ook wel eens zo'n okeeeee moment bij anderen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tuc, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Okeeeeee?!;)

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ach doe toch normaal.

Misschien is die mama nu wel aan het roddelen dat potverdikkie gewoon iemand dezelfde tas als haar dochter heeft en dat ze het wel zou weten als die rot oppas tas van de dochter meeneemt.

We roddelen toch allemaal wel eens zonder het slecht te bedoelen ?
    Het is gewoon inderdaad okeeeee, wt. Moment. Zou ik ook hebben als iemand zo gek doet.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Ik denk dat Cygnet bedoelt dat we allemaal wel eens een okeee moment hebben?

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.827
    5.965
    113
    Vrouw
    Nee, das gek inderdaad en het klopt ook niet!

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ow haha dab sorry cygnet...dat had ik niet zo begrepen

6. tuc

tuc Niet meer actief

Hihi ja dat domme blondje dat vast en zeker de verkeerde tas meeneemt;)

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Haha precies, dommerd! En hoe durven de ouders van jouw oppaskind diezelfde tas te geven :$

Vind het altijd zoo prachtig, diegene die roddelen zo vervelend vinden zijn vaak de grootste roddelaars !!

8. fafa

fafa Niet meer actief

Doe normaal? Omdat ik me realiseer dat niet iedereen 'in het plaatje past'? Ja, echt belachlijk! ;)

Ik ken iemand die als kind een enorm drama heeft meegemaakt: zn vader heeft zn moeder vermoord en vervolgens zichzelf. Daarna is ie van familielid naar familielid geschoven omdat niemand hem en zn broer in huis wilde. Dat heeft hem voor zn leven getekend. Die man reageert nu nog soms heel vreemd en heftig, gewoon, omdat niemand hem fatsoenlijk heeft opgevoed. Dus hij snapt het gewoon niet als hij weer eens asociaal reageert.

Dus ja, het is heel makkelijk om te oordelen en te roddelen, maar ik zie er persoonlijk het nut niet van in om dat hier te komen doen. Maar misschien is dat mijn afwijking...

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

precies want daar ging het om toch?

10. tuc

tuc Niet meer actief

Joh ik heb hier geen hulp bij nodig het is een combinatie van: jee wat is mij nou gebeurd en jee, wat een mafkees. En als er idd iets heel speciaals aan de hand was ga ik er vanuit dat de leidsters mij dat uitgelegd hadden of met ophalen.

11. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Of haar kinderen zijn juist zo geworden doordat zij zo n
    gestressed type is ;) (wat daarvan ook de reden moge zijn)

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nou, ik vind dit echt geen situatie waarin je je zoiets uberhaupt zou kunnen afvragen. Als iemand zijn middelvinger naar mij opsteekt terwijl ik DOOR GROEN rijd met mijn fiets kan ik me ook wel in gaan beelden: oh misschien is die persoon vroeger wel misbruikt en mishandeld en kan hij daarom niet omgaan met personen die wel de verkeersregels kennen.", of "is hij vroeger van zijn fiets gevallen en nu jaloers op personen die wel gewoon durven fietsen."

Maar dat doe ik niet, want dan kun je dat overal gaan doen, en btw als ik asociaal gedrag vertoon word ik daar als het goed is ook op aangekeken of aangesproken door mensen met wie ik de openbare ruimte deel. Die gaan ook geen rekening houden met mijn eksterogen of het feit dat ik vroeger afgetuigd ben. Als het echt een extreme situatie is kun je uiteraard het daarover gaan hebben en zullen mensen meer begrip voor je hebben, maar dan nog.

Ik zou me eerder verbouwereerd voelen door zo'n onnodig, agressief gebaar en dat vervolgens van me afpraten. Echt een 'okeee moment'. Dus ja, die persoon gaat dan 'over de tong'. Maar als je je daar ook druk over moet maken... het komt op mij een beetje vergezocht over allemaal.

