Rust , Ritme , Regelmaat vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ramona82, 1 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hallo meiden... ik ben met Gyano na het CB geweest en heb mijn probleem voorgelegd dat hij amper slaapt overdag..... nu heb ik het boekje RRR meegekregen en ben dus sinds gister bezig met hem bij ieder gaapje in bed te leggen.
    zijn er nog meer mama's die hun kleine rustiger hebben gekregen door dit programma? zo ja , hebben jullie de kleine dan ook steeds een tijdje laten huilen?
    ben benieuwd naar jullie ervaringen ;)
    groetjes van Ramona

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    hier ook een onrustige dochter..ik houdt met ook aan de drie r's. tot op heden werkt het bij mij goed...af en toe hebben we nog een terugval of een mindere dag. ik laat haar idd ook een tijdje huilen maar niet tot ze over haar toeren is en zeker niet langer dan 10 min. ik heb sinds ik me strakker aan de regelmaat houdt een heel ander kind :D

3. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Bij mij is het alweer even geleden, maar rond dezelfde tijd ben ik bij Nikita ook begonnen met de aanwijzingen van dit boekje. Ik vond het werkelijk perfect, en hou me er nog steeds aan. Het werkt super als je precies zo doet zoals het erin staat. Vooral, heel belangrijk, wakker in bed leggen! Zodat je kindje zelf, zonder hulp, in slaap kan komen. Op een gegeven moment komt daar een regelmaat/ritme in en weet je precies wanneer je kindje naar bed moet, en dan weer wakker in bed, zelfde ritueel in de slaapkamer volgen, enz.
    'Bij mij werkt het nog steeds perfect, Nikita weet waar ze aan toe is, en ik zelf ook! Succes hoor!

4. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Dit heeft absoluut geholpen! Ik liet hem wel een beetje huilen, maar als ghet te lang duurde of hij huilde echt heel erg dan ging ik even bij hem kijken, en praatte ik zachtjes tegen hem. Soms moest ik wel 6 keer terug naar zijn kamertje, maar na 3 dagen was hij al een veel rustiger kind en ging bijna altijd meteen slapen! En nu profiteer ik er nog steeds van. Hij gaat gewoon lekker slapen of kletsen in bed als hij moe is.. En hij vind het prima!
    soms was het in het begin wel lastig vol te houden, maar ben bllij dat ik het wel heb volgehouden!

Succes ermee!

5. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hij ligt nu sind een kwartier in zijn bed, en had 10 min niks laten horen... nu begint hij te knotteren :rolleyes: dus ik verwacht dat hij zo gaat huilen.. moet ik hem dat even laten huilen? ik ben bang dat hij zo weer klaar wakker is :( gister heeft hij ook maar nog geen 3 uur op de dag geslapen! maar wel heel veel gehuild in bed! ik vind het zo zielig :(
    wat zeggen jullie , toch maar ff laten huilen ofzo?

6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    als hij gaat huilen kun je best naar hem toe gaan'!
    Maar probeer hem gewoon in zjin bedje te laten liggen.. Praat gewoon zachtjes tegen hem bijv: "en nu ja je lekker slapen, mama is over een uurtje weer bij jou..."

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij zijn in die periode begonnen met inbakeren gelijk ook RRR. Het inbakeren hielp bij ons heel goed en de rrr, tja, als mijn meisje huilde, dan zette het ook altijd door in krijsen. Ik heb haar 1 keer laten huilen, maar dat voelde dus helemaal tegennatuurlijk voor mij. Sinds die tijd, als ze huilt, haal ik haar uit bed en wieg met haar, speel met haar of doe waar ze op dat moment behoefte aan heeft en probeer het later gewoon nog een keer. Zo is het bij ons eigenlijk goed gegaan. Merel had gewoon veel aandacht en aanraking nodig (en nog steeds). Het is een druk kind en door bij ons te zijn, vast gehouden te worden wordt ze rustig en kan dan pas slapen.....Bijvoorbeeld als we dan naar haar toegingen om even over de bol te aaien of wat dan ook, dan werd het alleen maar erger. Zij moet dan echt uit de situatie gehaald worden om te kalmeren. Dus wij konden haar niet laten liggen en dan troosten in bed. Dus dat deden we dan ook niet meer.

