Ook thuisgebleven?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door melissa, 19 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoi,

Ik werk ook in het onderwijs en heb nog geen vakantie. Ik kan je melden dat werken nu ook geen pretje is. De kinderen zijn moe. Binnen is het ongezond warm (vanwege platte daken). Buiten kan je alleen in de schaduw zijn.
    Ik snap niet dat de Arbo-wet hier niets aan doet. Voor de leerkrachten vind ik het niet zo erg, maar voor de kinderen is het beter als ze gewoon vrij krijgen. Sommige kinderen zijn zelfs ziek van de warmte!

2. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Nou, ik ben blij dat ik vanaf deze week zwangerschapsverlof heb, hoor...
    Maar voor iedereen is het op dit moment TE warm en als je dan ook nog zwanger bent...
    Ik had het waarschijnlijk ook gedaan al ligt het er wel heel erg aan wat voor werk dat je doet en hoe warm het op je werkplek is...

Gr. Niki

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier nog maar kort zwanger... maar ik begrijp best dat je er eens echt een dagje tussen uit wil! Deze hitte sloopt mij compleet en ik ben al wat moe-er de laatste tijd maar dit is nu helemaal erg... ik zit nu te gapen voor de computer!

4. sim

sim Niet meer actief

je bent niet de enige hoor die last heeft van de warmte, denk 85% van dit forum, bijna overal kom ik tips en klachten over warmte tegen, je hebt lekker een dagje voor jezelf, hoe en wat maakt niet uit helemaal niet met deze warmte, en als spijbelen dat zo'n zonde is dan heb ik me daar vroeger vaak schuldig aan gemaakt!
    lekker rustig aan allemaal, dan breekt het lijntje niet ;)

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Als je die van mij bedoelt, dat is geen aanval hoor, dat is een mening....haha gaan we weer.

En ja als je niet lekker wordt van de hitte BEN je toch ziek, dat vind ik een heel ander verhaal. :)

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ach ja, de ene vindt dit en de ander dat... zo kun je idd nog wel even doorgaan!!

Ik geloof ook niet echt dat iedereen een heilig boontje is, die nog nooit om wat voor reden dan ook, behalve ziek zijn ,thuis is gebleven!

Op sommige werkplekken is het ook gewoon niet te harden! Ik mocht vandaag (met de hele afdeling) eerder naar huis vanwege de hitte, en wij hadden notabene airco!! Zo kan het natuurlijk ook vanuit de werkgever!

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat is waar, wij hebben ook geen airco en eigenlijk is dat schandalig in zo''n nieuw kantoorpand. En inderdaad een tropenrooster zou wel op zijn plaats zijn. En ja, iedereen heeft zich wel eens een dagje onnodig ziekgemeld, dat geloof ik ook. Ik trouwens ook. Maar t kan nog wel een weekje zo warm blijven, en dat is nogal lang natuurlijk om zomaar ziek te zijn.

8. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Maarrrrrrr... niet zo warm als vandaag!!! hahaha vandaag was/is toch echt wel het toppunt!!

Ik zweet al als ik iemand anders zie bewegen hahahaha

9. ja ik dacht hier ook ff ocharme die meid word aangevallen..
    Ik werk niet maar zou met zo'n weer ook niet gaan..
    Ik ben hartpatiënte en heb het met zo'n hitte erg benauwd !!
    Ben dan ook zwanger ...
    Maar oké mss zou ik eerder verlofdagen inzetten maar goed ieder zijn keuze.

10. malou

malou Actief lid

9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Ik denk ook dat het verschilt welk werk je doet. IK werk met gehandicapten (meervoudige) en het is lichamelijk erg zwaar. Ook als je niet zwanger bent. Een kantoor baan is denk beter uitehouden nu.
    En met een dikke buik is het nu gewoon hard halen.
    Maar ik voelme zelf nooit fijn als ik me ziek meld om niets. Ik heb geregeld dat ik morgen een vrije dag heb.
    HEb je een fijne dag gehad?

11. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Ook ik heb me ziek gemeld. Ik heb erge last van de warmte, dikke voeten, slaap slecht, en ben daardoor werkelijk niet vooruit te branden. Wel jammer vind ik dat er vele 'meningen' worden weergegeven of het wel of niet terecht is dat iemand zich ziekmeldt. Dat weet je voor jezelf denk ik het beste toch. Ik vind het al vervelend genoeg om dit duidelijk te maken op mijn werk (=mannencultuur).
    En ja het is voor iedereen warm, maar ik kan me vanwege eigen ervaring wel voorstellen dat het toch nog ff wat zwaarder is wanneer je zwanger bent. Veel mensen om mij heen vragen ook specifiek aan mij of het wel vol te houden is met dit weer (vanwege zwangerschap).
    Ach tja, ieder voor zich ;)

12. nokinee

nokinee Actief lid

24 feb 2006
    226
    0
    0
    Ik vind dat je gelijk hebt en dat je er goed aan doet om thuis te zijn als je het niet trekt met dit weer.
    In Nederland kunnen we ons ziek melden omdat we daar deels ook zelf aan mee betalen en dan moet je dat ook doen als je daar zin in hebt!!!
    Je lichaam geeft nu gewoon aan dat het niet gaat in combinatie met het werk wat je doet en dan zou ik me ook ziek melden.

