Dat jij geen werk hebt wil niet zeggen, dat je geen recht op kgb hebt. SVB stuurt de gegevens van je kinderen naar de belastingdienst en zij berekenen ( in jullie geval op basis van je partner zn salaris ) of je er recht op hebt.
je hebt 3 soorten toeslagen als je kinderen hebt kinderbijslag. vast bedrag, krijgt iedereen. kindgebondenbudget. krijg je als je onder een bepaalde inkomensnorm is , je kunt een proefbereking maken op toeslagen.nl en dat nog de kinderopvangtoeslag , daar krijg je pas mee te maken als je kind naar de kinderopvang gaat en allebei werkt ( of studeert)
En ook dat heeft niks met elkaar te maken. Er zijn een aantal tegemoetkomingen die qua naam erg op mekaar lijken en dus verwarrend kunnen zijn. Kinderbijslag, per kwartaal, uitbetaald door de SVB Kindgebondenbudget (vroeger kindertoeslag), per maand, inkomensafhankelijk, uitbetaald door de belastingdienst Kinderopvangtoeslag, uiteraard als je kind op kinderopvang zit.
Inderdaad. Het geld van de andere maanden krijg je niet. Mijn dochter is van aug. en kreeg pas kbs vanaf januari.
Nee niet helemaal, je krijgt het achteraf. En jij hebt bijv vanaf oktober kbs gehad, ze betalen het alleen achteraf uit (in januari dus). En als jou dochter straks bijna 18 is, dan is ze op 1 juli nog geen 18, dus heeft zij nog recht op kbs en krijg je de laatste maal in oktober uitbetaald.
Is geen fout hoor, dat je pas per oktober kinderbijslag krijgt. Onze Kaj is van 11 april, en krijgt ook pas 1 okt. Je krijgt het achteraf, dus het wordt niet verekend, helaas... Dit staat op de site van het svb: Uw kind is geboren op 12 april, in het tweede kwartaal dus. Op de eerste dag van dit kwartaal was het kind nog niet geboren. Daarom krijgt u voor het eerst kinderbijslag voor het derde kwartaal. Wij betalen de kinderbijslag als dit kwartaal is afgelopen, dus rond 5 oktober. Uw kind is geboren op 1 april, dus op de eerste dag van het tweede kwartaal. U krijgt dan voor het eerst kinderbijslag voor het tweede kwartaal. Wij betalen de kinderbijslag rond 5 juli
Had die man het toevallignook niet over het kindgebonden budget? Lijkt me dat je die wel met terugwerkende kracht kunt terugkrijgen?
Kinderbijslag wordt achteraf betaald over het eerste volledige kwartaal dat je kind er is. In jouw geval is dat dus het kwartaal juli-september, wat op 1 oktober uitbetaald wordt. Het klopt dus wel en er is geen fout gemaakt
Misschien haal ik het door elkaar Geloof dat hij t over kbs had. Maar ik steek me hand er niet voor in het vuur. Thnx meiden voor jullie reactie!