Baby slaapt door maar mama niet :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sammy0603, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

misschien een rare vraag maar hoe lang duurt het tot mijn melkproductie op mijn baby is afgesteld??

Mijn kindje slaapt nu sinds kort snachts 7 uur aan een stuk wat uiteraard zalig is maar daarvoor dronk ze om de 4 uur waardoor ik snachts na 5-6 uur dus meeegaa pijnlijke borsten heb. Maar om nu snachts uit bed te komen om te gaan kolven?

Iemand tips om dit op te lossen?? Bij mijn vorige kindje heb ik direct flesvoeding gegeven dus ik ken niet veel van de bv.

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Met kolven in de nacht duurt het volgens mij alleen langer, omdat het de productie op gang houdt, dus dat zou ik niet doen. Een vriendin van mij had overproductie en moest altijd met de hand de melk eruit masseren. Op die manier was het niet productieverhogend?

Misschien kun na de laatste voeding nakolven, zodat je borsten zo leeg mogelijk zijn voor de nacht?

Ik kan gerust 8 uur zonder te kolven/voeden, maar heb sowieso nooit echt last van stuwing gehad, dus kan je verder weinig tips geven.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Handdoek naast je leggen zodat je 's nachts de ergste druk eraf kan halen met de hand? Maar zeker niet meer dan dat, want dan duurt het alleen maar langer voor je er vanaf bent!

4. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Wauw wat heerlijk! Ik zou snachts heel kort de spanning eraf kolven. Kolfapparaat naast je bed helemaal klaar en wordt je wakker hup gauw kolf, kolf en weer verder ronken. :D oohh lekker lijkt me dat zeg!

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Het went vanzelf:D Hier sinds kort ook een doorslaper, om half 8/8 uur ligt hij de slapen en wordt soms niet voor 6 uur wakker (soms ook 3 of 4 uur). Ik kolf meestal nog wel om 10 of 11 uur 's avonds, maar toch zit er dan nog 8 uur tussen! Ik merk dat nu hij dat een paar weken doet, de spanning steeds minder wordt. Ik heb wel beginnende borstonsteking gehad zondag, misschien kwam dat wel door het lange niet drinken:(

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier eigenlijk altijd gekolft als ik er last van had en m'n borsten gingen er langzaam aan wennen dus geen last gehad van productieverhogend werken.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah, dat s iets dat meestal snelover is, maar als je er middenin zit voelt het flink ongemakkelijk!
    Wat helpt is om voor je gast slapen op jouw verzoek aan te leggen en je borsten zo leeg mogelijk te laten drinken. Slaap op een dubbelgevouwen badlaken op borsthoogte en als de druk echt te erg is, haal dan de druk een beetje weg door de spanning weg te masseren. Kolven kan ook, maar dan is de kans wel groter dat je het langer in stand houdt. Als je kind gewoon onder handbereik ligt kun je natuurlijk ook gewoon aanleggen, veel kinderen zullen ook in hun slaap drinken.

Deel Deze Pagina