Nou lekker hoor..ik heb precies hetzelfde gedaan woensdag! Ik heb me dan wel niet ziek gemeld maar bij mij is er helemaal niemand op kantoor dus ik heb zelf maar even een tropenrooster ingesteld. Denk ook niet dat je voor een ander kunt bepalen of het terecht is of niet...bij mij is de situatie op het kantoor zo dat ik nu echt zoiets heb van jammer dan maar (ik werk hier al jaren en heb me nog nooit onterecht ziek gemeld). Het is trouwens hardstikke stil bij ons en bloedheet...mijn bazen gaan op vakantie zonder een goede koeltevoorziening (bijvoorbeeld airco) achter te laten dus het is een eigenschuld. Als ze terug zijn zeg ik het ze ook gewoon.
Marline, je hebt wel recht op een zwangerschapsuitkering van het UWV hoor, ter hoogte van je loon in de maand voorafgaand aan je verlof.
Ik kan het me heel goed voorstellen..in zo'n loods kan het bloedheet worden... Ik rijdt elke dag een uur heen en een uur terug in de auto (kantoorbaan zonder airco). Ik trok het ook niet meer, en ben vrijdag thuis gaan werken. Dit had als voordeel dus dat ik niet hoefde te rijden, en na het werk zo de tuin in kon lopen. Echter...in de computerkamer was het zo warm, dat ik in mijn onderbroek en met een natte handdoek in mijn nek achter de pc zat!! Slotsom; doe wat je lichaam je aangeeft, en ik vind dat je best een keer een dagje mag spijbelen. Degene die hier beweerd dat ie dat nog nooit gedaan heeft, is of een heilig boontje, of goed gek. Ik heb in de twee-en-een half jaar dat ik bij deze baas werk ook een of twee keer een dag 'gespijbeld' terwijl werken misschien wel had gekund....Tja.
ik ben ook thuis ben nog wel pril zwanger maar de misselijkheid is niet te harde en daarbij is t bij ons op t werk zo verschrikkelijk benauwd liefs mieke