Ook thuisgebleven?

Discussion in 'Zwangerschap' started by melissa, Jul 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melissa

melissa Actief lid

Mar 28, 2006
    219
    0
    0
    Nou ik heb de knoop doorgehakt, ik ben niet gaan werken vandaag.
    Niet omdat ik zo vreselijk ziek ben maar omdat ik het ontzettend warm heb en me helemaal onderzweet bah!!!!
    En toen dacht ik NEE ik blijf lekker thuis, en het bevalt me prima, hahahaha, heeerlijk!!!!

En aan de drukte van de site te zien zijn er meerdere meiden thuisebleven!!

Lang leve internet hahahaha

2. Niet meer actief

ik vind dat nou niet een reden om thuis te blijven eigenlijk. Iedereen die werkt,heeft het warm en zweet op dit moment, maar dat is toch geen reden om thuis te blijven?

3. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Misschien praten we wel anders als we ook zo ver zijn Gupsie...?

Britt

4. Niet meer actief

Eens met Gupsie... ik heb vrij genomen vanmiddag, dat had je dan toch ook kunnen doen? No offence hoor, maar er zijn zooooveel mensen die wel 'gewoon werken met deze hitte!

5. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ik hoef geen vrij te nemen...

Me vriend heeft vanmiddag wel lekker vrij genomen, het was toch rustig dus het kon makkelijk ;)

6. Niet meer actief

Ik ben al zover geweest.. en ik kan je vertellen dat ik me nooit heb ziek gemeld omdat het warm was, of koud, of glad of omdat mijn grote teen zeer deed..Als ik geen zin of fut had, dan informeerde ik of ik vrij kon nemen (wat in een leidinggevende functie niet echt makkelijk gaat)

Wat net even ook al gezegd werd, dan neem je een vrije dag ipv ziekmelden.

7. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    De een kan beter tegen de warmte dan een ander.

Kan me best voorstellen dat je lekker een dagje thuisblijft.

8. sim

sim Niet meer actief

ik kan me ook voorstellen dat je lekker een dagje vrij bent! moest vanochtend naar een bouwmarkt en we zijn gauw ff een appie heyn in gedoken maar het was druk in de stad :confused: jemig zeg, kan me niet voorstellen dat al die mensen net als ons de stad in 'moesten' maar goed ieder moet doen wat ie leuk vind maar een dagje winkelen of uitsloven, nee bedankt :D

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat je je ziek kunt melden als je van de dokter niet mag gaan werken, zoals in mijn geval. Maar als je gewoon afmeldt omdat het te heet is, vind ik het wel zo eerlijk dat het van je vrije dagen afgaat.

10. sim

sim Niet meer actief

oh zo! bedoel je spijbelen.....

11. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Melissa, heb je vrij genomen of je ziekgemeld? Ik kan me voorstellen dat je met dit weer lekker vrij neemt om aan het water te hangen. Hahahah....had ik dat ook maar gedaan. Tis geen weer om te werken, maar ja, ik heb een drukke baan, dus ging niet vandaag. Maar ziekmelden, vind ik wel ver gaan hoor! Weet je wel hoeveel geld een ziekmelding een werkgever kost? Handen vol met geld.....echt waar!

12. joep

joep Actief lid

Nov 13, 2005
    147
    0
    0
    Doen wat je denkt dat je moet doen, ik weet zeker dat iedereen wel eens een keertje zich heeft ziek gemeld tewijl werken misschien nog best tot de mogelijkheid bestond. En de gene die dat niet doet, ook goed of misschien nog beter.

13. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Vind dat je dat zelf moet weten hoor of je je ziek wilt melden of niet. De ene ken er beter tegen als de andere en sommige kunnen nog eens niet lekker worden ook in dit weer.
    Als je al bijv last heb van benauwdheid dan is het echt niet uit te houden in de warmte. Tis niet aan ons om te beslissen of haar ziekmelding van haar vrije dagen moet afgaan. Lijkt wel jaloezi hier. Melissa meld je lekker ziek hoor meid als je het effe niet aan kan. Denken jullie niet dat er meerdere mensen zijn die oftwel in de ziektewet zitten of in de soos zitten die eigenlijk gewoon kunnnen werken, dacht het wel.

14. Niet meer actief

Las net een toppic over negativiteit...lijkt wel een kleine aanval hiero ;)

15. Niet meer actief

Nee vind ik niet Pjetje... zoveel mensen, zoveel meningen nietwaar? Een discussie moet mi best kunnen, ik vind niet dat de topic-openster hier aangevallen wordt ;)

16. melissa

melissa Actief lid

Mar 28, 2006
    219
    0
    0
    Even een reactie op zonnestraal,

Als je zwanger bent kost de ziekmelding je werkgever HELEMAAL NIKS, dat word vergoed door het uwv!!!
    En inderdaad de een kan beter tegen de warmte dan de ander.Werk in een grote meubel-loods waar ik de hele dag heen en weer aan het lopen ben.En pauze nemen is lastig want ik sta er bijna altijd alleen.

Maar goed, gelukkig dat iedereen zich zo vreselijk goed voelt door het warme weer, ben volgens mij de enige die er last van heeft, wat een bikkels allemaal zeg!!!!!! petje af!! ahum ahum

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Dat geldt alleen als je je ziekmeldt ivm je zwangerschap. Als je je gewoon ziekmeldt omdat je je niet zo lekker voelt gaat dat niet op. (al zijn de meeste werkgevers voor dit soort situaties wel verzekerd lijkt me)

Niettemin zou ik me niet drukmaken om sommige reacties hier hoor, ik durf te wedden dat de overgrote meerderheid zich wel eens ziek heeft gemeld terwijl ze zich niet echt doodziek voelden.
    En als je zwanger bent vind ik al helemaaaaal dat je eerder dan anders je rust moet nemen, helemaal met deze hitte.

Dus geniet er maar lekker van!

18. melissa

melissa Actief lid

Mar 28, 2006
    219
    0
    0
    Thanx!!!!

19. joep

joep Actief lid

Nov 13, 2005
    147
    0
    0
    Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!

20. rachelle

rachelle Lid

Jul 4, 2006
    65
    0
    0
    over werken gesproken....
    ik zou willen dat ik kón werken!! met deze hitte ben ik liever aan het werk dan dat ik thuis zit!! maar ja, ik heb nu nog 3,5 week vakantie!!! dat heb je in het onderwijs...
    al zou een baantje in de supermarkt ook niet erg zijn, dat is de enige plaats waar ik vandaag niets van de hitte gemerkt heb, tijdens mijn boodschapje!!
    gr. rachelle

Share This Page