Ik vind wel dat mensen op dit forum erg graag en snel oordelen over wat mensen wel al dan niet doen.
    Laat iedereen in zijn waarde met zijn eigen waarheid.
    En een mening geven is ok maar dat kan ook wel iets vriendelijker denk ik.

13. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Dat vind ik dus ook! Prima dat er mensen zijn die willen laten zien dat ze zo'n bikkel zijn, maar laat dan ook ff andere mensen in hun waarde!
    Niet iedereen is hetzelfde en reageert hetzelfde!

14. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    zelf heb ik nu verlof... maar al had ik het niet...
    met deze hitte was ik zowieso thuisgebleven..!!!
    vooral nu ik zwanger ben heb ik het 20X heter als de normale mens... !!

en me vriend :p
    jah die is vandaag ziekgemeld...
    niet alleen voor de warmte..
    maar vooral omdat ie vandaag gaat solliciteren want hij heeft een K*Tbaan zegt ie....

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Gelukkig is het vandaag wat minder warm (tenminste hier dan). Misschien is mijn eerste reactie ook zo, omdat ik me altijd schuldig voel tegenover mijn werkgever als ik weer eens ziek ben door mijn zwangerschap (waar ik zelf voor heb gekozen). T is wel zo dat hij het vergoed krijgt, maar mijn werk blijft maar liggen en daar baal ik van. Heb al heel wat ziektedagen gehad, en zit nu weer thuis omdat ik rust moet houden van de dokter. In totaal heb ik in januari al een week thuisgezeten vanwege een miskraam, en dan nog bijna 3 weken in mei, ook omdat ik niet mocht werken, en nu weer. En ik ben nog niet eens op de helft. Het feit dat ik het van mijn verlofdagen zou afhalen zegt nog niet wat een ander zou moeten doen natuurlijk, ik denk dat het ook een beetje aan je werkgever ligt. Houdt je werkgever nooit rekening met jou, dan is het veel makkelijker om te zeggen 'ik meld me ziek' dan wanneer je je er een beetje schuldig over voelt.

16. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik heb me vandaag afgemeld, wel met een vrije dag angezien nog niemand op werk weet dat ik zwanger ben.
    Heb het er op gegooid dat de was machine stuk is reperatuur langs moet komen etc.
    Eingenlijk heb ik vanavond amper geslapen, heb het super heet, ben misselijk en heb kokhalsneigingen. Ondertuissen heb ik wel honger, tja, probeer dat maar te combineren.

Was vanochtend wel van plan te gaan, maar vanochtend kwam MvM met de kratten voor de eerste keer, we ze meteen binnen zetten aangezien ik erg asociale buren heb. Hij kwam een uur later dan gepland. Toch op mijn brommertje naar werk daarna, ben ik de sleutel van het slot vergeten. Moet ik weer terug naar huis. en nu start mijn brommertje niet ivm de warmte.

Je kan begrijpen dat ik het vandaag helemaal heb gehad en het is pas na 9en.

17. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Ik had me ook ziekgemeld met de temperaturen van gister en eergisteren... ik heb nog 3 kinderen waarvan er 2 naar school moeten... maar het liefst zou ik niks doen maar dat zit er helaas niet in... nu zit ik ook te knikkebollen achter de pc, maar ik kan niet even een tukkie doen want mijn jongste is ook hier en daar moet ik nu op passen, normaal gesproken zou ik vanmiddag een paar uur kinderloos zijn (zit ie op de PSZ) maar vanmiddag zijn die andere weer vrij... nu maar hopen dat manlief vanavond niet hoeft over te werken.... kan ik lekker ff mijn bedje induiken!

Alle zwangeren succes gewenst met dit weer!!

Liefs Wendy

18. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Gisteren had ik het ook heel zwaar, last van hoofdpijn en duizeligheid. Heb serieus overwogen om me ziek te melden en naar huis te gaan, maar dacht elke keer 'kijk het nog een uurtje aan'.
    Had vorige week al een vrije dag opgenomen, want ik trok het echt niet meer. Was zo moe. Maar ja om nu elke week een dag vrij te gaan nemen :-S
    Gelukkig is bijna vrijdag en dan bijna weekend. Nog even volhouden...
    (maar heb zo'n zin om even lekker een uur te gaan slapen nu)...

19. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb me niet ziek gemeld. Ik kan beter op mijn werk zijn dan thuis, want op mijn werk hebben we airco. Daarbij is het niet druk.

Thuis zweet ik peentjes, op het werk is het koel

20. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nou k was gelukkig al vrij vandaag maar morgen meld k me wel ziek heb erg veel last van me navel (navelbreuk)!! en ben vaste inval kracht bij randstad maar dat kost hun nix want krijg togg nie doorbetaald in de zwangerschaps verlof

Deel Deze Pagina