Welke verzekeringsmaatschappij voor kraamzorg?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Annerie, Jul 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Waar je al niet over nadenkt als je nog niet eens zwanger bent :), maar ik vraag me af waar je recht op hebt bij kraamzorg als je partner en jijzelf bij 2 verschillende maatschappijen verzekerd zijn. Mijn man is namelijk veel uitgebreider verzekerd dan ik, wat zou inhouden dat ik veel meer kraamzorguren vergoed zou krijgen. Mag je kiezen of moet je perse de verzekering van de vrouw aanspreken?

2. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    1,079
    0
    0
    Bij mijn maatschappij stond dat het persé bij de maatschappij van de vrouw aangevraagd moet worden, maar ik weet niet of dat overal zo is. Ik moet bij de VK ook mijn verzekeringspasje meenemen.

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Volgens mij moet je idd die van de vrouw aanspreken, maar ik weet het niet zeker...
    Maar aangezien kraamzorg voor moeder en kind is....denk ik dat je die moet hebben.

4. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    het is jou verzekering die je moet aanhouden..
    je kan bijv. ook niet met de tandartspolis van je man/vriend je gebit laten doen...

5. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Nee oke, van dat gebit snap ik, het is mijn gebit, maar het kind.... is van ons samen? Dus ik vond het eigenlijk niet zo'n gekke gedachte dat je zou kunnen kiezen!

6. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    bij mij is het mijn verzekering...
    die van mijn vriend is ook een stuk lager....

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Jouw verzekering wordt aangehouden.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Bij jou word je verzekering aangesproken andes had het me een hoop ellende bespaart gebleven met het veranderen van mijn polis

9. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Je moet jouw eigen verzekering aanspreken. Maar die kun je natuurlijk wel verhogen... Ik heb Zilveren Kruis met 4 sterren aanvullend. Als we niet meer kinderen willen, zet ik hem weer omlaag naar 2 of 3 sterren. Heb het uitgerekend en het kon makkelijk uit als ik voor ongeveer 3 jaar de meest uitgebreide polis had.

10. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Maar mag je hem ook verhogen op het moment dat je weet dat je zwanger bent? Dacht nl dat dit altijd per volgend kalenderjaar in ging.

Volgens mij gaat kraamzorg via de verzekering van de vrouw. Wanneer je later je kindje wilt verzekeren gaat dit weer via de polis waar het hoogste inkomen aan vast zit, is mij destijds verteld toen ik Lotte wilde verzekeren..

11. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Ja ik dacht trouwens ook dat bijverzekeren altijd per volgend kalenderjaar ging. Dat zal toch ook wel, anders gaat iedereen op de valreep, wanneer het nodig is, zichzelf bijverzekeren....

12. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ja je mag idd pas met het nieuwe kalenderjaar bijverzekeren.
    maar stel je raakt deze maand zwanger ben je in maart/ april uitegrekend, kan je je per 1 jan. nog wel hoog bijverzekering ivm de kraamzorgen en eventuele ziekenhuis bevalling enzo...
    dat mag wel volgens mij...

13. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Misschien dat het inderdaad alleen per begin van het jaar kan. Ik heb hem verhoogd met die verzekeringstoestand van begin dit jaar. Toen was ik al zwanger, maar daar heb ik niets over gehoord.

14. Niet meer actief

kindje is inderdaad van jullie samen, maar jij bent kraamvrouw en de persoon die de verzorging nodig heeft.

Share This Page