Je moet doen wat voor jou goed voelt. Als het niet goed voelt om te laten huilen, moet je dat ook absoluut niet doen. Daar wordt je zelf niet beter van en je kindje ook niet (als jij dan gestresst rondloopt heeft je kindje daar`ook weer last van). Doe wat goed voelt en als dat iets anders is als in het boekje....gewoon doen. Haal eruit wat werkt en laat weg wat niet werkt.

8. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Als je zeker weet dat hij moe was toen je hem naar bed ging brengen zou ik hem echt even laten huilen. Na 5 min. even naar 'm toe (niet uit bed halen!) aai over z'n bolletje even praten en weer weg. Als hij dan nog huilt weer na 5 min. erheen, dan niks zeggen alleen maar laten weten dat je er bent en weer weg. Probeer het vol te houden! Ik denk dat het belangrijkste nog is dat je 'doet' waar je aan begonnen bent als je begrijpt wat ik bedoel. Niet dan weer dit en dan weer dat. Is veels te onduidelijk voor je babietje. Dus naar bed is ook echt naar bed.
    Na een paar keer gaat het echt beter!
    Succes ben benieuwd!

9. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    na 3 kwartier en 4 x naar hem toe zijn gegaan ..heb ik hem maar uit bed gepakt! verschoond en de borst gegeven<-- toen viel hij na 10 minuten bijna in slaap :( nu ligt ie weer in bed en schreeuwd weer alles bij elkaar! ik wordt hier echt gestoord van :cry: ja sorry maar ik moet het even kwijt, ik weet echt niet meer wat ik moet doen :cry: ik hoop dat hier wel een einde aan komt zeg pfffffff

10. angel1

angel1 Actief lid

26 jul 2006
    158
    0
    0
    Wij hebben Esra ook ingebakerd en het boek van Ria Blom gelezen. Ik laat Esra meestal huilen. Meestal als ik op het punt sta om er naartoe te gaan is het weer over. Op het begin duurde dat soms wel 20 minuten. Nu huilt hij meestal niet meer voordat hij in slaap valt. Dat doet hij alleen als we b.v. op visite zijn geweest en hij uit zijn ritme is. Dan is hij gewoon te moe, en moet hij huilend in slaap vallen.

Succes.

Groeten,
    Angel

11. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    Nu snap ik er echt niks meer van :confused: ik was best boos net omdat hij bleef huilen en ik had boven de radio aan (op aanraden van cb) ik dacht ik zet de radio best hard dan hoor ik hem niet zo :) en ineens was het stil ik ga kijken en hij ligt te slapen! raar kind hahaha
    grtz

12. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    via de kraamverpleegkundige kreeg ik de tip om het boek Regelmaat en inbakeren van Ria Blom te kopen. Bij ons ging het alleen om de 3 R-en en dit hebben wij dus eigenlijk vanaf de eerste week al toegepast op ons meisje.
    Op dit moment slaapt Anouk 's morgens +/- een uurtje, 's middags ongeveer anderhalf uur en 's avonds na het potje groente ook nog een uur. Na de fles van 7 uur, ligt ze rond half 8, 8 uur in bed en slaapt dan tot 7 uur.
    De 3 R-en hebben bij ons echt veel geholpen. Anouk is een rustig, vrolijk en ontzettend gezellig kind en de momenten dat ze 's avonds of overdag huilde kan ik op 1 hand tellen.
    De enige tip die ik je verder nog kan geven is vooral rustig blijven. Als je kleintje merkt dat jij onrustig bent dan wordt hij ook onrustig. En ze mogen best even huilen hoor. Houdt anders de 3x3 minutenregel aan.
    Als hij begint met huilen, eerst 3 minuten wachten, als hij dan nog huilt kan je even naar m toe, als ie niet meer huilt in die 3 minuten dan de 3 minuten opnieuw laten ingaan als ie weer begint met huilen.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Liefs,
    Duveldraakje

