Hoi meiden. Ik heb een dochtertje van 9 dagen en geef nu voor het eerst bv. Ik heb wat vraagjes. Kleine meid laat als ik haar niet wakker maak al heel vaak 3,5-4 uur tussen de voedingen...maar ze is toch nog veel te klein om maar 6x gevoed te worden?? Nou clustert ze wel 'savonds maar lijkt me alsnog te vroeg voor 4 uur ertussen toch?Ik wil wel graag op verzoek voeden. En wat betreft het clusteren... Ze heeft me al 2 avonden zowat opgevreten in periodes van 5 uur. Vandaag gaan we dus het badje verplaatsen naar halverwege de clusterperiode. Wat deden jullie nog meer om je kleintje rustig te houden tijdens het clusteren en niet continu met hem/haar aan de borst te zitten/liggen? Ik heb nog een zoontje rondlopen en die moet ook gedoucht worden en rust hebben om naar bed te gaan en in slaap te vallen. Nu is manlief nog thuis maar straks gaat hij weer volle bak aan het werk en is hij van maandag t/m vrijdag van huis. Dan kan hij haar ook niet van me overnemen.
Clusteren duurt meestal maar een paar dagen. Dus hopelijk is ze klaar als hij weer aan het werk gaat. Ik deed in die tijd niet anders dan met mijn kind aan de borst lopen (zitten dus). Zat toen er ook in mijn ogen niet veel anders op.. En over het aantal voedingen...tsja, daar durf ik niets over te zeggen. Wij zaten overdag wel altijd om de 3 uur (of korter). Snachts al heel gauw niet meer. Dan zat er al gauw 5 en na 3 weken al 7 uur tussen.
Clusteren heeft hier wel langer geduurd dan een paar dagen hoor! Ik zat hele avonden met haar op schoot op de bank. Eten ook maar daar, dan zat ik tenminste rustig. Is je man ook 's avonds weg? Misschien is een draagdoek een optie voor als je je zoontje naar bed brengt? Is ze toch dichtbij en heb je je handen vrij. Ik weet niet of badderen slim is als ze wil clusteren, maar als ze dat pikt, prima natuurlijk Over het aantal voedingen: is ze tevreden? Alert? Groeit ze goed? Voldoende plasluiers?
Ze is prima tevreden, goed alert en plas voldoende. Gisteravond al niet meer geclusterd. Heb begrepen dat het meestal periodes van 2-3 dagen zijn over een tijdsspan van 3maand?? Heb iig uit kunnen rusten gister en vanacht.
Hmm, hier duurde het clusteren bij mijn dochtertje 9 maanden en mijn zoontje clustert nu ook nog iedere avond. Ik vind het behoorlijk lastig als ik er alleen voor sta en draag de jongste dan in een doek als de andere 2 naar bed gaan, dna is hij vaak wel rustig en slaapt hij soms even, maar het liefst ligt hij toch echt elke avond aan de borst.
Als ze clustert bij wijze van regelen, dus om je productie omhoog te schroeven, kan het waarschijnlijk idd met een paar dagen over zijn. Fijn ieg dat je even bent uitgerust!