Ik ga voor de kerst als dessert een Citroentaart maken. Ik heb hem gisteren even uitgetest en hij smaakte prima, mocht misschien iets langer in de oven 5 min maar verder niks mis met de smaak. Alleen hij zag er niet zo mooi uit helaas. De vullig was heel bobbelig, weet niet zo goed hoe ik dat weg krijg. Net alsof er allemaal kleine kraters in zaten. En hij was ook heel erg dun, dacht dat hij wel wat zou rijzen. Citroentaart - recept - okoko recepten Dit is de site waar ik het recept vandaan heb. Misschien zijn er wat hobby koks die nog tips hebben?
Aangezien er geen rijsmiddel inzit, zal het nooit echt veel gaan rijzen. Denk dat je er voor moet zorgen dat je het goed luchtig klopt en daarna de rest van de ingredienten er voorzichter doorheen spatelt zodat je de lucht er niet weer uitslaat. Als de vulling bobbelig is, zou je hem misschien in een iets koudere oven (190 oid) moeten zetten en dan iets langer. In het recept van de bbc greatest bake off (BBC - Food - Recipes : Tarte au citron) zetten ze de oven zelfs op 170 voor de vulling.
Ik heb nu de vulling gewoon geklopt met een handklopper. zou het daar inderdaad aan liggen, ik heb ook een spatel zal het daar mee gaan proberen. de suiker en de eieren worden een grote homp, even kijken of ik er doorheen kom met een spatel. ik gebruik nu gewone keukensuiker, misschien ook verkeerd? fijne kristalsuiker misschien beter?
Ik heb nog wel een recept van Cees Holtkamp, (bekende banketbakker uit Amsterdam) maar ben nu niet thuis. Wil die wel even overtypen. Mocht ie hier vanavond nog niet staan, pb me dan even, want dan ben ik het vergeten!