13. christina

christina Niet meer actief

ik heb ook het boek van Ria Blom gelezen en ik heb er veel aangehad. Mijn dochter wilde ook overdag niet slapen, maar toch heb ik volgehouden en al snel wilde ze wel slapen..................... Ook laten we haar als we haar wegleggen max. 15 min huilen, want dan is ze zo moe, maar kan de slaap niet vatten. binnen 13 min slaapt ze. Als ze na 15 min nog niet sliep ging ik er wel naar toe, even op de arm, beetje water drinken en dan weer slapen..... momenteel geeft ze zelf aan als ze wil slapen en slaapt binnen 5 min. in het begin ging ik bij elke kick kijken, en mevr lacht me vrolijk toe...............maar daar werd ik zelf gestoord van en je kindje heeft toch echt de langste adem........... dus zo besloten om als ze huilt, laat maar huilen als je zeker weet dat er niks aan de hand is. ik vond het ook erg moeilijk, maar heb volgehouden en heb er veel profijt van.................. nu een kind wat makkelijk slaapt en nooit huilt.

14. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    Gyano heeft maar 1 kwartier geslapen :rolleyes: nu ligt hij weer in bed ,want hij was weer moe...natuurlijk ligt hij weer te huilen! is dit bij jullie dan ook zo gegaan de eerste dagen?
    grtz

15. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik ken het boekje RRR van het CB niet, maar ik heb de RRR wel gebruikt: wakker worden, melk, verschonen, melk, knuffelen, zelf spelen in box en bij eerste slaapverschijnselen (gapen, etc) in bedje en slapen. Ik kreeg van mijn collega's op een gegeven moment een mobieltje, en dat vond mijn zoontje heel erg leuk.

(O ja, en soms betekende huilen dat mijn zoontje niet wilde slapen, omdat hij nog niet moe was, of een vieze luier had, of een boertje moest laten.)

16. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    bij mij was hetzelfde, probeer het een paar dagen vol te houden dan zie je vanzelf verbetering --tenminste ik merk het wel duidelijk--
    trouwens het boek regelmaat en inbakeren van ria blom heb ik ook gelezen ik vindt het echt een aanrader.

17. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    het huilen werd zo erg dat ik hem maar in bad heb gedaan , daarna bij mij op bed gevoed en daar is hij vrij snel in slaap gevallen :( ik laat hem nu maar daar een tijdje slapen... heeft ie even rust! en ik ook trouwens :)
    straks probeer ik het gewoon weer opnieuw... maar dit is zwaarder dan ik dacht ;)
    grtz

18. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    en dan heb ik nog een vraag voor de mama's die doen inbakeren>>>
    waar doen jullie dat? in hun eigen bedje of in een andere ruimte en dan naar bed brengen? want ik heb het gevoel dat het hier nog niet zo goed gaat .
    groetjes van Ramona

19. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Je moet echt proberen er een ritme in te krijgen. Een slaapje van een kwartier is natuurlijk niks! Kan het niet zijn dat hij honger had, omdat hij maar 10 min. gedronken had?
    Daarom (staat ook in het boekje) is het zo belangrijk om een uitgerust kind te drinken te geven, zodat hij alle energie heeft om te drinken wat hij nodig heeft. Dan is hij hierna ook tevreden, kan nog even spelen èn dan naar bed. Dus pas eten als hij wakker wordt, niet andersom, anders is je kindje te moe om te drinken, drinkt dan maar weinig, valt in slaap voor maar eventjes, want heeft dan natuurlijk alweer honger omdat hij niet genoeg gedronken heeft! Zo blijf je in een cirkeltje draaien, en daar moet je echt uit! Hij moet een goed voldaan gevoel hebben.
    Ik herken alle verhalen die je schrijft... nadat Nikita een paar keer goed geslapen had kon ik pas de regel van slapen, drinken, spelen, slapen enz. uitvoeren. Nu is ze een echte slaapkop, met 8 1/2 maand slaapt ze nog steeds 3x overdag en gaat s'avonds om 8 uur naar bed tot de volgende morgen 7 uur! (oké nu hebben we tandjes drama, maar das wat anders ;) )

20. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Oja, inbakeren heb ik ook gedaan. Met een swaddle me. Ging ook prima. Ik dee Nikita dan op het aankleedkussen inbakeren en legde haar daarna in bed.
    Dee het trouwens wel alleen snachts, heb het overdag nooit gedaan (wilde haar niet te veel aan laten wennen). Vandaar waarschijnlijk dat ik nooit problemen heb gehad met afbouwen toen ze te groot ervoor werd.

Deel Deze Pagina