hallo allemaal, Een tijdje geleden ben ik er achter gekomen dat mijn zoontje een buikslaper is en dat gaat hartstikke goed, hij slaapt heerlijk, maar....... Sinds een dag of 3 kwijlt hij heel erg, en dus elke keer als ik hem in bed leg, gaat hij huilen omdat hij door het kwijl op een natte plek ligt. Dus met het gevolg dat hij weinig slaapt. En als hij slaapt wordt hij na een 3 kwartier weer wakker door het kwijlen. Behalve na de laatste voeding, dan slaapt hij vrijwel meteen, en wordt niet eerder wakker dan de volgende dag. Iemand een tip??
doorkomende tandjes? die van mij spuugt en kwijlt en wordt ook regelmatig wakker van de nattigheid zodra het koud wordt, het enige dat ik eraan doe is een hydrofielluier onder haar hoofdje leggen en die steeds verschonen, zo is haar plekje snel weer droog
Hoi, Daar had ik ook al aan gedacht, maar kan niks aan het tandvlees zien en voelen. En een hydrofielluier eronder leggen durf ik niet omdat hij op zijn buik slaapt. Op zijn rug slaapt hij gewoon niet, krijst dan alles bij elkaar.....
Hier ook een buikslaper en kwijlend mannetje. Wat ik dus doe is een kleine handoek opvouwen en op de plek leggen waar zijn hoofd is. En over die handoek leg ik nog een grote handoek die ik aan beide kanten instop. En hier ligt hij lekker op te slapen. Geen grote natte plekken dat trekt dan in de handoek. Mischien dat dit je verder helpt. sucses Janna
Dat kwijlen is redelijk normaal rond die 3 maanden. Dan beginnen de speekselklieren te werken. Maar ze kunnen nog niet het teveel aan spuug automatisch wegslikken. Wat er teveel is, dat loopt er dus gewoon uit. En bij een buikslapertje is dat nog erger dan een rugslaper. Hydrofiele luier eronder zou ik zeggen.. Die zijn redelijk dun, wel goed ademend (zuig er maar eens doorheen). Een molton onderlegger is wel weer te dik voor deze situatie. Ze nemen in ieder geval beide flink wat vocht op..