Ook verwijzing nodig voor man voor intake?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tilly08, 15 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Hi,

Ik ben even heel benieuwd of jullie bij het begin van de mmm ook een verwijzingsbrief van de huisarts nodig hebben gehad voor jullie man.

Op de website van het ziekenhuis staat dat je de intake samen moet doen en hiervoor ook bij de man een consult in rekening gebracht gaat worden. Als er iets bij de man in rekening gebracht gaat worden lijkt het mij logisch dat je ook een verwijzing nodig hebt voor de man omdat dit anders niet vergoed wordt door de verzekering.

Ik heb hier en daar navraag gedaan maar krijg steeds verschilende antwoorden. Hoe is dit bij jullie gegaan? Hebben jullie voor beiden een verwijsbrief gehad bij de intake of alleen de vrouw? Hebben jullie samen het intakegesprek gedaan?

2. Expt21

Expt21 Nieuw lid

16 sep 2020
    4
    1
    3
    Vrouw
    In our case referral was required for both. We have male fertility issue, and my man was initially referred to the clinic by his GP. So I had to obtain referral for myself as well.

3. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wij moesten inderdaad beide een verwijzing en het word inderdaad bij beide in rekening gebracht de intake en voor hem zaadonderzoek

4. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.706
    3.160
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had een doorverwijzing, man niet. Toch is alles gewoon vergoed!
    Nu in Gent had ook alleen ik een doorverwijzing nodig en man niet.

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik had ook een doorverwijzing voor man nodig

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.279
    5.873
    113
    Vrouw
    Je hebt een doorverwijzing nodig om
    de kosten vergoed te krijgen van je verzekeraar. Als er losse kosten voor je partner worden gerekend zoals een consult, zou ik wel een verwijzing halen bij de huisarts want dan krijgt hij zijn kosten ook vergoed. Ik had enkel de verwijzing man niet. Kosten werden niet vergoed. Verwijzing man gehaald bij huisarts en de kosten werden wel vergoed.

7. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Wij moesten inderdaad allebei een verwijzing en hebben de intake samen gedaan. Dit moest ook van de kliniek overigens.

8. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Bedankt voor jullie reacties!
    Het verschilt dus inderdaad nogal per situatie/ziekenhuis/kliniek. Ik ga er toch nog even achteraan dus

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    Ik hoefde het niet, zaadonderzoek werd bij mij gedeclareerd bij mijn verzekering. Maar we zaten in de laatste maand dat dat kon. Was een afspraak tussen ziekenhuis en verzekeraar

10. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Bij ons was het vooral belangrijk dat ik de doorverwijzing regelde, dus ik moest hiervoor naar de huisarts, mijn man niet. Misschien dat de huisarts wel voor ons beiden een verwijzing heeft verstuurd, dat weet ik niet. Alle kosten voor het onderzoek van m’n man zijn iig altijd vergoed geweest. We moesten beiden voor de intake komen, lijkt me ook logisch gezien bijna altijd het sperma en bloed van de man onderzocht wordt, en nu voor het vervolg van de cryo terugplaatsingen moeten we het eerste gesprek ook weer samen komen. Daarna mag hij niet meer mee van het ziekenhuis o_O

11. Charlottei

17 okt 2020
    42
    52
    18
    Vrouw
    Wij hadden geen verwijzing nodig voor m'n man.
    Enkel mijn eigen verwijzing was voldoende, m'n man werd uit voorzorg getest voordat we het IVF traject in gingen om te kunnen bepalen of het IVF of ICSI zou zijn en deze rekening is gewoon door de verzekering opgepakt.
    Behandeling was in Tergooi & VUMC.

Het officiële antwoord van de zorgautoriteit:

https://www.nza.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/behandeling-mag-ik-bij-infertiliteit-een-zorgtraject-openen-en-een-polikliniekbezoek-registreren-voor-man-en-vrouw

Deel Deze Pagina