vraag over zaadonderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Oleole, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oleole

Oleole Niet meer actief

hoi hoi,

Heb vorige keer al gemeld dat ik eindelijk de stap had gezet om naar de HA te gaan. Vervolgens kregen we een zaadonderzoek verwijzing mee.
    Vandaag heeft mijn man gebeld voor de uitslag. Hij zij dat het allemaal medische taal was maar dta het erop neer kwam dat hij van een bepaald stofje te weinig heeft en dat hij over drie weken een tweede potje mag inleveren.

Weet iemand wat er met een stofje bedoelt word? iK heb zelf even gebeld met gezondheidcentrum maar die willen de uitslag niet aan mij geven ivm wet privacy. Mijn man moet maar zelf terug bellen. Heb uitgelegd dat hij het niet zo goed begreep met al die medische termen. Daar konden ze mij niet me verder helpen. GRRRRRR ik ben notabene bij de huisarts geweest omdat ik het niet meer zag zitten en dat dit :(

Wie kan mij verder helpen om het duidelijk te krijgen

Groet Nicole

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wat naar, kan je vriend niet bellen en dan zeggen dat de dokter jouw erover mag bellen.. met toestemming van je vriend mogen ze het vast geven

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Echt vervelend voor jullie dat jullie nu eigenlijk nog niet weten wat er nou aan de hand is. Ik zou je vriend idd gewoon weer laten bellen van die onzekerheid wordt je gek dat ken ik namelijk wel. En helaas kan ik je geen antwoord geven over wat voor stof die arts het heeft.

Mijn vriend heeft begin december gebeld voor uitslag zaadonderzoek ook deze was helemaal niet duidelijk alleen dat het er minder zijn dan normaal en ook iets minder bewegelijk :oops:

Hij is doorverwezen naar uroloog moest weer zaad inleveren (2 wkn later) en bloedprikken. Ook krijgt hij een echo van zijn balzak en inwendig onderzoek van dit alles krijgen we over anderhalve week de uitslag. Weet iemand of we dan ook te horen gaan krijgen wat de mogelijkheden zijn voor ons? (misschien heeft iemand er ervaring mee).

Zelf krijg ik morgen uitslag van bloedonderzoek en een echoscopie hoop dat dat wel goed is anders hebben we dubbel pech.

Ik ben trouwens nieuw hier en praat graag met jullie over dit moeilijke onderwerp. Wij zijn nu inmiddels ruim 1,5 jaar bezig om zwanger te worden. Wij zijn gelukkig jong (hopelijk is dat een voordeeltje) ik ben 24 mijn vriend is bijna 30.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal en hopelijk kunnen we elkaar af en toe oppeppen :)

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Heeft je vriend ook bloedonderzoek laten doen? Dan zou het zo kunnen zijn, dat hij een bepaald tekort aan hormonen heeft (daar kun je pilletjes voor slikken).

Als je vriend geen bloedonderzoek heeft laten doen, dan weet ik niet zo goed welk stofje je bedoeld. Weet je geen naam?

Hebben ze niets gezegd over aantal, beweeglijkheid en vorm?

Laat anders je vriend nog eens bellen (terwijl jij meeluistert) en stel dan de vragen die je wil weten.

Sterkte en succes!

5. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Balen dat je man het niet meer weet...Ik zou hem idd nog eens laten bellen en dan zelf meeluisteren.
    Ik heb nog nooit iets over een stofje gehoord? Wel over vorm, aantal en beweeglijkheid.
    Suc6....kan me voorstellen dat je hier zenuwachtig van wordt!

6. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hallo vruchtje24

Welkom op de site. Ik hoop dat je wat steun vind hier. iK heb er wel veel aan! af en toe even je verhaal doen aan mensen die in het zelfde schuitje zitten.

ik heb mijn man gevraagd of niet nog eens wilde bellen. Ik geloof dat hij ook niet op zijn gemak is. Hij komt uit een familie waar niet veel over gevoelens gepraat word. Ik wil hem ook niet dwingen. We hebben nu een middenweg gevonden. Hij gaat over drie weken weer testen en dan maakt hij bij weer een slechte uitslag meteen een afspraak met huisarts dat we samen gaan en een duidelijk antwoord wil.

Groet Nicole

7. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Jeetje Nicole, nu weten julllie nog niks. Als je vriend niet nog een keer wil bellen, dan gaan die 3 weken echt lang duren voor jullie. Ik hoop voor je dat hij het als nog doet, want misschien kan je in die 3 weken die 'stof' nog zelf aan maken?!
    Heel veel succes, en ik hoop met jullie mee dat de 2e uitslag beter is.
    Groetjes Jolie

Deel Deze Pagina