Nou dat ze psychisch niet helemaal lekker was was idd mijn eerste gedachte. Ik heb het met avondeten idd ook verteld maar hier was ik gewoon zo verbaasd over dat ik het echt ff kwijt moest. En dit juist omdat het anoniem is en niemand dus haar (of mij) herkend leek mij een goede plek.
Dat is wel een heel aparte reactie ja! Mrs Stress-a-lot. Geen wonder dat die kids zonder hun koekje door het lint gaan als ze in zo'n opgefokte omgeving opgroeien .
Als u nou zelf eens dat koekje in uw zak stopte....? En niet in de tas van uw kind, dan kunnen er ook geen ongelukken gebeuren *helaas kom ik pas later op deze prachtige zinnen en sta ik op dat moment sprakeloos* Ik ben overigens wel eens "weggejaagd" door een jongen van een jaar of 12-14 uit een speeltuin die heel hard aan het roepen/ dreigen was richting mij en de kinderen... Toen ik de oudste ook weer veilig bij me had, heb ik hem wel gezegd dat hij voor de problemen die hij blijkbaar had wel hulp kon krijgen... Al was dat wel meer als een okeeee moment, want ik voelde me echt niet meer veilig met onze kleintjes...
Misschien is dat kindje wel autistisch en schreeut ze daarom moord en brand als ze haar koekje niet krijgt (vast ritueel?). Dat die moeder stress heeft is duidelijk, misschien erg gehaast en opgejaagd door omstandigheden? Natuurlijk niet goed te praten, het zou mooi zijn als ze er later nog op terugkomt met bv. Sorry dat ik zo lullig overkwam, maar ik had zo'n haast en het was een drama vanmorgen om kindje aan te kleden (oid).
Mijn okeee moment was trouwens een ouder die schreeuwde naar haar kind dat die niet zo moet schreeuwen. Tja....
@eline88 Haha ja laatst een opgefokte ouder in het oceanium in Blijdorp... Er hangen daar bordjes dat je er niet mag gillen of schreeuwen... Dus ging die man heel hard tegen z'n kinderen schreeuwen dat ze niet mochten gillen hier.... Euhhh Over het algemeen kan ik altijd wel gniffelen over opgefokte en gestresste ouders. Vooral als ze op vakantie zijn. Als je een moeder in het subtropisch zwemparadijs tegen haar man hoort snauwen "ja maar jij had de zwembroeken toch ingepakt!"
Nee want dat deel je natuurlijk ook met iedereen, waarna iedereen het achter je rug nog eens mag delen.
Jammer dat ik nu moet verdedigen of ik wel of niet "chill" ben? Ik maak alleen het punt dat er ook dingen aan de hand kunnen zijn zonder dat het met iedereen gedeeld wordt. Wat ik overigens verder van de discussie vind... Nee, TS hoeft zich geen diepe vragen te gaan stellen over de achtergrond van de ander. Je schouders erover ophalen en simpel denken: ze zal wel haar redenen hebben om zo te reageren, dat zou ik wel doen. Er een topic over openen vind ik wel een beetje overdreven maar niet heel erg. Dus niks geen chill of hard feelings of whatever.
Haha goeie topic titel. Door de berichtjes van sommige mensen hier te lezen hebben we allemaal een okeeee momentje
Ik zal eerlijk zeggen dat dat autistische dus wel door mn hoofd gegaan is..maar dan moet moeder dat koekje gewoon in haar jaszak stoppen...door het in de tas te laten zitten neem je het risico dat er van alles mee kan gebeuren.
Als je het sociaal zo moeilijk hebt of jouw kind dan moet je zoiets delen met de leidsters van de psz of leerkrachten. Als je zo snel in de fik kunt vliegen lijkt het mij handig dat men daarvan af weet. Als je dat niet wil delen en mensen veroordelen je daar dan om...tja jammer dan. Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze met iedereen rekening houden indrr het mom van: misschien is daar wel iets mee. Nee er loopt ook gewoon een hoop aso volk rond. En als jij niet zo bent maar het door een andere oorzaak komt zal je daar toch open over moeten zijn als je begrip wil krijgen.
Jee, er worden topics geopend over werkelijk van alles, en hier moet zo prekerig over gedaan worden? Ik snap de hele ophef niet. 'Roddelen' wordt continu gedaan, kijk maar in de lounge. En ik noem dit geen roddelen, aangezien alles anoniem is.
Duidelijk een of day voor die moeder. Zou ook gek staan te kijken hoor. Ik denk dat die moeder al super gestrest was en zo ook binnen stapte. volgende keer vragen als je haar ziet of het wel goed gaat of zo.
misschien is dat ook deel van het probleem ja. In de lounge wordt ook altijd wat afgeroddeld. Maar laat het lekker daar dan. Het forum voor peuter/kleuter is er volgens mij om je vragen en problemen mbt peuters en kleuters te delen, niet om "van je af te schrijven" over het rare gedrag van een wildvreemde volwassene. Die je alleen heel toevallig bij de psz bent tegengekomen. Maar dat had net zo goed ergens anders kunnen zijn, want de wereld zit vol met mensen die af en toe raar reageren. Lekker interessant. Want wat al gezegd werd: we hebben allemaal toch wel eens dat zo iets gebeurt? Get over it.