordt gevoed of gekolfd (dus melk afgenomen) Handig is dus om eerst te starten met voeding en dan met een week of 4 ga je de eerste voeding die je fles wilt geven vervangen en dan kun je als je die voeding hebt vervangen en je lichaam is weer in balans met vraag en aanbod de volgende voeding vervangen. Zo rond 6 weken ben je dan waar je zijn wilt: borstvoeding met 2 keer een voeding met de fles.

Handig is dan wel om de fles niet 2 keer achter elkaar te geven, omdat je dan juist een groot deel niet voedt.

Veel succes!

Deel Deze Pagina