13. fafa

fafa Niet meer actief

Die reactie dat je ons om hulp moet vragen bij het omgaan met 'mafkezen' was sarcastisch he? ;)

En je denkt toch niet dat bijvoorbeeld die vriend/kennis van mij de leidsters van de peuterspeelzaal zn levensverhaal gaat vertellen? Dus die zouden dan ook van niks weten en het jou niet kunnen vertellen.

Maar goed, als jij het belangrijk vind om hier je ervaring te vertellen, prima. Ik snap het niet en ik vind het niet chique. Maar ik zal erover ophouden.

14. fafa

fafa Niet meer actief

Helemaal mee eens. Je hebt alle recht om er dan en daar op te reageren. Dat vind ik niet meer dan normaal. En dat helpt dan de persoon in kwestie wellicht om zich in een vergelijkbare situatie de volgende keer anders te gedragen. Maar ik begrijp gewoon niet waarom je hier -met mensen die je niet kent- gaat praten over een ander die je niet kent, die daar geen feedback over krijgt. Is toch zinloos?

15. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Dat je je daar druk om kan maken Fafa... Als iemand behoefte heeft om een ervaring te delen dan is het voor diegene toch zinvol? Plus de dame over wie het gaat heeft er niks onder te lijden. Haar naam staat niet in het bericht vermeld.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.827
    5.965
    113
    Vrouw
    Daar is een forum ook voor :)

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

#37 sydneys, 28 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 aug 2014
    Als tuc daar een topic over wil openen mag dat toch!?
    Ja het is roddelen, so what? Weten wij over wie ze het heeft? Neen. Dus wat maakt het uit?
    Dus als iemand op mij uitvliegt over een tasje of gewoon begint te schreeuwen om niks moet ik het maar laten gaan omdat hij of zij misschien een moeilijke jeugd heeft gehad? Een moeilijke jeugd wil nog altijd niet zeggen dat je gewoon kan doen of zeggen waar je zin in hebt.
    En dan nog, ze weet het toch ook niet of zij wel of geen moeilijke jeugd heeft gehad

Tuc heeft haar mond toch gehouden (uit shock) maar daarna zou ik het ook aan iemand kwijt willen. Het is toch ook echt raar en freaky.

18. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Sorry fafa maar ik vind jou gepreek hier niet thuis horen. Ts moet gewoon even haar verhaal kwijt en dat mag best.
    Als we rekening moeten gaan houden met iedereens verleden, word het geloof ik een soep zooitje.
    Krijgen we kijk die man steelt auto van de buurman. Ja laten we hem maar niet aangeven want misschien heeft hij wel slechte jeugd gehad:$
    Ik heb ook slechte jeugd gehad en ik zal er de rest van mijn leven voor blijven zorgen dat nooit iemand kan zeggen dat komt door haar slechte jeugd. Ik maak wat van mijn leven en ik laat zien dat het wel goed kan zijn.
    Ik vind het dus echt bullshit om het op iemands verleden af te schuiven. Ten 1e weet je dat helemaal niet en ten 2e is een rotverleden geen vrijbrief om zo tegen andere mensen te doen

19. fafa

fafa Niet meer actief

Ik heb toch nooit gezegd dat het maar okee is wat schreeuwdame deed.
    Maar ikzelf zou dan alleen denken: (na de eerste schrik) "goh, die zit psychisch niet helemaal lekker, dat ze de behoefte voelt om tegen mij te gaan bleren"
    Ik zou het dan tegen mn vriend vertellen, tijdens het avondeten. Maar er een topic over openen op zwangerschapspagina... ehh, nee. Dat vind ik raar.

Maar aan jullie reacties te merken ben ik dus de dissident en is het volkomen salonfähig om digitaal te roddelen. I stand corrected.

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Pfff.... Kom effe binnen zeg! Hier hebben ze daar mooie luizenzakken met naam op waar de tassen en jassen in kunnen.;)

Ik heb hier ook wel eens een kindje met dezelfde tas gezien, nou geen probleem hoor!
    Nu heeft mijn oudste inmiddels een andere rugtas omdat ik hem wat te oud voor nijntje vind worden. :D

Deel Deze Pagina